• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

Sole- jag har tid där imorgon 10.30, så får du tid runt då så kanske vi ses! Konstigt att de inte svarade, var det ingen telfonsvarare? Det har det vait när jag ringt och sen har de ringt upp. Grattis till första kaskadkräkningen! Vi har inte haft nån sån än, men jag väntar med spänning!

• Frill

Nu har vi haft besök av en sexmånaders som väger 10 kg (!) och en ettåring som också väger ca 10 kg... Adam var i alla fall väldigt liten i jämförelse

Undrar vad vi ska göra resten av dagen. Kanske sova lite. Var uppe ett pass i drygt två timmar i natt. Han ville inte somna efter att han ätit utan låg och krystknorrade och ville inte alls bli nedlagd. Jag som svor så över att man inte kunde sova under graviditeten har börjat omvärdera och tror att det var lite smart att vänja sig vid att vara uppe på natten.

Emma3, jag brukar testa att ge honom lite av den uppsamlade mjölken när jag känner mig osäker på om han har ätit sig mätt. Oftast vill han inte ha allt då.

Hellur och Björklöv, heja på!

Sole och Swenglish, vad ni är duktiga som kämpar!

• murgrönan

Bassekatt & Swe: Tack för svar om tillägg. Om amningscentrum rekommenderar flaska så måste det ju vara det rätta.

Idag på morgonen så stokräktes stella över hela mig. Det var flera dl gult kräks och jag blev jätteorolig. Sedan dess har hon bara sovit och bajsat, hon har inte velat äta....Någon med liknande erfarenhet? jag blir så orolig, men vill inte vara överdrivet nojjig och börja ringa sjukkvårdsrådgivningen....
    Hon känns inte varm och har fin färg. Tillfälliga magbesvär kanske....

• Hellur

Nu har jag fått hjälp av min BM att få en tid för kontroll på Huddinge. De håller hårt i sina rutiner och de gör dem i v.41+5, vilket är på måndag för mig. Då ska jag dit och en läkare kommer undersöka för att se om jag är öppen någonting. Då bestäms också igångsättningsdag. Känns skönt att ha det inbokat! Även om det inte blev innan helgen, man får acceptera deras rutiner.
    Hoppas verkligen att den kommer i helgen. Det vore inte en dag för tidigt

Skulle vilja stötta er med bebisar lite mer i era problem och frågor. Men man känner sig lite utanför och frånvarande för man vet inte hur det känns själv. Man förstår er men kan liksom inte ge några bra råd. Hoppas kunna vara med i era disskusioner och funderingar snart.

• murgrönan

Cirpen: Pigeons amniningsinlägg som du köper på babyland kan varmt rekommenderas!

• Zul

Halloj!

Ville bara snabbt säga att lilla Agnes föddes i söndags kl 13.16. hon vägde 3690 g o 50 cm. vi mår bra!
    vi är kvar på sös till imorgon. de vill inte släppa hem oss pga gulsot...
    hoppas mer bebbar på väg!
    kram
    maria

kolla på webbisar på sodersjukhuset.se (fredrik o maria)

• Sole

Zul
    grattis till den otroligt söta tjejen!

• Hellur

Zul - Stort grattis till din söta tjej!

• Björklöv
    Zul - Grattis till lilltjejen! Jättesöt
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4