• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 2

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 23:46:12:
    Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.
    *låter otrevlig men är egentligen rätt trevlig*

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-22 19:02:06 följande:
    Läs tråden säger jag bara. Fast den är mer givande om man läst den förra.
    I´ll do that
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart

Nu har jag läst
    OK är det fler som är konfunderade eller är det bara jag?Fundersam

• Kalinka

Nej. Du är inte den enda, om man säger så. Den förra tråden blev borttagen för att det var så många som ifrågasatte. För man får ju faktiskt inte spekulera om det är sant eller inte.

• KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-22 19:12:16 följande:
    Nej. Du är inte den enda, om man säger så. Den förra tråden blev borttagen för att det var så många som ifrågasatte. För man får ju faktiskt inte spekulera om det är sant eller inte.
    Nej spekulationer är inte OK.

Rent allmänt så är det väl en väldigt ovanlig diagnos hos en ung person.
    Fundersam
  • Birgitta2

Men det finns så mycket ovanligt Morula. Min egen brorsdotter drabbades av Krabbes sjukdom ex.vis. Det är INTE en vanlig sjukdom.... hon fanns inte länge på jorden.

• Kalinka
    KickStart skrev 2007-05-22 19:13:58 följande:
    Nej spekulationer är inte OK. Rent allmänt så är det väl en väldigt ovanlig diagnos hos en ung person.
    Och rent allmänt så är det väldigt konstigt om läkaren prövar en verkningslös medicin på en ung person med cancer.

Nog för att svensk sjukvård är utskälld, men så oprofessionella är vi väl ändå inte.
  • novalee

sitter här & funderar över mina studier.. ge mig peppning!!

kan ni ge mig goda råd om varför man ska bli läkare? vill så gärna,men det känns så långt dit.

• KickStart
    Birgitta2 skrev 2007-05-22 19:15:32 följande:
    Men det finns så mycket ovanligt Morula. Min egen brorsdotter drabbades av Krabbes sjukdom ex.vis. Det är INTE en vanlig sjukdom.... hon fanns inte länge på jorden.
    Visst kan det vara så
    Jag beklagar utgången för din brorsdotter
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-22 19:17:28 följande:
    Och rent allmänt så är det väldigt konstigt om läkaren prövar en verkningslös medicin på en ung person med cancer.Nog för att svensk sjukvård är utskälld, men så oprofessionella är vi väl ändå inte.
    Rent allmänt så är min erfarenhet att man vid sådana fall tar till tunga artelleriet.
  • KickStart

Nej nu ska jag gå och brotta ner en burk tonfisk och fixa till något att äta.
    Synes sedan!!!

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2