• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-05-19 14:06:33 följande:
    ja fast jag undrar, det var ingen uvi utan en tarmåkomma hon fick. Nåväl.
    Oki doki då är jag med
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • erika86

Hej! Jag har inte hängt här på ett tag... Så nu klampar jag in för att få lite moraliskt stöd inför preparattentan som är om en vecka. Ni som har läst i Umeå, hur var den? Och hur långt kommer lärarna att driva det hela? Räcker det att känna igen preparatet och ge en liten motivering eller kommer de om att fråga ända ner till strukturen på ämenen som enskilda celler bildar? (dumt formulerat men ni fattar nog hur jag menar) Ni andra som inte har pluggat i Umeå får också hemskt gärna komma med synpunker :)

• erika86

Läste lite bakåt i tråden och såg att ni pratade om när man räknas som usk. Jag har just kollat upp det med våran programsektereterare. Det finns tydligen ingen magisk gräns utan det är upp till varje arbetsgivare att bedöma om de anser att man har tillräckliga kunskaper. Däremot har landstingen varierande policys..

• Algots Pappa

erika: lycka till på prepduggan. kommer ihåg att det var lite gruvsamt innan men det gick bra för nästan alla. några körde men då var det mest för att de hade fått riktigt jävliga preparat och det kan man ju inte göra något åt. min kompis fick tex cervixutstryk, lätt att ta den va!!!

• novalee

ni som pluggar eller har pluggat till läkare. fick ni vara med om att se döda människor? jag läser nk b nu & vi dissekerade en gris för en vecka sen & då höll jag nästan på att kräkas av lukten,men de kanske blir till en vana.

• Suzie70

Hej annan läkare från en viss annan, anonym tråd! Är du här?

• Auris

erika: prepduggan minns jag. Vi hade Täljedal och han var på sitt bästa humör. Han började prata om helt andra saker än duggan och sedan efter halva tiden kom han på att han skulle fråga lite också så vi fick en fråga var på vårt preparat och den som svarade fel fick fler frågor tills det kom en fråga han kunde besvara Alla godkända. Och vi hade hört sådana skräckhistorier om Täljedal innan

• erika86

Hade ni det som dugga eller menar ni tenta? Den vi har nu kallades först tenta men sedan förhör... Vi sitta enskilt med en lärare efteråt,så det är ingen gruppgrej. De kanske har ändrat lite? Men skönt att höra att ni inte har några skräckhistorier i alla fall :) Täljedal har jag inte haft. Nu är det Lindström som man fasar för. Han är trevlig, men burkar ha höga krav och svåra frågor på tentorna.

• sweetiegirl 77

Suzie70

Verkar som hon inte vill ge sig tillkänna... synd..

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2