• Yoyna

SYLTFISK

Ja, och det verkar du ha oxå!

• Yoyna

Vi väntar med dig Cia!

Fi: Jag har läst en del lite udda grejer om tysk sjukvård, t.ex. att de ofta rekommenderar naturmedicin, nått som svenska läkare sällan gör (som jag har upplevt det iaf). Har läst att gravida rekomenderas att dricka fänkålste och nån gång har jag läst att även nyföddda ska dricka det!!! Men vet tyvärr inte vad det ska vara bra för... Du kanske vet Fi? Vad beror det på att lustgas ej används???

Lusse: Ofta erbjuds man ett hembesök av sin bvc-sköterska (som inte är bm utan distrikts-sköterska för det mesta). Från början var nog tanken att man skulle få lite mer koll på familjesituationen, men nu tror jag mer att det är för att det kan vara skönt att slippa ta sig till bvc de första dagarna hemma. Det som görs på första besöket är i princip bara viktkoll, och sen tid för frågor och funderingar. Men det är INTE obligatoriskt med hembesök, man kan självklart tacka nej och åka till BVC själv.

• Yoyna

Kikade in på fröken, så roligt att se hur alla ser ut! (Säger jag som inte har en enda bild ute...)

Nu ska jag lägga mig å sova brevid A, varit uppe sen halv sju imorse, lååång dag! (Det är ju en sak om man ska jobba, men nu tyckte jag att jag var värd sovmorgon, det tyckte inte lilla fröken!)

• Yoyna

Hej Frila! Jag är här, men håller på att borsta tänderna... Ska försöka sova tänkte jag! Eller ska jag inviga datorn i sängen??? Har aldrig provat det!

• Yoyna

Haha, nu ligger jag i sängen Frila!!! Spännande!

Sambon är å kollar på fotboll (eller kollade kanske jag ska skriva) så jag är ensam hema med A. Datorn blir alltså mitt sängsällskap inatt!

Allt bra med dig?

• Yoyna

Hej hej! Har inte heller varit då aktiv på senaste tiden, beror mest på att jag inte varit så ensam på kvällarna tror jag!

Min bebislängtan har ju aldrig varit akut, mest bara så att det kännts lagom med ett syskon under -09. Hoppas på att det blir så, men det beror ju lite på hur det blir med vidareutbilning osv. Vi får se!

Kram på er!

• Yoyna

Åh tjejer, har suttit å läst ikapp i tråden och verkligen kännt att jag saknat er! Har inte alls varit speciellt aktiv på sista tiden, pappat lite motivation för att hänga på FL känner jag... Men nu blev jag lite peppad igen!

Kan det vara så att många inte vågar hoppas på snabbt resultat i bebisverkstan så att de därför hoppas in i en 08-tråd fast de egentligen försöker redan nu??? Är inte heller alls aktiv i 08-tråden, den känns lite passé! Hahaha -D

Här i Syltfisktråden känns det ju som att det inte spelar någon roll längre när eller om det blir bebbe, det är ju inte därför jag gillar er liksom!!!

Förlossning!!! Mitt favvoämne! Jag hoppas på en till lätt förlossning och om jag klarar mig utan bedövning nästa gång också är det bara bonus! Blev klippt sist och jag lovar, det kändes inte! Hellre klippt än att spricka okontrollerat tror jag...

• Yoyna

Tack lusse! Du ska se att du kan slippa kondom lite då å då, du får se till att din kille vågar lite på att du vet när det är säkert att köra utan! Funkar för oss! (Men vi är förstås båda medvetna om att det kan råa bli nått iaf...)

• Yoyna

Hej tjejer!

Nä, va stressigt jobb lusse!!! Hoppas det blir bättre när du vänjer dig!

Jag skulle oxå vilja våga vara med i er vikt peppning men vet inte om jag vågar, kommer va så himla besviken på mig själv om jag inte klarar av att gå ner i vikt...

Men Delmålet får iaf va 65, sen vill jag helst gå ner lite till. Skulle tro att jag väger typ 70 nu. Har inte vägt mig seriöst sen jag var 17 å halvt anorektiskt... Vägde mig bara två gånger under graviditeten, insåg att jag bara skulle må dåligt av att hålla koll på vikten.

Men nu ska jag försöka!!! Seriöst! Har faktist naturdiet hemma, kanske ska köra det tis-tors, sen är det ju midsommar, då måste jag iaf så äta lite sill eller hur tänker ni lusse, skrutt å fröken?

Svar på tråden SYLTFISK