• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

Ja det bör väl gå bra =)

Svårt att tömma här iom att A måste ha sina matlådor också.. blir ju alltid jättestorkok när man gör mat till honom.. sådär 10-15 portioner =)
    Vi har inte så många lådor tyvärr så vi får nog införskaffa det först =)

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

Jag tänkte köpa massa sånna där aluminiumlådor som man kan stapla lätt på varandra, och göra två portioner i varje ask... Vi har ju bara en "halvfrys" så det gäller att planera!!

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • pucken

taco
    tydligen ska man börja med bara nån matsked, men agge fick hela burkar från början. han tyckte ju det var gott! han har fått riktigt mat lite då och då under dagen.

• Melisabeth

jo vi har också bara halv... så jo man kan ju inte stoppa in precis hur mkt som helst tyvärr...
    MEn det är ju tur att man tömmer lite när man gör storkoken.. eller jag gör iaf.. brukar rafsa ihop vad som finns där typ och göra nått till A =)

Tänkte göra lite viktväktarmat och stoppa in till mig... finns ju en del som funkar bra att frysa iaf =)

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Fru Indosaurie

Taco
    japp man kan ge både och.
    Man ska ge en matsked i början och sen trappa upp.
    Ett matslag i taget för att utesluta allergi, 5 dagar var det tror jag.

• Winnertaco

puck
    Jo, jag menade en matsked potatis på förmiddagen och en matsked gröt på kvällen. Man märker väl på barnen hur mycket de vill ha!

Johanna 061223
  • MallaMojs

Mel...vad ska du göra för viktväktarmat då? *vill också*

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • Winnertaco

Oj, livsmedelsverket anser att ersättning är en medecinsk åtgärd och att läkare ska konsulteras innan man ger det... Många av mina kompisar som fick barn i höstas bara gav det utan att ens prata med bvc!

Johanna 061223
Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)