• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-23 18:32:30 följande:
    Ja jag vill helst ha en juni/juli-bebis så att börja i sept-okt vore perfekt men sån tur har jag inte......får nog vänta till nyår som alla andra

Så han sågade Teutoniavagnen?! Men Cerox är också snygg Och vem bryr sig vicken vagn det är, bara han engagerar sig *ler*
    FiL81 skrev 2007-05-23 19:28:27 följande:
    Vi ska inte göra å mycket....ska väl vara några veckor i årt sommarhus utanför Oslo. Ska dit första gången på midsommar då vi även ska förlova oss på riktigt Sen ska jag bara njuta av sommaren....
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Uj, vilket ryck jag fick!
    Nu kokar riset och jag har plockat ur och i diskmaskinen

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er!

Fröken: Ojj vilket framsteg! Vad roligt, du ska se att han kommer vara jätte entusiastisk när det blir dags! Kul att han var så engagerad i vagn valet! Ett litet tips bara, försök styra in honom på city crossen, ser likadan ut men mkt lättare. Såg nämligen en tråd om att ceroxen var väldigt tung! (Ett litet tips bara)

Lusse: Åhh vad kul, han har ju verkligen mjuknat massor! Spännande att se hur det blir när antagningsbeskedet kommer!

Frila: Kul att ni gillade lassangen, den blev det till middag här hemma idag!

Cia: Åhh du verkar haft en jobbig dag din stackare! Njut av en lugn tv-kväll, det är du värd! Kul att din sambo verkar blivit mkt mer bebissugen!

Här verkar det som om alla sambos börjat mjukna, tvärtemot min tydligen... Vi har precis haft världens bråk, började prata om augusti och då sa han att jag misstolkat det och att han vill om ett år, att det är en komprimiss,,, Blir så j-la ledsen att jag börja gråta.. Visste att han skulle börja tjafsa, fasen att man ska bli glad, jag VISSTE det! Nå visst kan han säkert vela fram och tillbaka men känns inte som det blir tjuvstart för min del nu... Verkar bli maj ändå! För jag antar att han menar att börja försöka om ett år när han säger om ett år... Åh jag är SÅ ledsen och besviken, han fattar verkligen inte hur ledsen detta gör mig!

• Frila2

Fröken: Vad är detta? Ska du också gå och få en sambo som är intresserad av tjuvstarter och längtar efter barn? Ska du lämna mig ensam med en envis sambo?! Va!
    Jag vill också ha en rått-säker vagn.
    Sambon har inte engagerat sig i vagnar. Har bryr sig bara om att det inte blir en rosa eller röd.

• Skrutt 83

Nää tjejer! Nu kom min gravida vän så jag ska vara lite social! Tittar in lite senare! Kram på er!

• Cia80

Skrutt,
    Ja, jobbigt var det. Men nu känns det bättre. Har tv-kväll nu, men jag skuttar in i reklamerna.

Ja, helt plötsligt känns allt så mycket lättare, förstår inte det

Min sambo hade ju inte så mycket att säga till om när det gällde vagn-valet men han tycker om den

• enlitenbitkaka

Men Skrutten då.... Va trist att han ska vela och inte inse hur du känner. Håller tummarna för att han kommer på bättre tankar.

Var inne i någons galleri förut och där fanns bilder från flera FL-träffar med bebisar på rad, och mammor på rad med sina barnvagnar.......tänk, det är vi om något år

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Nej, vad trist Skrutt. Skitjobbigt när de velar så. Kan de inte bara säga en sak och hålla tyst sedan. Man börjar ju hoppas så fort de säger någonting positivt och sedan blir man såå besviken och ledsen när de plötsligt ändrar sig igen. Och du är inte ensam om att ha en sambo som inte mjuknar när det gäller barn. Min är precis likadan förutom att han inte ens vill prata om det.

Lusse: När du säger sånt börjar man ju längta alldeles för mycket. Har inte längtat alls så mycket idag men nu när du säger så.

Vi ska ju eventuellt åka på semester i sommar och tänkte överrumpla honom med att "glömma" kondomerna men inser samtidigt att det inte blir något sex alls om det råkar vara äl-period då. Ingen idé.

• Cia80

lusse,
    Kan knappt fatta det. Tänk att vi kommer vara mammor inom några år. Jösses!

Längtan är gigantisk just nu. Vill ringa till sambon och säga att jag vill ha bebis nuuuu!
    Men nä, det ska jag inte göra.