Inlägg från: lola1983 |Visa alla inlägg
  • lola1983

icas- onsdagsgrupp

Hej tjejer !

Linda : skönt att det fungerar för Melvin att somna .

Hihi,.va roligt med lite shopping . det vill jag meeeeed ! men det lär dröja för min del med shopping gissar jag . man har ju inte lika mycket tid o ork när man jobbar.,o bra är väl det . måste ändå spara lite pengar till semestern . hehe .
    va o vägde mig idag,.men det gick inte bra . hade gått upp en hel del . Fast jag förstod det innan.,eftersom jag brukar väga mig tidigt på mornarna o nu vägde jag mig runt halv 3 . blir ju en stor skillnad när man ätit 3 mål o druckit en massa vatten . men det va ändå tråkigt . Så har bestämt mig att bara väga mig varannn vecka nu när jag jobbar . så att det inte blir så oilka tider på dagen varje gång . Kommer att väga mig varje ojämn vecka kl 12.30 !

Nu ska jag gå till affären o hämta ut ett paket o posta tillbaka H&M kläderna jag fick hem igår . byxorna jag köpte va för stora Glad Kul att det är åt det hållet ... hih .

Ha det bra o ta hand om er !

Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • lola1983

Idag tog Hugo sina första riktiga krypsteg !!! 

En stolt mamma o en stolt pappa tittade på med ett varsitt stort leende o det va nästan så att det kom tårar i ögonen...,såg såå gulligt ut o vi blev såå stolta !

O han kan förresten sätta sig upp alldeles själv nu . Rullar först runt till mage.,.sen upp i krypställning o sen därifrån drar han sig bakåt upp till sittläge . Ser så roligt ut Glad
    Det är det bästa han vet just nu o han gör det hela tiden...När man kikar in i  hans rum på kvällarna för att se om han sover så sitter han upp o tittar på en med världens smajl . O igår morse när Sami vaknade så satt Hugo upp bredvid honom o lekte o sa inte ett knyst . Va så nöjd så . *gullungen*

• lola1983
    Hej tjejer !Glad

ätligen helg.. o lång helg oxå.. underbart !

1 vecka avklarad på ICA o har nu 5 kvar . denna vecka gick ruskigt fort o det gick betydligt bättre än jag trott . ackordet är inte att snacka om som sagt.,har liksom inte kommit in i takten än . va ju ca 13 månader sen jag jobbade på ackord så är van att kunna stanna o snacka o så längs vägen men det hinner man ju inte nu . O så lyckades jag ha ner 2 kartonger med glasflaskor idag som gick i tusen bitar . *lyckat* Skrikandes
    Men jag trivs faktiskt bra . skönt att komma hemifrån o bara tänka på sig själv . O killarna här hemma har det jätte mysigt om dagarna . Sami har både filmat o tagit kort på Hugo när han kryper o leker så jag tittar på det direkt jag kommer hem . så mysigt så Glad

Har inte hört nåt om träffen som ICA ska ha.,men det låter riktigt trevligt . men det beror på vilken tid för jag tror att jag jobbar eftermiddag den veckan !

Prinsen här hemma är inte bättre . snarare tvärtom . inte så värst hängig o så.,bara lite klängig . Men han får fortfarande inte i sig nå mat . har ätit jätte jätte lite i 2-3 dagar nu,knappt nånting . men har trott att han blivit bättre . men idag spydde han igen upp all ersättning han fick . ringde till BVC o hon sa att det helt klart är magsjuka o att han INTE får äta nånting på ett dygn nu . Ska dricka en liter vätskeersättning o bara det . EN LITER !!!? hur ska det gå..,han gillar ju inte ens vatten . tjatar o tjatar.,men han bara knuffar bort det . har använt en liten spruta o sprutat in lite i munnen o det funkar så där . ushc.,stackarn . vill att han ska bli frisk snart . Bra att han har lite underhudsfett att ta av

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA GOINGAR !

Hoppas eran helg blir underbart underbar
  • lola1983

Va duktig du är Linda . Grattis !! Glad Jag har fortfarande dåligt samvete för godiset jag åt när jag kom hem . men har iaf varit ute på en prommis nu så nån points kanske jag har brännt.... är ju ett tag kvar till sommaren.,så nya tag nu !

