• Misery

nya modifast tråden

hej hopp startar en ny modifast tråd då den gamla stängde....hoppas någon vill hänga på...
    för mig rullar d på i alla fall.....

• Svar på tråden nya modifast tråden
  • preciousgirl
    mimmi14 skrev 2007-04-28 19:37:40 följande:
    phernilla:telenr: 031-342 22 87 ring och hör vad som krävs för att komma dit kan tänka mig att man måste ha ganska hög bmijag har bmi över 40.lycka till mvh mimmi
    Jag har bmi över 30... midjemått på 98 cm, just nu...
    (¯`°?.¸ ღ Jag älskar mina underbara gossar! ღ ¸.?°´¯)
  • preciousgirl
    mimmi14 skrev 2007-04-28 19:37:40 följande:
    phernilla:telenr: 031-342 22 87 ring och hör vad som krävs för att komma dit kan tänka mig att man måste ha ganska hög bmijag har bmi över 40.lycka till mvh mimmi
    Tack för numret
  • Strana

hej! hur är det att köra kuren när man ammar? inget att rekomendera eller? Är det ngon som gjort det?

• preciousgirl
    Strana skrev 2007-04-29 15:49:36 följande:
    hej! hur är det att köra kuren när man ammar? inget att rekomendera eller? Är det ngon som gjort det?
    Det borde inte vara någon fara som tillägg till ens vanliga kost då man ammar,
    men det är nog inte bra att köra kuren då man ammar...

Så här står det, ordagrant, på förpackningen:

Modifast är inte avsedd som enda näringskälla för barn och ungdomar, gravida och ammande, personer med stört ätbeteende eller som har sjukdomar som kan påverkas av dieten. Modifast bör inte användas som enda näringskälla i mer än 3 veckor i sträck utan att läkare först konsulterats.

Men, bantning är aldrig bra då man ammar! Det utsöndrar gifter i bröstmjölken,
    har jag hört, vet inte om det stämmer, men... Jag personligen hade INTE vågat chansa...
  • Strana

Tack så mycket!!!

preciousgirl skrev 2007-04-29 16:37:35 följande:
    Det borde inte vara någon fara som tillägg till ens vanliga kost då man ammar,men det är nog inte bra att köra kuren då man ammar...Så här står det, ordagrant, på förpackningen:Modifast är inte avsedd som enda näringskälla för barn och ungdomar, gravida och ammande, personer med stört ätbeteende eller som har sjukdomar som kan påverkas av dieten. Modifast bör inte användas som enda näringskälla i mer än 3 veckor i sträck utan att läkare först konsulterats.Men, bantning är aldrig bra då man ammar! Det utsöndrar gifter i bröstmjölken,har jag hört, vet inte om det stämmer, men... Jag personligen hade INTE vågat chansa...
  • AochJsMamma

Mimmi: tack, ja kanske ska ringa dit. Jag tränar mycket för att gå ner i vikt, o äter bra..men det går rätt sakta. Får verkligen KÄMPA för att gå ner..är inte som många andra man läser om som det bara rasar av för.. *avis*

• preciousgirl
    AochJsMamma skrev 2007-04-29 22:18:40 följande:
    Mimmi: tack, ja kanske ska ringa dit. Jag tränar mycket för att gå ner i vikt, o äter bra..men det går rätt sakta. Får verkligen KÄMPA för att gå ner..är inte som många andra man läser om som det bara rasar av för.. *avis*
    Nej precis så är det för mig med, ett tag så promenerade jag 4-5 timmar i sträck om dagen med barnvagnen, o samtidigt gympade jag 2 ggr/vecka, osv... Gick inte ner ett gram på den tiden...
  • nosslina

Hej alla kunniga,
    Jag har en massa överviktskilon som jag vill bli av med, har viktväktat ett tag men står nu stilla. Har tänkt börja med något modifast, nutrilett eller naturdiet liknande för att sätta fart på viktnedgången igen..

Testade naturdiet en gång och det smakade riktigt illa.

Smakar modifast bra? Villken smak föredrar ni?
    kul att det finns soppor också, kan man kombinera dem med pulverdrycken?

Svar på tråden nya modifast tråden