• Yoyna

SYLTFISK

Nej egentligen ska man ju inte väga sig så ofta fröken, men ett kilo ner på vågen kan ju funka bra som pepp om inte annat!

Jag ska inte väga mig alls innan jag börjar känna/se resultat har jag tänkt faktist! Hatar vågar...

• Yoyna

Lusse: Vill du byta bil? (Har för mig att du inte vill det?) Annars tycker jag att det är lite väl mycket att pruta 6000:-. Vänta å se tycker jag! Eller lägg in en ny annons med lite billigare pris om ingen svarar?

Fröken: Det skulle garanterat peppa mig oxå!

• Yoyna

Va konstigt jag skrev... Jag menade ju att jag undrade om bytet var ett alternativ öht? Klart ni ska ha kombi! Kombi rules! (Fråga oss som har två fast vi inte alls har råd egentligen!

• Yoyna

Vi har en volvo 850 (-94), röd off course! och en passat, -00. Dom är jättebra för oss!

• Yoyna

Hej Elessario! Klart du får hoppa med här i tråden igen! Du är ju en av oss gamlingar för tusan! Visst är det svårt att veta när det är rätt tid att skaffa barn, om jag ska vara ärlig så är jag inte säker på att det blir syskonförsök när jag sagt (dvs aug -08) allt beror på hur det känns då och hur livet ser ut då! Men planera kan man ju alltid! Föresten tror jag att vi tidigare i tråden kommit överens om att vi syltfiskar hänger ihop oavsett när eller om det blir några barn! Eller vad säger ni andra?

Presens: Vår plan var oxå en större bil och så en mindre, billig för pendling. Men nu när vi köpt passaten är det jag som inte vill göra mig av med volvon! Vill ju kunna köra A tryggt i bägge bilarna, och dessutom får vi nog ingen bättre bil för de pengar vi ev. skulle få för volvon. Så den får stanna! Två åbäken med andra ord!

Idag är jag hemma från jobbet, jättehes och snuvig! Dessutom regnar det, alltså perfekt dag att käka en massa godis... Men det ska jag inte göra! Bara vara duktig och karaktärsfast!

Lusse: Provade föresten en naturdiet ready to drink, jordgubb igår till middag. Den var helt ok! Inte alls den där skumma träiga eftersmaken som pulvret. Men väldigt söt! Inga kväljningar iaf, ok alternativ om man är ute och har glömt pulver och shake!

• Yoyna

Lycka till Skrutt!

Ang. naturdiet å kväljningar så har jag kommit på att knepet är att dricka så mycket som möjligt innan man andas, får i mig nästan allt på en gång på det sättet. sen ta nått andetag med munnan (så jag slipper känna smaken), häll i det sista och sen en massa vatten! Klart! Går oftast smärtfritt! Men lite trist när de andra sitter å äter får jag väl erkänna.

Presens: Så var det tänkt med bilarna för vår del oxå, att sambon skulle ha en mindre bil till jobbet. Men eftersom vi redan har volvon som ändå är ok så behåller vi den. Och behöver inte tänka på i vilken bil A åker heller. Men visst skulle det vara bättre om den var lite mer bensinsnål... Förra månaden chockräkning från Statoil var på ca 4000:- DYRT!!!

• Yoyna

Lusse: Alltså gilla är väl lite grovt i dessa sammanhang, men den var ok iaf! Å just nu vill jag bara att tiden ska gå så att jag varit duktig och kört med pulver i en vecka. Hur länge har du tänkt "pulvra" dig? Jag tänkte börja med en vecka, men satsar på att köra i två tror jag!

• Yoyna

Presens: Usch då, då är det dyrt med bil för er oxå! Vi säger varje månad att vi måste göra nått åt de dyra räkningarna, men vad kan man göra? Pendla tar för min sambo ca 1.5h enkel väg, mot 35 min i bil, så isåfall ses vi ÄNNU mindre. Sen kunde vi kanske flytta lite närmre stn men då är det 1.5 miljoner till i lån istället. (Något som iofs inte skulle kosta så mycket mer än 4000:- till i månaden i dagsläget, men nu höjs ju räntorna...) Nä, bort med alla räkningar tack!

• Yoyna

Hej å godmorgon tjejer!

Thulan: Ska genast gå in å läsa vad du skrivit, spännande! Har själv nästan övergett tråden för den "spårat ur", men kanske om en ny starta (fröken?) så kan alla med hopp om bebisförsök 2008 få en ny chans?

Saxan: Du är hjärtligt välkommen att hänga med i starta bebis 2008-tråden! Här har vi nog en mer "sluten" tråd, som handlar om allt möjligt, bara att vi råkar planerar bebbe nån gång iframtiden.

Jippi! Vägde mig imorse på jobbet, 69 kg! Hurra, under 70! Sist jag ägde mig var det nog 73 har jag för mig (men det är några veckor sen). Så idag är jag glad och motoverad att fortsätta! Målet är 65, om nån av er med plus vill lägga in mig på interna listan? Ni andra som inte vill gå ner kanske tycker vi är störiga??? Förlåt i såfall! Men det är så skönt med er tråd som får handlaom det mesta!

• Yoyna

Nä, köp ett test på en gång Cia! Köp två för tusan! Och så testar du dig idag, är det negativt så vänta några dagar, och är det positivt så kommer du iaf vilja göra ett tast till så två är bäst! Håll oss inte på halster!!! Det är elakt!

Svar på tråden SYLTFISK