• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Thulan

lusse: Det tror jag absolut att ni klarar er på! Visserligen beror det ju på hur mycket utgifter ni har, men allt går ju att skära ner på till viss del. Men jag tror inte att det blir några problem alls, bara ni har en bra budget som ni följer och inte köper en massa onödigt hela tiden.

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-06-12 23:07:17 följande:
    lusse: Det tror jag absolut att ni klarar er på! Visserligen beror det ju på hur mycket utgifter ni har, men allt går ju att skära ner på till viss del. Men jag tror inte att det blir några problem alls, bara ni har en bra budget som ni följer och inte köper en massa onödigt hela tiden.
    Är ju just ugifterna som är ett problem, bara hyran ligger på 5900:-
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Skickade innan jag va klar Sen ligger väl räkningarna där dem brukar ligga....inget onormalt högt. Vad som kommer dra iväg är pendlingskostnader 6-700:-/person i månaden för busskort. Sen det mer onödiga är väl gymkorten för ca. 350:-/månad per person. Kommer nog inte ha tid med hgymmet ändå

Har ju pengar att köpa allt vi vill ha för INNAN bebisen är född....

• susannapanna

Ja, man kan väl aldrig innan veta vad bebis kommer kosta... kan ju tillkomma en massa oväntat som allergier eller så. Men som jag frågat i en annan tråd, så kan bara ens egna preferenser avgöra om man har råd. Kanske känner man sig tvingad att ha nya prylar till första barnet? Eller skulle man aldrig kunna tänka sig att ge upp sin egna personliga utgifter som shopping och frisören? Då skjuter såklart budgeten i höjden. Inkomsten påverkar ju såklart oxå, men inte lika mkt som utgifterna....

Lusse: billigare boende?

• susannapanna

Vad ska ni annars ha för er idag, kompisar?

Jag har tvättstugan på morgonen för att sedan fara och träna i skogen på em och ta en drink på kvällen med några vänner.

Jag fick tillbaka min tenta i MolekylärMedicin här alldeles igår oxå - hurra, den gick bra!

Alla ni andra här inne som haft tenta nyligen: hur har det gått för er? Hoppas, hoppas.

• enlitenbitkaka

Ja jag tjatar på F att OM/NÄR vi plussar ska vi också börja titta efter ett större, billigare boende...han är inte så pigg på det då vi har drömboendet just nu Finns fina lghter uppe vi universitetet där vi kan få en trea för en tusenlapp billigare + att vi slipper dagliga pendlingskostnader. Vi får se hur det blir....

Har ringt till mina nya chef och beställt Postis-kläder till jobbet så svårt när han bara vill ha storlekarna rakt av......utan att ha provat. Körde på 42/44 på byxorna och 38/40 på tröjorna. Märks om dem passar

GRATTIS! Till tenta-framgångarna Sus!

• Thulan

sus: Grattis! Skönt att tentan gick bra!

lusse: Förstår att du vill ha ett större och billigare boende, hur stort bor ni nu? (har säkert frågat det massor av gånger tidigare, men minnet är inte det bästa)

Vad har ni för planer för dagen? Jag är jätte trött och seg idag så jag känner på mig att jag inte kommer få så mycket vettigt gjort idag, och vad gör det, jag har ju sommarlov

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-06-13 12:05:07 följande:
    sus: Grattis! Skönt att tentan gick bra!lusse: Förstår att du vill ha ett större och billigare boende, hur stort bor ni nu? (har säkert frågat det massor av gånger tidigare, men minnet är inte det bästa) Vad har ni för planer för dagen? Jag är jätte trött och seg idag så jag känner på mig att jag inte kommer få så mycket vettigt gjort idag, och vad gör det, jag har ju sommarlov
    Bor i en tvåa på 65kvm. Med hiss. Är bra för oss och praktisk med öppen planlösning osv....men en trea skulle inte sitta fel

Hmm....är det sol ute idag? Inte varit utanför dörren än
  • Cia80

Hej tjejer!
    Idag ska jag jobba, men nu är det inte så lång tid kvar till semestern. Det ska bli skönt!

Vet fortfarande inte vad jag vill ang. bröllopet. Det finns ju för-och nackdelar med båda två.

• Yinsan

Hej Tjejer!

Får man vara med här?? Vi har planer att börja efter vårt bröllop i maj nästa år!
    Har en liten på 20 mån nu så vi vill egentligen ha en till redan nu men som någon annan skrev, vill inte vara gravid på bröllopet!