• Misery

nya modifast tråden

hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
    för mig rullar d på i alla fall.....

• Svar på tråden nya modifast tråden
  • preciousgirl
    AochJsMamma skrev 2007-04-24 20:18:38 följande:
    phernilla: kontaktinfo till modifast: kundservice till Kronans droghandel 031- 88 82 00, produktfrågor och provbeställningar: modifast kundservice 0200- 24 24 21Hoppas du får byta!
    Nu har jag ringt till Kronans Droghandel, en jättetrevlig kvinna fick jag prata med där!
    Vi pratade i 15 minuter om viktnedgång o lite allmänt sådär, plus såklart om returer.

Detta var svaret jag fick:
    Man kan returnera varorna till Kronans Droghandel, men, man får inte pengar tillbaka.
    Man ska inte glömma att skicka med kundnr så dom vet vem man är, helst en
    kopia på fakturan. Man skriver då även på fakturan varför man returnerar varan
    samt att man önskar en kreditering!
    Då dom får varan i retur så går dom igenom varan och kollar ifall går att sälja igen.
    Går den att sälja vidare så gör dom en kreditering på beloppet man betalt för
    varan
    . Då man nästa gång beställer från Kronans Droghandel så får man dra
    av det krediteringen på den kommande beställningen...

Om man ville ha smakprover på alla smaker som finns av tillverkaren Novartis,
    kontaktar man Novartis och ber dom skicka ut smakprover på alla smakerna man
    önskar, så man slipper betala för något man kanske inte tycker om då varan kommer!

Önskas smakprover, ring:
    Monica Borgström, Novartis (tillverkare av dessa drinkarna), 08-7323247.
    (¯`°?.¸ ღ Jag älskar mina underbara gossar! ღ ¸.?°´¯)
  • preciousgirl
    Sådärja...
    Nu har jag pratat med Monica på Novartis med.
    Hon skickar ut alla smakportionerna jag önskade idag!
    Chokladdrinken, kaffedrinken och Sparrissoppan! *glad*

Här går det undan... *ler*
  • preciousgirl

O nu ska jag iväg till apoteket (surt att handla dyra varianten) o shoppa på
    mig två förpackningar till... En vanilj o en potatis/purjo! 134 kr/kartong där.
    98 kr/kartong på Modifast... Surt sa räven...

• mimmi14

hejsan började med modifast i onsdags så nu är det tredje dagen är så sugen på mat. är och väger mig på sahlgrenska varannan vecka så det blir 4 påsar om dan i tolv veckor får inte tugga nåt under tiden.
    ska ner 35 kg

• AochJsMamma

Mimmi: är det Stephan Rössner som håller i den diet du följer? För det är väl överviktsenheten eller vad det heter som du går hos? Jag har många gånger tänkt tanken att försöka få en remiss dit, vet att det är lång kö. Hur länge fick du vänta? Skulle oxå behöva gå ner ca 30-40 kg...

• AochJsMamma

Phernilla: vad bra att du fick byta! Men tänkte nästan det, tror att det är lagstadgat enl distansavtalslagen att man måste få byta saker som köpts på tex internet.

• mimmi14

elliegbg:
    min läkare skickade en remiss till obesitasmottagningen på sahlgrenska tog ca 4 månader innan jag fick en tid, träffade en läkare och några veckor senare en dietist fick provpåsar på modifast och i tisdags träffade jag en sjuksköterska som tog prover kommer att köra med bara påsar i 12 veckor och under den tiden ska jag dit och väga mig regelbundet.
    be din läkare sriva en remiss dit man får underbar hjälp och stöttning.
    mvh mimmi

• preciousgirl
    mimmi14 skrev 2007-04-27 22:04:12 följande:
    elliegbg:min läkare skickade en remiss till obesitasmottagningen på sahlgrenska tog ca 4 månader innan jag fick en tid, träffade en läkare och några veckor senare en dietist fick provpåsar på modifast och i tisdags träffade jag en sjuksköterska som tog prover kommer att köra med bara påsar i 12 veckor och under den tiden ska jag dit och väga mig regelbundet.be din läkare sriva en remiss dit man får underbar hjälp och stöttning.mvh mimmi
    Ok, jag behöver gå ner 26 kg till min idealvikt. 58 kg. Är 166 cm lång.
    Jag hr haft jättesvårt att gå ner i vikt, det har inte spelat nån roll om jag
    promenerat i timmar, gympat, osv osv... Sen så äter jag nog inte riktigt
    rätt mat, på rätt sätt, i rätt mängd...

Frågan är... Hur mycket övervikt ska man ha för att få remiss till obesitasmottagningen? Vad räknas som övervikt? Får man fråga vad ni väger i dagsläget? Ni behöver inte svara om ni inte vill, förstår att det kan vara en känslig fråga...

Jag vägde 84,5 kg i måndags då jag påbärjade min diet med modifastpåsar.
    Jag har nu på 5 dagar lyckats komma ner till 80,8 kg... Det är alltså -3,7 kg!

Lycka till!
  • preciousgirl

Jag köpte förresten chokladdrinkarna på apoteket häromdagen!
    Mmmmm, va goda dom är!!!

Så jag kör enbart:

VaniljdrinkChokladdrink
    samtPotatis/Purjo-soppa

Mmmm...

• mimmi14

phernilla:
    telenr: 031-342 22 87 ring och hör vad som krävs för att komma dit kan tänka mig att man måste ha ganska hög bmi
    jag har bmi över 40.
    lycka till mvh mimmi

Svar på tråden nya modifast tråden