• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

lusse,
    Ja, det önskar man verkligen. Känns som min sambo är världsbäst på att få mig att hoppas.

Men jag ska väl inte klaga, för blir det inte bröllop nästa sommar så kanske det händer nåt annat

• FiL81

Tjenare tjejer!

Grattis till jobbet Lusse!

Är hemma från jobbet nu. Innan jag gick så kom en tjej från en annan avdelning in och snackade lite. Hon är gravid i 16e veckan och har precis köpt ett hus med sin man. Åååå vad sugen jag blir nu på både bebis och hus. Hoppas hoppas att den här tiden går fort och att jag om två år kan sitta med en liten bebis i famnen ute i min egna trädgård i ett litet hus hemma i Sverige.

Nu ska mannen och jag ha myskväll med film och pizza. Borde eg träna - men äsch! Ha en bra kväll alla syltfiskar!

• Skrutt 83

Hej tjejer! Hur står det till? Skönt med lite lägre temperatur idag tycker jag! Vad har ni hittat på idag då? Själv har jag jobbat och varit i stallet!

Lusse: Grattis till jobbet! Vad skönt att det även gällde för hösten, aldrig fel med lite extra pengar! Tråkigt att inte bilen gick igenom =(

Cia: Jag tror killarna är experter på att få en att hoppas, försöker också att inte hoppas på verkstadsstart redan i höst men det är ju inte lätt när man längtar SÅ mkt! Härligt med sommarbröllop, det kommer jag också vilja ha!

Har tittat runt lite på bilar, lite sugen på en Toyota avensis kombi eller en Toyota Rav4, hört ganska mkt neg om Volvo på sistone.. Nån som vet nå bra om dessa 2?

• Cia80

Skrutt,
    Idag har jag jobbat. Var så trött efter jobbet så jag somnade på soffan

Ja, det är ju sommarbröllop jag drömt om sen jag var liten. Svårt att bara ge upp den drömmen även om jag tror att Thailand skulle bli underbart.
    Men jag tror inte jag kan vänta så länge och sen känns det så osäkert. För blir jag gravid så kan jag ju inte flyga hur som helst och det får ju inte bli för tätt inpå bebis.
    Sen är det ju det att man måste boka ett bra tag innan.

Om vi gifter oss nästa sommar så har jag sagt att vi kan vänta med bebisverkstad till t.ex. våren-08. Då känns inte bebis så jättelångt bort.

• Skrutt 83

Fi: Vad kul att din man fått jobb i Uppsala! Inte så långt kvar tills du får flytta hem till Sverige, måste kännas bra att vara nära familj och vänner när bebben kommer sen!

Lusse: Vad gulligt av din sambo att säga så! Önskar min sambo längtade lika mkt som mig!

Cia: Ja Thailand är ju inte heller helt fel, jobbigt det där när man känner för både och...

• Skrutt 83

Min bästa kompis som är mamma till min guddotter har BF på midsommardagen men eftersom att hennes förra förlossning gick så fort som 2 timmar från 1:a värken vill dem sätta igång henne så att hon slipper riskera att föda i bilen. De misstänker att det kommer gå fort nu igen, speciellt eftersom det är tätt mellan barnen. Så igår fick hon reda på att hon ska föda på torsdag! Så på torsdag kommer det finnas en liten söt bebbe att gå och shoppa åt! =D

• Cia80

Skrutt,
    Ja, det är det.
    Men ett sommarbröllop i Sverige har ju varit min dröm sen jag var liten, det är svårt att komma ifrån.

• Thulan

Frila: Har du köpt nån teoribok idag? Jag var aldrig ner på körskolan idag, var så mycket annat som jag var tvungen att göra. Hade tänkt att köpa teoripaketet på distans på torsdag för jag trodde att jag skulle få pengar du från a-kassan, men tydligen har det blivit strul igen (är strul vid varje utbetalning) så jag får nog vänta tills nästa vecka. Grrr, blir så arg, vill ju sätta igång med teorin så fort som möjligt!

Vad har ni för er tjejer? Haft en bra dag?

• Frila2

Thulan: nej, jag kom aldrig iväg. Hade varit i stan i tre timmar innan jag skulle gå dit och då orkade jag faktiskt inte. *skäms lite* Ska försöka skärpa till mig och göra det imorgon istället.  Teoripaket på distans? Ska kolla upp det jag också.. Positivt är att sambon också ska ta körkort någon gång i framtiden. Vi kan ju plugga ihop då.

Nej, nu ska jag se ett avsnitt på min criminal minds-box. Kollade förrut på gilmore girls från den boxen och ska köpa CSI också någon dag. