• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • 68an

LSS.se Har en kota låst sig?! Exakt dom symptomen du beskriver får jag då en bröstkota låser sig. Första gången var det otäckt men nu vet jag ju vad det beror på så försök be maken om ryggmassage minst 30 min och efter det försöker du töja/stretcha ryggen, har du tur så lossnar det då OM det är det som är felet.

Krya på dig!
    Kram

• Fru U

Lone Star State, vet du varför du har ont? Det låter för mig precis som magkatarr (när jag fick akut magkatarr så kändes det precis som om jag hade ont vid hjärtat)

Live and let live
  • 68an

malvas mam.se Tråkigt med uc men det är en lättnad att få diagnos, mycket lättare att ha vetskap, få rätt behandling osv. Min mamma har mått dåligt i 20 år innan jag fick diagnos så då beskedet kom -88 blev hon lättad, jag med, för nu vet jag ju vad felet är och kan påverka så jag mår bättre med rätt mediciner osv.
    Hoppas kortisonet biter väl på henne!
    Kram

• 68an

Fru U.se säger ju nåt där som jag glömt totalt!
    Då jag bodde med mitt ex åt jag ständigt Losec för mina besvär som sen försvann totalt då jag lämnade honom. Då hade jag ju liknande känningar oxå så det kan gott vara som du säger!

LSS.se Om du inte söker hjälp så finns det en sak till att testa isf. Prova ät torra havregryn, ca 1 kaffekopp minst 1g/dag så känner du om det lättar lite.

• 68an

Nä nu schappar jag då jag tapetserar hela sidan =/

Ha en bra dag!

• Fru U

Hihihi

Säkert inte din mening, men det lät så kul att boten för magkatarr skulle kunna vara att bo själv (för nog kan det vara stressigt att leva två även om priset för det mesta är värt det *ler*)

68an skrev 2007-06-08 10:08:13 följande:
    Fru U.se säger ju nåt där som jag glömt totalt! Då jag bodde med mitt ex åt jag ständigt Losec för mina besvär som sen försvann totalt då jag lämnade honom.
    Live and let live
  • Lindis41

har inte varit här på ett tag då fl varit sååå segt!!!Mår helt ok faktiskt ska på gastoskopi nästa vecka och dne 26e ska jag röntga njuranran....lite nervös över gastoskopin

• Nio

Hej alla. Jag mår fortfarande likadant och orkar ingenting tyvärr. Fick dock svar på mina blodprover från vårdcentralen: jag har lite HÖGA värden av folat och B12! Vad fan är det som pågår i min kropp egentligen? :O

• Fru U

Oj, höga värden?! Hoppas du snart för ordning på kroppen så du får tillbaka lite ork

Live and let live
  • Nio

Fru U:
    Tack, det hoppas jag med. Är bara, som vi alla i den här tråden, så jävla skeptiskt inställd till att få någon korrekt eller snabb hjälp så jag ser framför mig en lååång tid av undersökningar och misstro, usch.

Well, jag uppdaterar när jag får vetskap, kanske det inte har med Crohns att göra alls när allt kommer kring, vem vet? Ha det bra i solen allihop. :)

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7