• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • 68an

Ni som har lite koll på dejten kan väl kika in i tråden och berätta mer om vad som gäller nu

• Lill Trulsa

Lällas: Vet hur du känner dig. Jag fick första läckaget på natten 8dgr efter stomioperationen så jag blev förskräckt. Kan tipsa om Hippychick sängskydd så slipper man få fläckar på madrassen, (den är typ som plastat frotté men andas)Kan trösta dig med att jag väldigt sällan hade läckage på natten. Hur går det med framtida operationer? Vill bara tillägga att du verkar ha ett roligt jobb.

Nalla: Skönt med mammaledighet över sommaren själv ska jag jobba som sjukvårdbiträde inom psykiatrin i sommar. Jag är nöjd att jag är ledig c:a 3 veckor.

• Lill Trulsa

Så länken precis efter jag skrivit

• Fru U

Hoppas alla mår så bra som de kan, kommer att läsa ifatt imorgon. Gillar att det skrivs så mycket här även om det tar sin lilla tid att komma ikapp

Kram

Live and let live
  • skytten64

Hej..inget kul med båtresa i höststormen,,men kul med träffar resor med liksinnade,,bara det inte blir för mycket "skitprat"..ursäkta men ni förstår..Skriver in Boden-Luleå på listan,,Sverige är långt*L*
    Kram

• Nallatalla

Halloj alla!
    ser att det diskuterats endel om läckage.
    Jag har under min tid varit med om ett par läckage och det var inte så farligt.
    Ena gången var hemma hos mina svärföräldrar och andra gången var som lällas,i sängen.Som tur är så tyckte min man inte att det var äckligt eller så utan hjälpte mig att städa upp.
    Det blir sällan läckage,tack och lov och jag har alltid med mig extragrejor men de har aldrig behövts(peppar,peppar...)
    Jag har endelsbandage och det funkar jättebra för mig,särskilt de nya sensura!De är nog det bästa som hänt på marknaden på mkt länge.Häftan är helt suverän och det går att vika påsen så att den syns mindre.

När det gäller trosor så vill jag gärna ha lite sportigare med högre midja och jag har hittat ett superbra märke.
    De säljs ofta genom idrottsklubbar(vet ej om jag får skriva märket här?)
    De är de bästa jag haft! Jag har haft mina länge och tvättat dem hur många gånger som helst och de är lika fina nu som nya.

Lill trulsa,skönt att skolan snart är slut.
    Jag skulle gärna ha jobbat några veckor men det är stor konkurrans om jobben här i stan.

Välkomna Per och Skytten64,kul med lite manlig syn på detta med tarm/magåkommor.Ni vet väl att blåbärspappa kikar in i bland?
    Hoppas att Ni ska känna er lika välkomna här som vi andra!

Nu hinner jag inte skriva mer för tillfället.
    Jag måste plugga

Kram på er alla / Nalla

• dalkulla26

HEJ
    nu var det lite lugnare här, hoppas att ni alla får möjlighet att njuta av det fina vädret.
    Nalla: jag tror jag vet vad du menar för trosor :) ´Dessa är verkligen jätte bra.

Lällas: Hur går det för dig?

Grådis: Hur har du det?

Lone star state: Hur går det med vovvarna?

Per och Skytten 64: Välkommna hit.

Jga måste försöka att ringa min magdoktor.. det är så svårt att komma fram.. känns som att nu tusan ska jag bli kortison fri. Håll tummarna för mig nu att det ska gå.
    Ha det bra nu alla..

• Rebecca93

Heejsan allihoppa det var länge sen hur ee det med er alla

Dalkulla:Gud vilka söta barn du har jag älsar barn

• Tessi81

Tänkte bara tipsa om en hemsida med jättefina smycken. Jag ska lätt ha ett sånt gravidhalsband sen när det väl är dags för mig. Inte ringen utan det andra.

www.namnsmycken.com

• 68an

Är det de vackra vädret som håller borta dom flesta?!
    Tror iaf det då jag själv tillbringar betydligt mindre tid vid datorn på sommrarna.

Själv har jag varit ute i det underbara vädret idag men det är bara min rygg som sett solen då jag suttit hukad och rensat ogräs, det tog hela dagen och jag är helt slut i kroppen men hjärnan går på högvarv.

Kom in 20.30 och såg till att 3 barn fick i sig kvällsfika, kom in i duschen och sen i säng och nu har jag själv kommit från duschen, strykit morgondagens kläder och halvlagt mig i sängen med den bärbara. Orkar absolut inget mer idag så då är det kanon att ha en bärbar att varva ner med

Hoppas ni mår bra och att ni haft lika underbart väder som jag!
    Kram

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7