• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    susannapanna skrev 2007-05-14 14:56:29 följande:
    Här är det dåliga samvetet i topp! Lyckades sova till ett, hur vet jag inte... Nu bör jag plugga men sitter här i stället Men vi har iaf lyckats lägga i en tvättmaskin och en diskmaskin...och jag behöver inte ha dåligt samvete för att vovven inte får några långprommisar idag, han hatar regnet
    Cia80 skrev 2007-05-14 15:30:22 följande:
    Hej hej Cia! *vinkar* Måste va jobbigt att han är borta så mycket? Jag tycker det är jobbigt när F bara jobbar natten! Ja, du måste vilka bröllopsidéer du får fram framöver
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Hejsan gummor!

Jag har varit jättesur på datorn idag. Internet har funkat en halv minut åt gången å sen lagt av igen... Men nu kom sambon hem å hjälpte mig fixa det. Helt ärligt är jag totalt värdelös när det gäller datorer!!!

Iallafall...

lusse: Stooooort grattis! Vad roligt med bröllop... Vi hoppas bara att det kommer finnas en söt liten brudnäbb med på bröllopet!!!

Är allt bra med er annars då???

• Cia80

Hej lusse *vinkar tillbaks*
    Ja, visst är det tråkigt att han är borta. Men det är ju inget att göra åt så det är bara att göra det bästa av det. Men jag måste få säga att jag är glad över att jag har ett jobb som sysselsätter mig, annars skulle jag väl krypa på väggarna.

Det blir ju inte så jättemycket planerande för oss eftersom vi kommer anlita en arrangör. Men lite val får vi ju göra, t.ex. musik. Sen ska man ju veta hur man vill ha frisyren och troligtvis ska jag sy upp en klänning där, så då ska jag väl ha et hum om vad jag vill ha

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-14 15:46:55 följande:
    Tack Ja en brudnäbb hoppas iaf jag på Jag är också värdelös  när det kommer till datorer men envis som jag är försöker jag alltid fixa allt själv, att jag inte kan är något jag vägrar erkänna. Tur jag har en datanörd till sambo som inte har något emot att hälpa mig fixa saker
    Cia80 skrev 2007-05-14 15:47:11 följande:
    Ja jag hade nog blivit galen då jag bara har 4h/vecka som jag ska va i skolan, resten är jag hemma... Men nu blir ni ju snart sambos på riktigt
    Nej du slipper ju den "jobbiga" planeringen med vilka man ska bjuda, vart man ska va, vad man ska äta osv. Det roligaste är ju klänningen, håret, blommorna osv. Vad kostar det att sy upp där nere? Har kikat på www.kanacca.se och det är jättebilligt... Har registrerat mig på www.gamman.se och samlar lite inspirationsbilder i albumet där Och på BT såklart...fast deras forum känns så B om jag jämför med FL
  • Fröken85

Tjejer, kan ni hjälpa mig med en sak... Sambon å jag har pratat om bröllop, men vill ju inte ha ett stort bröllop. Nu är det såhär att jag har jättebra kontakt med min mosters familj (mammas enda syskon, pappa har inga) och för mig känns det själklart att ha dem där. De är min FAMILJ. Däremot träffar vi väldigt sällan sambons mostrar med familj + farbror med familj. Jag vill verkligen inte ha dem där. Tillsammans är de ca 20 personer... Hur gör man??? Kan man bjuda min sida men inte hans?

• Cia80

lusse,
    Ja, förhoppningsvis så. Vågar inte tro på det förräns det verkligen skett.

Jag minns inte riktigt vad vi räknade ut att det skulle kosta, men jag har för mig att det inte var mer än ca 5000 som en "dyr" klänning skulle gå på. Beror ju på hur man vill att den ska se ut. Men billigare än i Sverige ialla fall

Ja, BT känns inte så roligt. Kanske skulle ta och registrera mig på gamman.se också. Måste bara se vad det är för nåt först

• Fröken85

Måste tillägga att det fins ju inhen osämja eller så, men vi umgås ju aldrig med dem... Kan man med att använda det som "orsak"...

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-14 16:00:38 följande:
    Klart ni kan göra så! Vi kommer ex. inte bjuda mina farbröder med familj med vi kommer däremot bjuda vänner till mamma och pappa. Dem står ju mig närmare än vad farbröderna någonsin gjort. Tycker din sambo att det är Ok så kan ni helt klart göra så
  • Fröken85

Ja, han "bryr sig" inte säger han. Vi vill ju bara ha en liten tillställning med de närmaste vännerna + familjen. Men min mosters familj är som min familj och mina kusiner är lika nära mig som mina syskon... Sambon är bara glad att jag har ändrat mig från att vilja ha ett jättebröllop till att bara vilja ha en liten tillställning...

Antagligen blir det väl bröllop när plusset väl kommit eller i anslutning med dopet... Det låter väl bra???

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-14 16:01:05 följande:
    Ja klänningen är något jag vill ha fint, riktigt fin och efsm det inte matchar vår budget tänker jag prova att beställa från Kina. jag kan få min drömklänning från Vera Wang uppsydd för 169$ rena vrakpriset...finns en Kanacca-tråd på FL med bilder på en del klänningar och det är verkligen inget fuskarbete!

Gamman är inte lika bra som BT med med mycket inspirationsbilder och så...