• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Fru Indosaurie

Ensam somnar hon ju ALDRIG. Jag måste ligga och hålla om henne. Stor framgång från att endast somna vid bröstet iofs..
    Får se när hon är redo att somna ensam
    Välling har hon aldrig fått och jag vet inte om vi kommer att börja med det heller.

Får se hur vi ska bli av med nattmålet då. ujuj, då är man ju trött och orkar inte.

• pucken

nä, jag skulle hellre amma än ge välling i så fall. men man får ta det som finns i såna här lägen =)

idag när vi var på babyland kom en tjej springande efter oss och frågade om hon fick klämma på vår vagn hon skulle få en pojke snart och ville så gärna ha en så blå fin vagn som vi har! behöver jag säga att hon åkte från babyland till babyproffsen?

• Fru Indosaurie

Fredriks syster ammar sin son än (nov 05) men han äter välling också..
    Det gör även hans syster som är 3. Måste nog prata lite mat med henne när vi är där, nån nytta ska man ju ha av besöket
    Alltid kul att höra hur andra gör och varför, jag vet ju ingenting så

haha, kul historia

På tal om den så kommer en me&i historia:

Sara, me&i säljare i Stockholm var på en visning häromkvällen. Hon tog bussen hem från visningen och på Vallhallavägen i Stockholm mötte hon en familj när hon gick där med sin me&i rullväska och ställningen uppmonterad. Familjen frågade henne om hon sålde kläder?- Ja, sa Sara- Är det märkes kläder?- Ja, det är ett märke som heter me&i och det är barnkläder.- Vad bra för vi är på jakt efter presenter till barnbarnen. Vi är här i Stockholm på semester och flyget till Gällivare blev inställt så vi fick kompensation och stanna en natt till.Klockan var 23.30 på kvällen och Sara hängde upp kläderna på gatan och familjen började beställa. Sara fick en extra beställning på 3500 kr som hon

ska posta upp till Åke och hans familj i Gällivare!!

• Winnertaco

Ja, visst är det lite sorgligt när de växer, även om det självklart är kul också!

J ska nog sova i eget rum för första gången inatt, hon ligger på en madrass på golvet i syrrans gamla rum och sover, vi ska nog lägga oss i soffan i gästrummet. Vore såååå skönt att sova utan att höra hennes minsta rörelse eller läte! När hon vaknar lär vi ju höra det förr eller senare...

Johanna 061223
  • pucken

oh hjälp vilken beställning! ibland har man tur och är på rätt ställe vid rätt tidpunkt, härligt! nästa gång kanske det är din tur.

usch jag har ångest inför svärmors påskmiddag imorgon *suck* hoppas att de glömt köpa sin nubbe så kan det bli en nykter påsk för en gångs skull.

• Fru Indosaurie

Taco
    jag tycker BARA att det är underbart att hon växer. Dock lite synd på amningen Gråter men "depp" hör ju till när man slutar också så. Inte för att jag kanske ska sluta nu, men iaf trappa ner.

puck
    tror du på det själv eller? Fundersam

• pucken

fru
    tror vad? nykter påsk eller megabeställning till dig? då tror jag mer på dig

haha jag har precis övertalat micke att hänga med mig på nån dansbandskväll. tack kikki och miss decibel haha, se upp på dansgolvet här kommer pucken!

• Fru Indosaurie

puck
    haha ja båda Är nog ungefär lika stor risk, eller chans? lite av varje
    Iofs fick jag ju en beställning på 4000 kr men hon tog ju bort hälften..

underbart med dansbandskväll ni får väl åka på dansbandsveckan ist. det var tider det!

• pucken

dansband är så dåligt att det är kul! haha gud va roligt, hoppas han håller sitt löfte nu bara. nån som vill hänga på?

har jag berättat om när min kompis blev sur på mig? vi kollade på barbados, och jag ljuger INTE när jag säger att jag blev tvingad att följa med. iaf, hon var skitkär i ena trummisen och tydligen hade han kastat några heta blickar på mig under kvällen. så min kompis blev sur på mig för att jag snodde hennes kille haha det var tider det.

• Fru Indosaurie

nä tack, tror att jag står över. Jag blev skadad av att min pappa lyssnade på dansband när jag bodde hemma. usch.

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)