• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • Kalinka

Alltså, jag måste sluta hänga på FL. Jag blir vansinnig på alla föräldrar som verkar lida av jag vet inte vad. Det finns en tråd där TS frågar om man kan använda såna där stickade "hjälmar" som vi hade när vi var små. "För det är kanske inte modernt nu?"!!

Vissa föräldrar verkar vilja ha en instruktionsbok för hur man SKA göra med en bebis. Typ som man får till tv:n. Vad hände med att pröva sig fram? ARRGGG!!!

• Pappa med son och dotter

Hehe, sitter och läser alla inlägg i denna tråden, är det så här sverige läkarkår kommer att se ut i framtiden?!?! Puh..

Tacka fan för ingenjörer!!

• SysterHedvig

novalee - det beror lite på var man läser. På KI hade man (när jag började läsa) två terminer där man obducerade samma preparat, medan man här i Malmö har två obduktionstillfällen där man i mindre grupp får följa en "vanlig" obduktion genomförd av patolog.

• Pappa med son och dotter

Min kusin som pluggar till läkare, han berättade att de fick bra tips när han läste patologi. Ett var att när man sågat upp skallen på den stackars döde, då var det så jäkla svårt att få tillbaka den till begravningen att man istället kastade ner hjärnan i magen. Sen sydde man ihop allting..
    Får ni andra sådana tips också?

• annry

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 21:18:19 följande:

Min kusin som pluggar till läkare, han berättade att de fick bra tips när han läste patologi. Ett var att när man sågat upp skallen på den stackars döde, då var det så jäkla svårt att få tillbaka den till begravningen att man istället kastade ner hjärnan i magen. Sen sydde man ihop allting..Får ni andra sådana tips också?
    Ja vi är alla makabra och har sjuk humor. Vi är också robotar som inte kan skämta och prata om annat än vårt jobb. Vår inställning till livet och människor speglas väl i våra diskussioner här
  • Kalinka

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 21:10:59 följande:

Hehe, sitter och läser alla inlägg i denna tråden, är det så här sverige läkarkår kommer att se ut i framtiden?!?! Puh..Tacka fan för ingenjörer!!
    Ja, med tanke på att maken är ingenjör, så vet jag inte om jag kan säga att jag tror att Sveriges ingenjörskår är bättre....
  • SysterHedvig

med min oläsliga handstil skriver jag av det fina tipset

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 21:18:19 följande:
    Min kusin som pluggar till läkare, han berättade att de fick bra tips när han läste patologi. Ett var att när man sågat upp skallen på den stackars döde, då var det så jäkla svårt att få tillbaka den till begravningen att man istället kastade ner hjärnan i magen. Sen sydde man ihop allting..Får ni andra sådana tips också?
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2