• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Haha ja...allt för att hålla tankarna borta från bebislängtan Jag och F ska ju gifta oss midsommar -09 och Cia i feb? -09....och så verkar det som att Fröken går i de banorna också *ler*

FiL81 skrev 2007-05-14 17:24:31 följande:
    oh Jesus, här är det bröllopsyra som gäller. Vad avis jag är på er som har era bröllop framför er! Vill gifta mig igen och igen och igen - klart bästa dagen i mitt liv!!!Lusse: har jag missat nått? har ni bestämt giftemål nu? Midsommar nästa år eller 09 eller är jag helt borta?! GRATTIS iaf!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • FiL81

Härligt med midsommarbröllop - men då måste ni ju va ute i gooood tid - därför grymt bra att börja med planeringen redan nu - det gör ni rätt i tycker jag!

• Fröken85

lusse: njae.... planerar gör jag ju inte.... kallar det spånar...'hihihi'

• Kelso

Hoho, jag och sambon har bestämt i oktober i år!!!
    ojoj,,,bara 5 månader kvar! iiiiih

• enlitenbitkaka

Ja kyrkan är redan bokad. Den är ganska populär härikring och på midsommar vill man inte chansa
    Har sett ut en frisör och ska börja gå och klippa mig där redan nu så att hon lär sig mitt hår som inte är världens enklaste. Och då kanske det är större chans att hon fixar håret på stora dagen *lömsk*

FiL81 skrev 2007-05-14 17:31:44 följande:
    Härligt med midsommarbröllop - men då måste ni ju va ute i gooood tid - därför grymt bra att börja med planeringen redan nu - det gör ni rätt i tycker jag!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Kelso

oj, tänkte ju posta i starta i 2008 tråden ju=)

• Cia80

Kelso,
    Oj, det är ju ingenting!
    Får man fråga hur länge ni varit tillsammans?

lusse,
    Det är nåt jag oroar mig lite för. För jag kommer ju inte ha samma frisör på bröllopsdagen som jag har nu. Tänk om det blir katastrof!

• FiL81

Hörrni tjejer, nu behöver jag er hjälp!

Funderar på att sätta upp en hemsida åt maken och mig och funderar på val av domännamn. Tanken med hemsidan är att våra nära och kära hemma i Sverige kan i bilder och text, se och läsa, hur vår dag ser ut härnere i Tyskland. Såsmåningom kommer den (förhoppningsvis) att utökas till att bli vår "familjehemsida" med bilder på framtida bebis...

Tidigare hade jag en domän: www.websofie.com där jag hade lagt upp vår bröllopshemsida. Dock la jag ner domänen för ett år sedan. *ångrar mig lite* Gillade eg inte domännamnet får att det vara var mitt namn däri.

Nåväl, vi vill ha ett namn som skulle passa på en sådan sida som jag hade tänkt mig.

Lite ideer (lediga domäner):

www.promissum.se (=löfte, man ger ju varandra ett löfte när man gifter sig)
    www.describere.se (=att beskriva, på hemsidan beskriver vi vårt liv tillsammans)
    www.connexum.se (=förbindelse, tillsammans är vi sammanbundna)
    www.matrimonium.se (=äktenskap, hmmm njaaa...)
    www.dies.se (=dag, vi beskriver våra dagar)

Så, vad tycker ni?

• susannapanna

Åh, bröllop verkar kul! Hoppas mitt eget blir av i slutet på nästa år eller året efter.

Åh, jag har ingen plugg-motivation! Så nu sitter jag bara och surar. Tur att man blir på bättre humör så fort man kikar in här

Åh, jag har hittat en jättegullig "tummen"-docka på stan. Är det nån mer än jag som kommer ihåg det brillianta barnprogrammet där de gjorde tumavtryck och sedan gjorde en berättelse kring dem?? Tummens mamma slutar röka, hette det bästa avsnittet, haha. Mina barn måste få se på tummen!