• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • MallaMojs

Ja, jag gillar den inte heller, men det är lugnt och ganska gott på vardagar Men sushin är finfin, den varma maten där också...men M vill aldrig gå dit, rååå fisk *bläääk* liksom...

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • pucken

malla
    men jag kände så också förut, rå fisk liksom. sen kom jag på att inlagd sill också är rå. och jag gillar sill har aldrig testat sushi dock.

• Melisabeth

pucken (eller någon annan för den delen) - visst är det väl så att det egentligen är bäst att äta det "större" målet till lunchl, och lite "Lättare" till middag?
    Dvs tvärtemot vad många gör.. eller?
    (typ - hellre lasangen till lunch och kycklingsalladen till middag) Eftersom man i regel behöver mindre energi senare på dagen..

Eller är jag helt ute och snurrar?

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

Jag ääälskar sushi (menade att jag inte riktigt gillar restaurangen vid Poseidons torg ) men har inte ätit det sedan jag blev gravid... Kanske skulle festa till den med en mamma-sushi till helgen

• pucken

mel
    hmm det vet jag inte, jag äter lika stora mål till lunch och middag. jag är alltid hungrig och skulle inte överleva varken lätt lunch eller lätt middag!

• MallaMojs

Mel...ja, så är det nog, men eg tror jag att man ska äta likvärdiga måltider lunch och middag

• pucken

malla
    min kusin är iaf väldigt nöjd med mammasushi, hon äter det ganska ofta när hon är gravid.

• Melisabeth

Jo det klart..jag äter inte lite någon gång heller iofs så =)
    Men har för mig att om man vill gå ner så skall man äta "större" mitt på dagen, så att kroppen har längre tid att förbränna det på så att säga...
    Men nä lika stort är nog bra, bara man inte äter för sent på dagen =)

Man kan ju alltid försöka att vara duktig och planera iaf, även om det lär bli precis hur som helst sen iaf =)
    Men jag tänkte att man kanske borde laga lite bra mat och frysa in tills första dagarna hemma.. då vill man kanske inte laga så mkt mat, men kanske inte är kalasbra att käka bara mackor eller nått heller..

Ja jag är desperat när det gäller att hitta tidsfördriv nu =)

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

Mel...jag sa just till M att vi får börja tömma ur frysen så jag kan fylla den med typ köttfärssås, grytor å sånt...för jag vägrar äta pizza och mackor varje dag sen... Å så tänkte jag baka lite kanske - sockerkaka kan man frysa va?

• Winnertaco

Puck och Fru
    Hur mycket smakportioner har ni börjat med? Kan man ge både lite potatis på förmidagen och gröt på kvällen från början? *ångrar att jag inte lyssnade lite noggrannare på bvc-tanten*

Johanna 061223
Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)