• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2

Ja, det måste vara svårt att tacka nej till kläder på rätt sätt. Man vet ju vad man gillar men man vill ju inte vara otacksam och elak.

När barnen är små så finns det ju inga former att bry sig om, då måste en tjej kunna ha "killjeans" eller? Små fjärilar, blommar mm alltid i rosa eller lila *ryser*, varför?.

• Yoyna

Vi har självklart en del rosa till A, har inget emot färgen. Det är mer modeller, volanger och tryck som jag stör mig på.

• Yoyna

Frila: Ja visst kan en tjej ha s.k. killjeans! Men när barnen kommer upp lite i åldrarna så börjar storlekarna skija sig, så att tjejernas kläder blir lite tajtare! Hemskt va?

• Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-12 00:11:50 följande:
    Frila: Ja visst kan en tjej ha s.k. killjeans! Men när barnen kommer upp lite i åldrarna så börjar storlekarna skija sig, så att tjejernas kläder blir lite tajtare! Hemskt va?
    Allvarligt!??! *går iväg och kräks* Varför ska tjejers kläder vara tajtare än killars? Tjejer vill också kunna spring runt, leka och samtidigt kunna röra sig i kläderna. 
    Själv älskar jag rosa men det är applikationerna och precis som du skriver, hemska volanger som ger mig krypningar. 
  • Frila2

Godnatt lusse.
    Börjar blir 10 små negerpojkar nu (boken, inget rasistiskt. måste vara försiktig, har blivit varnad.)

• Yoyna

Vi får hoppas att det bara kommer fler å fler märken med fina neutrala kläder tills det är dags för oss att få bebbar frila!

Usch, nu börjar det bli så sent att det bara känns jobbigt ens tänka på att gå å borsta tänderna... Brr, vill inte! Och jag som borde tvätta håret oxå...

• enlitenbitkaka

Snabbt inflikande bara....i infon om City Cross står det att den bara väger 11kilo med citykorgen. Räknar man däremot ihop alla vikter så blir det 12.6....undrar vilket som stämmer?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Yoyna

Så är det bara två negerpojkar, förlåt syltfiskar kvar!

Ärligt, har du blivit varnad frila? För vad?