Kommer nog på träffen.,bara arbetsledaren hör av sig så .

• lola1983

Det lät inte helt fel Linda med fotmassage.. Hoppas den va skön :) O hoppas att godisen smakade gott..,det gjorde verkligen godiset som jag åt . mummmmms ! det jobbiga är att när man väl tagit en så vill ha en till.,o sen blir man bara mer o mer sugen.. suck !

Nu har jag precis ätit frukost o ska ta o föna håret o klä på mig o sen blir det nog en lång promenad i det fina vårvädret . verkar inte blåsa lika mycket idag . sköööönt !

Carola : vilken fin tröja jag hämtade från dig . hade glömt bort hur den såg ut . tyckte den verkade lite mindre än på partyt bara . så det va nog tur att jag köpte 86-92 istället för 74-80 . ska prova den på honom snart.,kommer nog bli så sött så . Va köpte du för kläder?

Hoppas ni alla får en mysigt Fredag . Påskkramar från oss

Medusan : Kom ihåg att hämta hoppgungan idag.. (du är nog redan påjobbet nu men aja..) Räcka ut tungan

• lola1983

Carola : Grattis på eran dag !! Mysigt att fira med med lite god mat o vänner . Hoppas ni får en toppen mysig kväll . Blir det bebis besök oxå ?

Medusan : Ja.,det är 132 man stämplar in på ! men det behöver man inte skriva.,blir automatiskt väl . iaf för mig .

vi va ute o gick idag.,1½ timme blev det . men det va inte så skönt ute som vi trodde . blåste rejält mycket . så nu sitter vi o huttrar här hemma . ska äta lite lunch o sen blir det att krypa ner i sängen alla 3 o mysa o ev sova lite .

Hugo har precis fått sitt första mål mat på 1 dygn(typ 3:e målet på 6 dygn). men det har funkar bra under sista matfria dygnet . inatt svepte han 1½ flaska med vätskeersättning o saft så totalt har han nog fått i sig den där litern han skulle ha . O nu fick han ersättning o det va såå gott tyckte han . verkar genast lite piggare . Hoppas han blir bättre nu .

• lola1983

Jag vill nog gärna kika ner på Fredag . ska höra lite med min arbetsledare på Tisdag . I och för sig är jag ju inte mammaledig just nu.,så det kanske inte gäller mig . men det visar sig .

nu sitter jag hemma hos min mor . hon o 2 vänninor sitter i köket o groggar o fnittrar . ska skjussa ut dom till nå knytis rockfest om en liten stund . roligt roligt Fundersam

sen ska jag hem o mysa med mina prinsar . vi har varit borta hela dagen idag . både jag o sami har börjat känt oss lite illamående så vi får se vart det tar vägen....suck !
    införskaffat iaf en cykelstol till Hugo plus en jätte fin blå hjälm . köpte även annat smått o gott o sen åkte vi till Skultuna o umgicks lite med morfar o hans tant Glad jag fick leka doktor för en stund o lägga om med bindor i hans öppning i magen . lite läskigt.,men klarade det galant . att jobba inom vården kanske passar mig trots allt . hihi Räcka ut tungan

hejsvejs på er..

• lola1983

Jag kommer inte på Fredag . Blir så tokigt med Hugo . Kan ju inte ta med honom.,för jag hinner ju inte hem till Hallsta fram o tillbaka för att lämna honom innan jobbet .

Linda : ser inte din bild !
    & Grattis Melvin på 5 månaders dagen.. Ja.,tiden går verkligen såå fort . tänk att mina lille plutt är 8 mån.. !! måste ju snart börjar planera inför 1 års kalaset . hihihiiii...

• lola1983

carola : ja.,det är helt ok att börja banta nu . ett mål per dygn med amning sepelar nog inte så stor roll . mjölken kommer nog börja sina ganska snart ändå.,eftersom det är så pass sällan . det gjorde det ganska snabbt för mig .

Svar på tråden icas- onsdagsgrupp