• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Thulan

lusse: Jag har heller inte motivationen egentligen att träna så tidigt, det var första gången det inträffade typ, men det var riktigt skönt så jag skulle gärna göra det till en vana.

Japp jag badade både idag och igår, hur skönt som helst. Älskar att bada!

När tror du att man ska skicka in ansökan till CSN? Tror du att man kan göra det innan man fått antagningsbeskedet? För tänk vad många människor som ska söka scn samtidigt sen, då kanske det är bra att vara ute i god tid så att man slipper vänta jätte länge på pengarna.

• Frila2

Vad duktig du är Thulan. När det är så här varm vill jag helst inte gå ut alls. Tycker inte om värme, älskar hösten och vintern.
    Just nu har vi 27° inne och ute på balkongen är det runt 35° och solen kommer ligga på där till kl 21 ungefär. Vår markis är trasig och kan inte användas, annars hade temperaturen nog gått ner till kanske 28° där ute. Ring runt hela eftermiddagen till företag som monterar markiser, ingen har tid förrän augusti. Det kommer bli en outhärdlig sommar *suck*

Jag skickade in mina papper till CSN i samband med antagningsbeskedet och jag fick pengarna samtidigt som alla andra på hösten.

• Skrutt 83

Hej tjejer! Nu är det äntligen sommarlov! Hade tenta i tisdags och det kan ha gått precis hur som helst men jag hoppas verkligen att jag klarade den! Vad härligt det låter att ni badat, det har jag inte gjort ännu men fått en hel del med härlig sol. Vilket härligt väder det är ute, rena högsommaren! Kikar bara in en snabbis ska åka iväg och fira en barndomskompis som tar studenten idag! Kikar in lite senare eller imorgon! Ha det gott tjejer! Kram på er!

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-06-07 16:56:04 följande:
    Ja ibland kan jag få "fnatt" och köra power-walks på morgonen men det håller i sig i snitt en dag Men då kanske man ska ta sig ett dopp imorgon?! Var det kallt? Ang. CSN så kommer jag skicka in när jag fått ant.beskedet.
    Frila2 skrev 2007-06-07 17:12:37 följande:
    Låter som ni har det som oss. Vår lght ligger i vinkel i ett hörn inne på en innergård vilket = en balkong som är som en bastu och en lägenhet som är som i en kastrull! Hett!! Och sol heeeeela eftermiddagen!
    Skrutt 83 skrev 2007-06-07 17:34:16 följande:
    Gott med sommarlov! Och tentan gick säkert jättebra! Ha det så roligt på firandet!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • susannapanna

Hej syltisar!!!

Idag har jag sommarklippt mig och gjort slingor..sköönt! Plus att jag råkade ut för elaka SL: stillastående fullproppad ashett pendeltåg fast i en timme mellan två stationer. Suck för nedrivna kontaktledningar!

Kommer ni byta stil när ni börjar med mammakläder? Min sambo säger att jag borde ha hängselbyxor. Det är verkligen inte min stil nu.... men man kanske ändrar smak i och med graviditeten?

• Thulan

Vet inte om jag kommer byta stil, inte medvetat iaf. Men det är möjligt att smaken kanske ändras till en mer mogen stil eller nåt. Många kommer ju inte i sina gamla kläder under graviditeten och när barnet är fött och tvingas mer eller mindre att köpa massor med nya kläder och om man då helt har gått upp i sin mammaroll kanske man köper mer "mammiga" kläder som hängelbyxor. Jag har hört att många har ändrat stil till det sämre efter en graviditet, de som tidigare vart modemedvetna bryr sig inte alls längre. Och kanske stämmer det, man börjar nog prioritera annorlunda.

• Cia80

Åh, vilket härligt väder det har varit idag. Jag måste säga att det tog emot att gå in och jobba 13.30, men det funkade.

Igår tittade ju sambon på fotboll och jag sneglade lite ibland. Fredrik Ljungberg dök upp i närbild och jag sa nåt i stil med: "Så gammal han börjar bli"
    Sen visade det sig att han är 1 år YNGRE än vad sambon är
    Jösses vad jag skrattade Sambon blev måttligt road, men han skrattade ialla fall

• enlitenbitkaka

Hej tjejer! Har inte tid att läsa vad ni skrivit igår, har bråååååttom! Ska besiktiga bilen i min gamla hemstad 07:25.....

Blir inte så mycket FL under helgen, ska stanna kvar hos mamma jag och vovvsen!

Hörs på söndag igen! KAM på er!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

När det gäller att byta stil, så tror jag och hoppas jag att man kommer ha ungefär samma stil. Däremot finns det ju inte lika mkt mammakläder som vanliga att välja på så man kommer kanske få ändra lite på sin stil under graviditeten. Jag vill dock vara en "trendig" mamma sen som faktiskt klär mig i snygga kläder, vill ju att sambon ska slippa se en lulla runt i mjukisar jämt, även om det är skönt, hihi!

Susannapanna: Inte kul m tågstopp, vad härligt att vara nyklippt. Ska också ta mig till frissan nån dag när jag har lite mer dineros.

Cia: Hehe, vad glad sambon måste blivit :)

Lusse: Tack, ja jag hoppas det! Hoppas att det går bra att besiktiga bilen, mysigt att umgås lite med mamma också. Hoppas ni får trevligt!

Idag väntar lite jobb, sol, gos med hästar och tvätt. Ev. lite städning också. Skulle vilja hinna köpa ny bikini men vi får se hur det blir med det! Sambon är hos släkt på gotland över helgen så det blir jobb och mkt FL i helgen för min del!