• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Yoyna

Fröken, åtta cm (!) låter långt! Tre till fem tycker jag att jag hört! Klart du kan testa en månad bara för säkerhets skull, har själv haft den tanken, men det blir nog i samband med att vi börjar försöka i så fall eftersom jag tycker jag har hyfsad koll ändå (hoppas jag iaf!)

• Frila2

Vilken koll ni har fröken och lusse. Ortoligt. Känner mig lite vilsen i barnvagnsdjungeln. 

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-11 23:43:56 följande:
    frila: grattis, va skönt....lusse: Ja jag såg ett par här hemma med en racing red å den är 100 ggr snyggare irl... I LOVE! Måste nog se till att plussa snart så jag kan med att åka till affären å spana in alla vagnarna....
    Äsch.....spänn ut magen så mycket du kan och klappa lite "omedvetet" på dne då och då och se löjligt lycklig ut så ser du t som alla andra mammorna. Om du vill klämma på barnvagnar i förtid vill säga
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

frila: Det vågar inte jag! 'haha'... Är så rädd att någon skulle se mig 'hihi'... Men jag spanar ju på vagnarna på stan! Men det är inte så mkt EL här, mest bara svart å de fattar man ju hur de ser ut... Vill se jungle-färgerna ju!

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-11 23:45:18 följande:
    Nää tjejer nu måste jag sova, tidig dag imorgon. Sov så gott och dröm sött. Vi "ses" nog imorgon igen! Kram
    Sussa sött Skrutten Haha...tänker alltid på Drutten och Jena när jag skriver ditt Nick..
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Yoyna

Lusse: En sån mamma är jag redan! A blir typ alltid kallad kille (även nån gång när hon haft kjol!) för hon har mycket brunt. Sen försöker jag tänka på att uppmuntra henne att ta för sig, våga och ta plats istället för säga att hon är duktig och snäll hela tiden. Men de är sååå svårt, jättelätt att bara trilla dit och säga till en pojke att han är stor och stark och till en flicka att hon är söt t.ex.!

• Fröken85

frila: Du får lära av oss du... We will make you an expert..*ler*

yoyna: okej 3-5 cm låter ju mer normalt. Får väl kolla när det är dags nästa gång. Nu är det tanten som är på väg istället!

• Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-11 23:49:49 följande:
    Lusse: En sån mamma är jag redan! A blir typ alltid kallad kille (även nån gång när hon haft kjol!) för hon har mycket brunt. Sen försöker jag tänka på att uppmuntra henne att ta för sig, våga och ta plats istället för säga att hon är duktig och snäll hela tiden. Men de är sååå svårt, jättelätt att bara trilla dit och säga till en pojke att han är stor och stark och till en flicka att hon är söt t.ex.!
    Vad bra. Hoppas jag bli sån. Blir galen av att alltid höra hur söta, lugna och snälla flickor är och istället höra att pojkarna är stora, starka och busiga.
    En kompis hade en blå mössa på sin tjej och folk trodde henne inte när hon sa att det var en tjej. Eh, barnets mamma borde ju veta liksom.