• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • MallaMojs

taco...näe, det är ingen fara...känns rätt så lugnt faktiskt

Tvillingtjejjer **vecka 25**
  • Winnertaco

Malla
    Dina tjejjor i magen mår ju toppen!!

Mel
    Hon gillar pappa, det gör alla tjejer tror jag, Johanna äääälskar pappa, det finns inte ett uns av mammighet i henne, vilket jag tycker är bara skönt!

• Melisabeth

taco - jo han leker ju med hene mer än vad jag gör.. jag klappar ju och pratar bara med henne...
    Han håller ju på och leka "tryckleken" med henne.. och hon är jätteduktig på att ge respons... trycker han 2 gånger så trycker hon 2 tillbaka, och gör han bara 1 så gör hon också bara 1.... upp till 3 tror jag de klarar, sedan blir det för mycket för henne =)

Blir spännande att se hur det blir när hon kommer ut =)

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Winnertaco

Mel
    Förresten så tror jag inte att det finns nån mammighet egentligen, det är nog vad man gör det till. Om man som mamma tar sitt barn såfort det piper och vägrar släppa in andra (inklusive pappan) så är det klart att barnet inte accepterar någon annan än mamman... Även när jag ammade och J var huuur snuttig som helst, skrek som en gris när man tog bort henne från bröstet så tog Andreas henne ibland och sotd ut med att hon skrek, för att hon skule vänja sig med att inte alltid få komma till mig. Man orkar inte amma dygnet runt, liksom...

• Melisabeth

Nej, jag vet ju inte men jag TROR att man gärna tar sitt barn om det skriker när andra håller i det... Men att göra det så fort det låter när det är pappan verkar mindre smart... Det blir väl som att skriva bebisen på näsan att man inte kan vara trygg hos pappa?!

Nej vi skall nog försöka iaf att inte kasta oss efter henna så fort det säger pip... är väl skillnad på gråt och gråt (eller skrik) också... Men det är ju lätt att säga, svårare att hålla kanske =)

Vi fick fixat med babyskydd idag också.. tydligen så kan vi få låna Anders systers =)
    Då vet man ju att det inte är krockat eller så så det bör ju vara tryggt... Inte mkt pengar som man sparar mot att hyra, men är ju lika så bra. alltid något, och borde vara tryggare.
    Leopardfläckig klädsel dessutom - tyckte A var raffigt =)

• Winnertaco

Det är defenetivt lättare sagt än gjort att inte ta upp dem såfort de låter, men man blir ju tåligare och tåligare. Numer kan jag gå och fixa mat åt henne istället för att ta upp henne om jag vet att hon skriker för att hon är hungrig, det klarade jag inte av förut. Men det tar ju faktiskt bara ÄNNU längre tid innan hon får mat om man ska fixa maten med en skrikande unge på armen

• Melisabeth

JO men det är ju så med det mesta.. lättare sagt än gjort =)

• Melisabeth

Jo men hellre lite "riktlinjer" än ingen tanke alls är typ mitt motto.... Så kanske något funkar sådär iaf

• MallaMojs

Jag fattar inte varför jag alltid gör samma misstag - nu ligger M på soffan å sover. Öppnade sitt påskpaket när han kom hem, sa "Så fint!" (tror det betyder tack), in i duschen, mumlade bara när jag sa att jag tänkta tt vi ska äta kräftpasta (som är mumsigt värre!) å glass till filmen... Sa till mig att han inte orkade "pladdra" med mig...

FAN!!!

Tvillingtjejjer **vecka 25**
Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)