• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • 68an

Nallatalla.se GRATTIS på bröllopsdagen!
    Jag sitter oxå inne, jobbar! Ute är det kring +25 men om 1 tim slutar jag
    Jag tänkte oxå ordna nåt mysigt ikväll då vi alla är lediga ikväll. Tror det blir en pick-nick på gräset (middag) med ett gott vin.

Härligt att du mår bra! Min hälsa är väl aldrig riktigt bra men jag lever ju
    Kram

• Madja82

ojoj,, här postas det innan man e klar

Lite kort om mig:
    Ensamstående mamma med en son på 1½, från HBG skåne,, Fyller 25 till sommaren, haft crohns sen 00..

• Nallatalla

Tack 68an!
    Vad mysigt det låter med picknick!
    eftersom jag ska skriva prov snart så hämtar svärmor sonen på dagis och då är det smidigt att grilla hemma hos dem i kväll.
    Jag tänkte smita förbi i centrum på hemvägen och köpa något gott vin för att fira lite extra.

Hur mår du annars?

Hoppas att Ni får en trevlig kväll!

Kram / Nalla

• Fru U

Välkommen greeneye. Hur mår du nu? Funkar mediciner o sånt?

Live and let live
  • jajjaB

hej hej kära tarmvänner!
    hoppas ni mår bra alla!

själv har jag fuskat lite med maten och känner direkt av det och jag som har besök från småland och vill ta ett glas rött i kväll när vi ska grilla... vågar man det??? är ju visserligen hemma o nära toan... annars har det ju finkat bra med nya medicinen. Ingen annan som har erfarenhet av den???? den är tydligen gammal i gemet... Acetarsol heter den.

trevlig ledighet önskar jag er! Kram

(ps välkommen greeneye!)

• Fru U

Hur är det med er allihop så här på nationaldagen? Det har i alla fall varit fint väder

Själv irriterar jag mig fortfarande på sjukvården. Kunde fått mitt problem fixat imorgon men ack nej, istället väntar jag fortfarande på att UMAS ska höra av sig igen

Kan man byta sjukhus? Iofs kanske inte så praktiskt om man blir akut sjuk, men jag brukar ju bara träffa min kirurg 2 gånger om året (och har inte varit så sjuk att jag skulle behövas läggas in på 7 år). Funderar nämligen på, om det går, att byta till Helsingborg där kirurgen som hade hand om mig längst flyttat till (och jag tyckte om honom)

Soliga kramar till er alla

Live and let live
  • Nio

I Göteborg är det i alla fall ohyggligt varmt, men jag sitter ändå inne. Tog en kort promenad till mataffären nyss och det var, som vanligt nuförtiden, yrselframkallande och gjorde mig utmattad. Buu, det här måste gå över fort, jag kan ju inte sitta inomhus hela sommaren. :/

Hoppas allt är bra med er andra, och att ni är ute i solen och lever det ljuva livet. :)

• Chilli Stardust

Hej, vet inte om det kanske är lite väl fräckt av mig att göra så här, men här är länken till en tråd jag skrivit www.familjeliv.se/Forum-2-143/m21580785.html nån som varit i liknade sitution? och kan ge mig lite svar?

Mår så hemskt dåligt nu, sitter och räknar timmarna tills jag kan ringa min bm. Tacksam för svar!

• dalkulla26

hej

hur har ni det ??? Visst är det underbart med det fina vädret...
    Jag försöker att trappa ned på kortisonet.. blir inte lika dålig som när jag var gravid.. men får tyvärr mycket mer ont i magen och panik till toa än när jag äter större doser kortison. Är rädd att det ska ta om ordentligt för varje gång jag minksat tidigare har det slutat i en dosökning... nog om detta ..
    Hoppas att ni alla hinner njuta av det fina vädret.. kram på er :)

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7