• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

Jag är ju van vid traditionen att man mer påskbrev med godis i, inte att man går runt och "tiggar".. men jag vet itne hur det är numer och här i stan, kanske bara är i skogen som man gör så...

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Winnertaco

Malla
    Men KAN det öht vara nått annat än tjejer för din del? Är det inte stensäkert så som ni gjort?

• MallaMojs

Haha, jag tycker det är helt fel att gå runt å tigga godis...så jag öppnar inte ens dörren numera Haha! Förra året gjorde jag det, men då fick jag inte ens något kort eller så (vi ansträngde oss som fan som små med korten ju...)

Tvillingtjejjer **vecka 25**
  • MallaMojs

Taco...njäe, det är en säker metid, men inget är ju 100%

• Winnertaco

Svärmor är ju rolig.... Andreas ringde och frågade om det fanns nått påskgodis och hon sa att det fanns det nere i matkällaren, men hon tyckte att vi skulle ge påskkärringarna det godiset som fanns uppe så att vi fick äta det som var färskt

• Winnertaco

Malla
    Tanken med påskgodis är väl ett kort mot lite godis... Vet att min mamma tvingade mig att rita finare kort en gång när jag bara slarvade fram en massa teckningar!

• MallaMojs

Taco...ja, ett kort ska jag f*n ha om de ska få någé gott

• Melisabeth

Malla - ja men då såg ni ju blygdläpparna - det var svaret på hur =)
    Diskuterades i annan tråd... ngn som varit iväg på 3D sa att läkaren där typ fnös åt "tre streck" som bedömmning för huruvida det var tjej...  Medans väldigt många tycks ha sett just det på sina tjejer, inklusive oss... Och det är väl läpparna man ser egentligen, men det är lättast/tydligast att beskriva som streck typ.

Tycker det låter märkligt att de skulle säg att "de tre strecken visar blygdläpparna", om det inte var så menar jag...

Men men =)

Nä inte alls snyggt att gå och tigga godis... vara sig påsk eller hallowen eller annat tycker jag.. Eftersom vi inte är vana det så brukar vi inget ha, så vi kan typ erbjuda clementiner eller äpplen oftast =)

• Winnertaco

På våra ul-bilder är det tre streck och det låter ju logiskt att det skulle vara så på flickor, men å andra sidan kanske det lika gärna kan vara snoppen och pungkulorna som bildar tre streck

• Melisabeth

Har för mig att pojkar sägs det vara mer "prickar" om det inte syns snopp och pung....
    Men vem vet.. men man kan ju hoppas att de som gör det vet ungefär vad de pratar om iaf =)

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)