• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2

Fi: Fint hus, förstår att du vill flytta dit. Det verkar som om ni verkligen har pranerat. Känns det bra att veta att ni kommer bo i Sverige igen ganska snart?

Jag är väl den som bidragit till mycket tvekan här men det är väl så, det går i perioder. Det är ju inte ett litet steg att skaffa barn så jag tror en viss tvekan kan vara bra. Jag är väldigt nöjd med mitt liv som det är. Inser att det kommer bli väldigt stora förändringar och funderar på om jag är redo att lämna detta livet redan. Att lägga all tid och allt engagemang på någon annan är sambon och mig. Sedan tror jag att få barn kommer bli det mest underbara man kan uppleva. Samtidigt är jag bara 23 så jag har ju många år på mig. Samtidigt som jag alltid velat bli en ung mamma. Usch, mycket funderingar och känslor på en gång. Nu ska jag inte förpesta tråden mer idag

Imorgon ska jag gå till stan och gå en promenad med en tjej som jag träffat på ett annat forum. Första gången vi ses så det ska bli lite kul.

En kille från ett markisföretag ska komma och kolla på vår föredetta markis som vi har på balkongen och sedan ge ett kostnadsförslag på hur mycket det kommer gå på att köpa och montera en ny markis. Hoppas att det inte blir alldeles för mycket.

Sedan ska jag gå till bilskolan och skriva in mig. Ångest! Har inte berättat det för varken sambon eller någon annan. Ni syltfiskar och min mamma är de enda som vet att jag öht planerar att börjar köra. Är skitnervös rent ut sagt. Ska kolla mina ögon också. Sitter hela tiden och hoppas att någonting ska komma ivägen så jag slipper gå dit och slipper börja köra. 

Nu ska jag hoppa in i duschen. Hörs kanske senare. 
    kram  

• Yoyna

Hej hej! Har inte heller varit då aktiv på senaste tiden, beror mest på att jag inte varit så ensam på kvällarna tror jag!

Min bebislängtan har ju aldrig varit akut, mest bara så att det kännts lagom med ett syskon under -09. Hoppas på att det blir så, men det beror ju lite på hur det blir med vidareutbilning osv. Vi får se!

Kram på er!

• Thulan

Här är en till som är inne i en period av tvekan. Jag känner lite som du frila, vet inte om jag är redo att lämna detta liv som jag lever nu. Förändringarna blir ju väldigt stora och det är ju så definitivt. Väldigt många planer går åt skogen, planer som jag dock inte vet om jag någonsin skulle våga genomföra ändå, men möjligheten försvinner ju helt om jag får barn. Dessutom så har jag ju en lång utbildning framför mig, tanken är ju att jag ska få barn efter år 2 och sen vara ledig, men då får jag inte läsa sista året med mina klasskamrater som jag har lärt känna och som jag förhoppningsvis trivs med och inte heller kan jag åka iväg och studera utomlands sista året.

Som om inte det vore nog så blir jag ibland rädd för att förhållandet inte ska hålla. Har i hela mitt liv längtat efter kärnfamiljen som jag själv saknat och det skulle vara ett så stort misslyckande för mig om jag inte lyckas hålla ihop med barnets far.

Frila: Jag skrev in mig på körskolan förra veckan och det är bara min mamma och min sambo som vet om det eftersom det är dem som ska gå handledarkurs med mig. Jag säger som du, ÅNGEST! Usch, jag är livrädd. Har tänkt att försöka få in ansökan om körkortillstånd i veckan för mitt förra har gått ut, men först måste jag göra synundersökningen och det gillar jag inte. Ska du gå teorikurs eller ska du plugga hemifrån? Har du tänkt att få körkortet innan sommaren är slut eller ska du ta det i lugnare tempo?

• enlitenbitkaka

Hej Syltisarna!

En bränd Evelina som skriver....ser ut som en kräfta på ryggen/axlarna.....svider som bara den! *ajaj* Har tilbringat dagen på beachen och sen eftermiddagen hos papsen som fixade min Svart Pärla!

Fi:
    Vilket fint hus! Uppsala är ju betydligt närmare STHLM än Frakfurt

Ang. tvekan så tycker jag som Frila; Det kan vara bra och sunt att tveka! Det visar ju att man tänker steget längre och överväger alla möjligheter. Jag är dock helt på det säkra med att jag VILL ha barn....gärna igår, nu ch imorgon. Men jag vet inte om vi har förutsättningarna. Vill nog vara mammaledig trots allt och hur ska det gå på lägsta FP, sambons CSN + barnbidrag + bostadsbridrag??? Vill inte leva på gränsen...

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Här har ni en till som tvekar ibland.
    Dels för det ni säger, att det är ett gigantiskt steg och inget kommer bli sig likt.
    Sen så är jag rädd för att det inte kommer hålla. Vi har ju trots allt inte varit tillsammans så jättelänge. Kanske ska man vara tillsammans längre?

