• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-13 22:31:08 följande:
    Skulle det kännas konstigt/obekvämt med dem du räknade upp då? Tänkte iom att du antagligen känner dem väl. Jag kommer känna mig väldigt obekväm påväg in i kyrkan, därför vill jag att pappa ska gå med mig... Är tur man står med ryggen mot gästerna

Vi kan bli allt mellan 25-40 pers och jag skulle inte ha något emot fler...vill ha en stor glad fest
    Cia80 skrev 2007-05-13 22:26:14 följande:
    Du ska se att killen kommer på bättre tankar och vill börja på riktigt snart....när var det ni skulle flytta ihop? Ja jag vill ju gifta mig i västindien men får kompromissa och åka dit på vår 1åriga bröllosdag istället....eller nåt...
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-13 22:31:44 följande:
    Frila: Bra idé!Lusse: Klart att det kan vara ett gravsymtom, man kan ju inte lita på att testerna visar rätt =D ;)
    Nej precis...finns ju dem som testat och testat och plussat i först v. 12 eller så..

Frila:
    Vilka fina saker från Ellos! Sådana armband är nog ovärderliga...
  • Skrutt 83

Lusse: Nää eller hur?!

Nää tjejer nu måste jag ta och sova! Sovgott så hörs vi imorgon! Kram på er!

• Cia80

lusse,
    Förhoppningsvis blir det när sambon går på semester, alltså i juli.
    Men vi får väl se vad som händer. Vågar som sagt inte ta ut nåt i förskott.

Vi kommer troligtvis gifta oss i Thailand.
    Sa till sambon: att om vi får bebis i feb-08 så kommer ju h*n vara ca 1 år när vi gifter oss. Det vore väl mysigt med en tultande bebis i sanden.
    Men han var dock inte så inne på den idén, konstigt nog

• Frila2

Det blir lite samma känsla som när man skulle redovisa inför klassen, vilket jag fullkomligt avskydd som pesten. Gillar inte att prata inför människor även om det blivit bättre. Nu ska jag ju rapportera inför mellan 2-10 personer på jobbet samt sitta med och prata på storronder men massa läkare + andra. Men jag gillar det inte. Blir fortfarande högröd i ansiktet och svettas som en gris. Inte kul.
    Det är just det att man ska gå fram och vara i allas blickfång. Nä, vi får se vad det blir.

En kompis ska gifta sig nästa sommar, nere i Bulgarien. De räknar med mellan 100-250 personer!

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-13 22:43:36 följande:
    lusse,Förhoppningsvis blir det när sambon går på semester, alltså i juli. Men vi får väl se vad som händer. Vågar som sagt inte ta ut nåt i förskott.Vi kommer troligtvis gifta oss i Thailand.Sa till sambon: att om vi får bebis i feb-08 så kommer ju h*n vara ca 1 år när vi gifter oss. Det vore väl mysigt med en tultande bebis i sanden.Men han var dock inte så inne på den idén, konstigt nog
    Naaaw....fick världens sötaste bild framför mig...en lite söt buskille som tultar runt där i sanden i en miniversion av pappas kostym Gud så gulligt! Och Thailand...vack vackert...har ni kikat på arrangörer och så? Du hinner väl va Fru några månader mer än mig så du får informera om hur det är

Men juli är ju nästan imorgon.....! Ska det bli roligt ?
  • Cia80

lusse,
    Jag med. T.ex. en liten son som är pappa upp i dagen...åhhh..det vore nåt

Ja, vi har kollat upp några arrangörer och vi har väl fastnat för en.

Mmm..blir det feb -09 som vi sagt så hinner vi före er

Ja, det ska bli underbart att få bo ihop. Vi har ju aldrig gjort det. Gissar dock att vi kommer ha lite gruff i början innan vi kommer in i vardagen, men det ska nog gå bra.

• Frila2

Jag hade verkligen kunnat tänka mig ett strandbröllop med bara min familj. Men tyvärr går inte det eftersom min syster inte kan flyga. Hon är jätterädd och har tvingat mamma och pappa att lova att hon aldrig ska behöva flyga fler gånger. Och gifta mig utan Malin med är otänkbart. Det finns inte i min värld. Jag är hellre ogift för alltid än gifta mig utan henne med.
    Eh, någon gång blir det väl av. Får väl gå i terapi innan

• Frila2

Gruff blir det alltid när man ska hitta en vardag tillsammans. Det är inte sama sak som att ses på helgerna eftersom man inte ser riktigt alla grejer som man irriterar sig på efter ett tag. Precis som att man inte ser det i början heller. Efter fyra år blir man vansinnig ibland.
    Klart det kommer gå bra. Om man aldrig bråkar eller diskuterar tror jag inte heller att man pratar om allt. En kompis säger efter 5 år att allt är perfekt, jag tror man lever i en idyll då och inte i verkligheten. Allt kan inte vara perfekt hela tiden även om det är väldigt bra.

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-13 22:56:53 följande:
    lusse,Jag med. T.ex. en liten son som är pappa upp i dagen...åhhh..det vore nåt Ja, vi har kollat upp några arrangörer och vi har väl fastnat för en.Mmm..blir det feb -09 som vi sagt så hinner vi före er Ja, det ska bli underbart att få bo ihop. Vi har ju aldrig gjort det. Gissar dock att vi kommer ha lite gruff i början innan vi kommer in i vardagen, men det ska nog gå bra.
    Ja det vore ju helt bedårande... *drömmer* Ska du ta hans namn eller? Sambon vill byta till ett helt nytt men jag vill ta hans, han är den siste som kan föra det namnet vidare. Funderar på att boka om kyrkan...till helgen före midsommar eller två helger efter...nojjar mig över frisör, smink osv och sen att folk har sina traditioner och inte vill komma.

Ja F är väldigt pedantisk och jag väldigt slarvig...så när vi flyttade ihop fick vi tänja på våra gränser lite. Han fick ha högre toleransnivå och jag fick hålla mer ordning efter mig Tror det är bra att "gruffa" lite ibland också...och då gärna om hushållssaker istället för "stora" saker.