• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-23 22:43:19 följande:
    Mmmm... gud vad man längtar nu......Men man får ju hoppas att det blir som länken du skrev innan. Nästan hälften blir gravida på första försöket. Då är det ju inte så länge kvar ju! När man väl har plussat kan man ju inte göra så mycket åt saken. Då är det ju bara att vänta en bestämd tid. Nu har man ju ingen aning om hur lång tid det kommer ta...
    Ja innan man fått plusset så kan ju vad som helst hända.....sambon kan ångra sig osv. Men när man fåt plusset så vet man om 9månader SKA jag bli mamma. Även om det nog tar ett bra tag innnan det sjunker in Kommer nog be sambon nypa mig i armen både en och två ggr...

Papsen är äntligen färdig med min bil, så nu ska den säljas, min fiiiiina fiiiina älskling, usch gråter nästan när jag tänker på att byta den mot en praktisk ful kombi. http://www.familjeliv.se/hem/luscious/galleri.php?cur_album=Svarta+p%E4rlan
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Lusse: Å vilken söt liten bil... Men tänk va nice du kommer se ut i skabbig 745a 'hahaha'... Näe skojar bara, men det är ju sååå praktiskt. Man får visst börja tänka så nu när man börjar bli vuxen! *ler*

Jag vill bli mamma nu!

• Cia80

Fröken,
    En kombination av saknad, längtan efter bebis, trötthet...behöver jag säga mer?

Men nu är det bra igen så nu kan jag sova gott
    Vi hörs!
    Sov gott!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-23 23:00:47 följande:
    Lusse: Å vilken söt liten bil... Men tänk va nice du kommer se ut i skabbig 745a 'hahaha'... Näe skojar bara, men det är ju sååå praktiskt. Man får visst börja tänka så nu när man börjar bli vuxen! *ler*Jag vill bli mamma nu!
    Haha...skämta inte om misären Men d ser ju själva....hur smidig är den vackra bilen när man är två vuxna, en bebis och en stor vovve?! Nää, så jag tvingas vara praktisk. Praktiskt är tråkigt.

Men, för en bebis kan jag köra runt i en gammal skraltig Amazon...nästan Sen är inte min bil den säkrsaste för en bebis....Volvo 745 är ju bilarnas motsvarighet till Emmaljuga Duo Edge....stor, säkert och komfortabel. Det är ganska roligt å va vuxen  trots allt *ler*
  • Fröken85

Cia: Näe, du behöver inte säga mer. Jag förstår, och det skär i hjärtat...

Lusse: Praktiskt är tråkigt, men vuxet. Bara att inse fakta...*ler*. 754an är ju jättebra och säker bil, och väldigt prisvärd oxå. Även största bagaget man kan hitta på en kombi, tror jag! Och stort bagage är bra! Särskilt med vovve + vovve + vagn!

• Frila2

Vilka bebisar! Man blir ju helt sjuk. Hoppas att vi om några år också har en sån mammaträff.

Blir helt galen, förstår inte varför sambon inte fattar hur mycket jag längtar. Varför längtar inte han? Hans stora problem är att han i många avseenden inte beter sig som eller verkar förstå att han är vuxen. Det är kanske därför detta med barn är någonting som han inte vill prata om.

Det verkar som om det är flera syltfiskar som bråkat lite de senaste dagarna. Här handlar inte bråken så mycket om när det är dags att skaffa barn utan om bakgrunden till det. Hur min 31-åriga sambo kan lägga så mycket tid på att vara barnslig och fundera på vilka filmer han ska köpa härnäst istället för hur han kan bli mer mogen och självständig. Usch, ibland skulle jag vilja uppdatera honom till en vuxen version  

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-23 23:10:07 följande:
    Helt ärligt nu, hur är den att köra? Älskar att köra...snabbt.....och en 745 har väl inte så mycket körglädje?
    Har ni burar till hundarna bak? Vi har bara en DogMan-bur till Kenzo....den är inte krocksäker men säkrare än inget alls...

Hur går det med huset förresten? Får ni ditt lån så allt löser sig?
  • Frila2

Kan tyvärr inte delta i diskussionen om bilar. Kan ingenting om bilar och har inte ens körkort.

• FiL81

åh Lusse vilka härliga bilder på bebisträffen!!!

Tänk, såna bilder kanske vi har på oss om en inte alltför avlägsen framtid!

Pratade nyss med mannen. Han hade ätit middag med några produktionshöjdare från fabriken i Uppsala. Högste chefen hade i princip erbjudit honom ett jobb i Sverige. Hans tyske chef som oxå var med hade då sagt att han inte ville släppa honom...ännu... men vem vet, om nått år sisådär så kanske vi återvänder till kära Sverige! Vill ju ha nära vänner och familj då bebis kommer...

åh, suck, nu längtar jag ju hem...

• Fröken85

Lusse: Jo det går att köra ordentligt med den. Den är rätt kvick faktiskt. Våran är även lite sänkt och stylad och så (inte mitt påhitt) så den är väl så häftigen 745 kan bli lixom 'haha' Den är faktiskt jättebra att köra oxå... Pålitlig är den ju och det är huvudsaken!

ang huset: Vi får ju lån från banken, men vi kommer lixom inte ha råd att ha barn (min lägsta fp) och hus. Det är ju mitt lilla "arv" som jag hoppas kunna få så vi kan leva på de pengarna. Annars får vi lägga husplanerna på is tills min mammaledighet är slut! Så det löser sig lixom....

Nu ska jag sova lite tänkte jag. Börjar 8 imorgon igen och eftersom jag sov ca 3,5 timme tills idag så börjar det kännas nu. Slumrade 10 minuter i soffan innan när jag försökte komma igenom en urtråkig bok, så det va ju inte så bra. Men jag förhoppningsvis kunna somna ändå idag.

God natt syltisar!