• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Medusa2001

Grattis Zul! Vilken lycka *ler*

Bassekatt: lycka till med operationen idag!

Sole: kramar till dig, låter jättejobbigt för er, jag hoppas och tror att det snart löser sig.

Jag brukar samla upp mjölk under dagen och igår värmde vi upp lite och matade med flaska (efter att jag ammat tomt i båda brösten under ca 1 timmes tid, och hon var fortfarande inte nöjd). Hon sög i sig några stora flasktag och såg helt förvånad ut över att det kom "mat". Hon tystnade genast och låg nöjd på sin pappas arm innan vi gick och la oss. Nattamningarna tar ca 20-30 minuter, Lily somnar om så fort hon är tillräckligt mätt (jätteskönt för oss båda).

Var på BVC idag och hon har ökat 440gr på nio dagar (3470gr idag) och vuxit 3,5cm till 49,5cm sedan förlossningen = vi börjar med Baby Björn Bärsele idag *ler* Underbart att bli lite mer mobil och rörlig! Barnsköterskan var strålande nöjd med tilläxten, jag med.

Var på en promenad och njöt av en glass i solen. Blev uppvärmda rester från igår, så jag har också fått äta lite nyttigt också. Jag är vrålhungrig på morgnarna (måste bero på amningen..) och tar en skål med fil och musli på stående fot, innan jag (förhoppningsvis) hoppar in i duschen, därefter blir det två mackor och kaffe och DN. Än så länge är min lilla tjej en sjusovare och jag låter henne gärna sova en timme på morgonen, så hinner jag få lite egen-tid (framför allt som idag när maken jobbar hela dagen + extrapass ikväll till 22).

Ha en fin kväll!

• Emma3

Stort grattis Zul till eran söta tjej.

Frill: Ja om han håller på så ikväll testar jag att ge lite av den uppsamlade mjölken.

Var på bvc idag och Leo har iallafall gått upp så det var skönt. Han vägde 3490 när vi åkte hem i fredags och nu vägde han 3779 så det var ju kanon Hoppas det håller i sig.

Mamma till underbara Leo.
  • Frill

Grattis Zul!!! Hoppas att gulsoten ger med sig. Har ni fått sola henne?

Idag har jag faktiskt haft trååååkigt sen våra besökare gick hem vid lunchdags. Adam har bara sovit och sovit och jag vågar inte gå ut med honom om han inte är nyäten, så jag har suttit hemma och väntat och läst föräldratidningar och varit för trött efter i natt för att göra nåt konstruktivt. Efter nästan fem timmar väckte jag honom för mat. Tyckte han sov lite väl mycket. Sen åt han, fyllde två blöjor på raken, kräktes ner två bodys och så kom pappa hem från jobbet. Vi får promenera i morgon i stället.

• Frill

Vi har försökt kolla hur länge nyfödda får sitta i sina babyskydd för ryggen om vi kan åka och hälsa på föräldrar i påsk. På ett ställe säger de att de kan sitta hur länge som helst, på ett annat att man ska ta paus och låta dem vila efter två timmar, och ett tredje att de max får sitta en halvtimme... Som vanligt med råd om spädbarn alltså.

• Lillie74

Grattis Zul till lilltjejen, jättesöt!! och lycka till Björklöv!

• Lillenlillen

Såg i Bianca2:s gästbok att hon nu fått träffa sin lilla kille för första gången! Sååå, grattis till ännu en liten familj :)

• Lillenlillen

Idag har vi haft en riktig barnvagnsdag!! Jag och Inez och mina två tjejkompisar med en åttamånaders och en fyramånadersplutt promenerade till Hagaparken och fjärilshusen och åt pannkakor i solen. 30 kr tog de för två pannkakor med jordgubbssylt och grädde. Men den här mamman beställde dubbel portion för att få behålla nåt i kroppen när lillan ätit!! :D Det blev 50 kr och detta kan glatt rekommenderas för den som vill ha nåt mysigt för sig en solig dag!!

Kram på er

• Swenglish

Det låter härligt Lillen! Längtar så tills jag kan ge mig av på äventyr jag med med Freddy i släptåg!

Ska bli spännande med besök på amningscentrum imrogon. Jag tycker vårtorna ser läkta ut så jag hoppas att de kan lära oss att amma igen då!
    Idag har vi inte ens varit utanför huset...Jag vågar inte riktigt, vet inte riktigt vad jag är rädd för... Men det kommer väl det med, har ju varit lite struligt nu i början.

Hellur- skönt att du fått en tid nu!

Grattis till Bianca!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4