• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • FiL81

Heeej Syltfiskar!

Usch och fy på mig som har övergivit den här tråden nu någon dag Har haft lite fullt upp på hemmaplan helt enkelt. Besök av mannens bror (he, det blir ju min svåger juh) från Sverige.

Vad har ni för planer för helgen? Har bara skummat igenom det jag missat av tråden och förstår att det var nått party på G nånstans och att lusse får mat-frossa idag Ser oxå att susanna e tebax!

Ikväll blir det oxfilé, potatis i ugn och rabarberpaj till efterätt. Sedan ska vi se på slager med svågern och med två andra som kommer hit (en finlandsvensk och hans tyska flickvän) - så det blir ju lite party. Kul!

• FiL81

Frila2: betalar oxå tillbaka CSN.
    cirkus 925:- för mannen och mig tillsammans. Lite jobbigt med alla transaktioner till Sverige eftersom vi får ju vår lön här i Tyskland.

• Cia80

Hej tjejer!
    Är ni redo inför kvällen?
    Här blir det lugnt. Bara jag, sambon och tv:n
    Vi var på systemet och sambon frågade om jag skulle ha nåt. Då sa jag: Men jag är ju gravid då går det ju inte
    Men sen kom jag på att man kan ju dricka så länge man inte vet om nåt, så det blev några cider

(Ja, jag är konstig, jag vet )

• FiL81

Susanna: Controller är egentligen en ganska bred yrkesgrupp. Jag jobbar som Corporate Controller och sitter på vårt företags huvudkontor. Där samlar jag in all finansiell data från våra dotterbolag runt om i världen och gör från detta analyser för hela koncernen som helhet. En analys kan tex vara vad vi har för tillväxt i olika regioner och hur stor del av denna tillväxt som är organisk, dvs intern. Koncernens ledningsgrupp utgår sedan från dessa analyser för att ta viktiga strategiska beslut. Andra typer av Controllers kan arbeta mer med redovisning eller ekonomisk styrning av en produktionsverksamhet eller ett marknadsbolag.

typ så
    hoppas det blev lite mer förståeligt

• FiL81

God morgon tjejer!

Gisses! Antar att många av er såg melodifestivalen igår. Hm, börjar tröttna på den här typen av röstande nu... Aja...

Susanna: I grunden är jag civilingenjör i Industriell Ekonomi. På "I-linjen" läser vi både teknik och ekonomi och kan påsåvis "välja" vilken väg vi senare vill gå. För mig blev det mer åt ekonomihållet, medan min man, som oxå läste I gick åt teknikhållet.

Det bästa med Frankfurt är den internationella atomsfären och det sämsta är att alla affärer är stängda på söndagar

• enlitenbitkaka

Godmorgon Fi och ni andra

Ja hädanefter ska jag bojkotta ESC...jäkla skit! Kanske bara är jag som är trångsynt men när det är schlager så kommer man inte in på scenen i jeans och ett linne och inget på fötterna. Och the Ark var verkligen inte så dåliga som poängen talade för. *tjurar*

Happ...vad ska fi göra resten av dagen då?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Kelso

ååh, många pinsamma bidrag igår tycker jag...Och the ark var inte så dåliga tycker inte jag iaf!
    Rysslands bidrag tycker jag var ganska bra!

idag ska vi gå bort till ett par kompisar och låta våra hundar busa med varandra. Dom har en boxer och Harry och hon leker så bra ihop och det var längesedan nu.

Min kusin har köpt en fransk bulldogvalp förra helgen, så kanse åker vi och kollar på det lilla underverket idag också!

Vad ska ni hitta på då?

• Cia80

Hej tjejer!
    Jag gillade Serbiens bidrag. Tycker den är mäktig på nåt sätt. Gillade även Moldaviens bidrag.

Idag känns det som en typisk slappar dag Fast det känns ändå som att jag vill hitta på nåt. Vi kanske åker till golfbanan och slår lite bollar.
    Sist vi gick en runda så gick de flesta slagen åt skogen, men vissa gick riktigt bra.