• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

Malla - ingen aning ännu =)
    Sitter och kollar i kokboken, och grytor av olika slag är ju bra att frysa in.. de påverkas ju inte så mkt av att frysas som en del annan mat, tycker jag iaf =)

v 38 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Melisabeth

Malla- förresten så är det väl annars att bunkra med lite råvaror som gäller, så man iaf har hemma och har möjlighet att göra maten utan att kuta och handla det första man gör =)

• Fru Indosaurie

vi handlade typ det första vi gjorde när vi kom hem.
    Hade inte en enda matlåda nerfryst och inte en enda gång åt vi snabbmat.

• MallaMojs

Mel...ja, grytor å sånt är ju bäst att frysa... Hojta till om du kommer på någé smaskigt

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • Melisabeth

Jag känner både mig själv och A nog för att veta att ingen av oss kommer lägga energi på att laga mat från början, så här är det lika bra att göra lite och ha =)
    Men vi är ju hopplösa på att orka engagera oss att laga mat så =)

• Fru Indosaurie

ja, ambitiöst att hålla på och frysa.
    Vi kan KNAPPT ha matsedel för att jag är så kräsen med maten.
    Skulle ha tur som f*n om jag hade fryst in något som jag kunde tänka mig att äta

• MallaMojs

Eftersom det är uteslutande jag som lagar mat härhemma så vet jag att det är bra att ha lite mat och kakor i frysen

Magnus har förresten lite problem på jobbet, ingen som jobbar vecka 30-32... Jag säger att det inte är hans problem, men chefen tycker att han kan väl komma in å jobba när det är "bra" här hemma

• Melisabeth

Fru - jo det är ju problemet iofs =)
    Men om man kan hitta något som går hem någon dag så är det ju bättre än inget så att säga

Dessutom så ger det mig något att göra nu innan =)

• Melisabeth

Ohh nu kan jag in på kak och bakdelen här... kanske man skall spetsa öronen.. kanske kan hitta något som är lite nyttigt iaf.. för att vara kaka =)

• MallaMojs

...och M verkar tycka att det är ok. Han blir bara sur när jag säger att han MÅÅÅSTE vara hemma

Jaja, nu är det dax att börja dra sig inåt sovrummet, glo lite på TV Natti

Dagens tre ord Tillväxtultraljud, kinamat och koko-sambo Haha...

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)