• Frila2
    Thulan skrev 2007-06-11 21:43:22 följande:
    Här är en till som är inne i en period av tvekan. Jag känner lite som du frila, vet inte om jag är redo att lämna detta liv som jag lever nu. Förändringarna blir ju väldigt stora och det är ju så definitivt. Väldigt många planer går åt skogen, planer som jag dock inte vet om jag någonsin skulle våga genomföra ändå, men möjligheten försvinner ju helt om jag får barn. Dessutom så har jag ju en lång utbildning framför mig, tanken är ju att jag ska få barn efter år 2 och sen vara ledig, men då får jag inte läsa sista året med mina klasskamrater som jag har lärt känna och som jag förhoppningsvis trivs med och inte heller kan jag åka iväg och studera utomlands sista året. Som om inte det vore nog så blir jag ibland rädd för att förhållandet inte ska hålla. Har i hela mitt liv längtat efter kärnfamiljen som jag själv saknat och det skulle vara ett så stort misslyckande för mig om jag inte lyckas hålla ihop med barnets far. Frila: Jag skrev in mig på körskolan förra veckan och det är bara min mamma och min sambo som vet om det eftersom det är dem som ska gå handledarkurs med mig. Jag säger som du, ÅNGEST! Usch, jag är livrädd. Har tänkt att försöka få in ansökan om körkortillstånd i veckan för mitt förra har gått ut, men först måste jag göra synundersökningen och det gillar jag inte. Ska du gå teorikurs eller ska du plugga hemifrån? Har du tänkt att få körkortet innan sommaren är slut eller ska du ta det i lugnare tempo?
    Skönt att det är fler än jag som känner så här.

Kul att du också ska ta körkort. Jag har ingen aning om hur jag ska göra med teorin. Harinte kommit så långt. Jag kom på förra veckan att nu är det dags att ta det där jäkla körkortet så jag har inte funderat på mycket. Hur ska du göra med teorin?
    Jag har inte tänkt stressa fram utan kommer antagligen inte börja köra förrän under/efter sommaren. Har ingen möjlighet nu när jag jobbar natt. kan inte planera någonting varken dag innan eller dagen efter ett pass pga sömnen vilket innebär att jag inte kan planera så mycket alls. Dessutom är jag inte ledig på samma regelbundna sätt som många andra, jobbar ju varannan helg och då blir det olika lediga dagar varje vecka.
    Ska iväg och göra synundersökningen imorgon och prata lite med de på skolan, får se hur jag gör nu.
  • Thulan

Frila: Vi får peppa varandra Jag ska läsa teorin hemma. Jag började en teorikurs för många år sedan men feg som jag var gick bara en gång för att jag inte kände nån där. Har även läst in teorin en gång på egen hand men började typ 3 dagar före provet så det gick inte alls bra. Hade 2 poäng från godkänt och efter det tappade jag lusten. Men nu är det dags igen, tredje gången gillt. Teorin oroar mig egentligen inte, det är körnningen som är värst. Har du kört mycket privat tidigare? Jag ska ta det jätte lugnt med körkortet, ska börja med teorin och typ efter sommaren börja köra. Ska nog ner till körskolan och köpa distanspaketet imorgon och så får jag gå ner i källaren och leta på min gamla teoribok

• Frila2

Thulan: Ok så du har gjort detta tidigare. Jag har aldrig läst teorin tidigare och faktiskt aldrig kört. Tänker köra på bilskola faktiskt, mamma betalar Får se om jag kommer köra med föräldrarna senare.
    Vi får peppa varandra, skönt att du också ska ta det lungt. Ska passa på at löpa en teoribook imorgon.

• Frila2

Ahh, jag blir vansinnig!
    Gick och lade mig vid 02 ungefär och satte klockan på 09 eftersom de kommer hit från markisföretaget idag på fm. Tror ni jag har fått sova någonting? Nej, jag har haft två busiga katter hemma som terroriserat mig. De brukar busa på nätterna men eftersom balkongdörren varit öppen så de skulle kunna gå ut har jag haft sovrumsdörren öppen så jag haft lite koll. Katterna har pratat, sprungit, hoppat, ropat på varandra, jamat, lekt, vält saker, hoppat upp i sängen med diverse leksaker och jagat varandra fram och tillbaka hela natten. Jag har nog varit uppe 10 gånger inatt för att kolla var de är och vad de vält/gjort sönder.  
    Gud vad kul det ska bli att vara på stan hela dagen - är redan trött *suck* 

Nu kom sambon precis hem från jobbet och ska sova vilket innebär att jag måste hålla koll på katterna som fortfarande är vakna. Ska de inte sova snart?!