SYLTFISK
Åkej lusse, då blir det naturdiet i tre dagar! Har tyvärr inget gym i närheten, men får hemmaträna å promenera!
Åkej lusse, då blir det naturdiet i tre dagar! Har tyvärr inget gym i närheten, men får hemmaträna å promenera!
Det är verkligen sent på kvällen som det händer mest här i tråden! Passar mig rätt dåligt när jag ska upp tidigt å jobba...
Men alltid roligt att läsa vad ni skriver!
Fröken, det får fort tills jauri, jag lovar! En härlig sommar och sen höst att plaera och jul att kanske önsa sig pengar till kommande babyprylinköp å sen bara att köra!
Kram!
Deppa inte Frila, mens suger det är bara så! Ska komma å döda skiten åt dig!
Passar på att döda min pms samtidigt, är ju beredd att göra slut med allt och alla ingefär fem dagar i månaden...
Och du, jag väger ungefär 20 kilo mer nu än när jag å min sambo träffades, men det känns helt orealistiskt, tar fem kilo i taget och hoppas på kanske, kasnke åtta ner totalt. Så dina tio på en sommar låter ju helt otroligt, du måste vara expert!!! Råd tack!
Hej hej!
Jag är med på nystart på måndag!
Då blir det naturdiet för mig...
Är inte med helt på vad som menas i texten lusse, men det låter inte konstigt att du kan bli gravid första månaden efter pillerstopp. Du får ju liksom alltid en äl innan mens, När man äter p-piller är det dock annorlunda, då är det mer en "fejk-mens", som inte föregåtts av en äl.
Fröken: Det är ju supermysigt att köpa bebissaker, jag är ofta sugen. Men så tänker jag att jag egentligen inte ens vet om vi börjar verkstan -08, så när vi väl får ett andra barn kanske jag inte ens vill ha saken längre. Så jag väntar... Men kikar OFTA!!!!
Åkej, nu är jag med lusse:
Info från Fass.se
"Cilest är ett p-piller av kombinationstyp som hör till gruppen lågdoserade p-piller. Tabletterna innehåller två hormoner, gestagen och östrogen. Cilest skyddar mot graviditet genom att det hämmar ägglossningen och påverkar livmoderns slemhinna så att ett befruktat ägg får svårt att utvecklas. Dessutom blir livmoderhalsens sekret tjockt vilket gör det svårt för spermierna att tränga genom det. Skyddseffekten startar genast."
Så du kan alltså ha en äl med cilest, men att slemhinnan inte tar emot ägget. Så har du haft äl när du ätit pillrena så fortsätter du förmodligen att få äl efter att du slutat, bara att din slemhinna blir nomal ch mottaglig igen! Bra va?
Men det kan nog vara svårt att om du har äl eller inte så länge du äter pillrena... Möjligt att ett äl-test skulle kunna ge svar... (bara funderingar nu från min sida!)
Lusse, nu är det dags för lite kvinnorkunskap...
Mens är inte ägget som rinner ut...
Utan livmoderslemhinna!
Från growing people:
Livmoderslemhinnan byggs varje månad upp för att kunna försörja ett befruktat ägg. Ägget befruktas i äggledaren mitt emellan två menstruationer (om man har 28 dagar mellan menstruationerna). Om ett befruktat ägg fäster i livmoderslemhinnan efter att ha vandrat genom äggledaren uteblir menstruationen och en graviditet tar sin början.
Om ägget inte blir befruktat stöts livmoderslemhinnan av för att en ny slemhinna ska kunna byggas upp för att kunna ta emot ett eventuellt befruktat ägg efter nästa ägglossning. Det är denna avstötning som är själva menstruationen.
Å naturdiet chocklad (som jag oxå har...
) måste väl vara något av det äckligaste man kan tänka sig??? Har iofs inte provat nån annan sort, men hoppas på att det jag köper nästa gång (?) smakar bättre!
Skrutt, avensisen ser jättefin ut! Ska ni köpa ny bil?
Suck vad gjorde jag nu... Skulle ju förklara så bra för dig lusse!!!
allt försvann!
Äl-test tycker jag inte man behöver köpa i första taget, ofta har yngre tjejer ganska kraftiga ägglossningar som ger symptom (som mensliknande känsla och äggvite-aktiga flytningar).
Menscykel på 28 dagar innebär i korthet att mensen börjar på dag ett, äl två veckor senare (dag 14 typ) och mens igen två veckor senare (då börar räkningen om). Så du hinner en vecka mens, en vecka vänta, sen äl några dagar och så någon vecka eller två innan mens igen!
Är du med eller är jag krånglig lusse??? Om du vill ta reda på din egen menscykels längd så räknar du dagarna från en mens första dag tills nästa mens första dag!
Japp, på måndag gäller det skrutt!
Då ska jag bestämma att jag måste skriv allt som jag syndar i tråden och ni ska straffa mig!!!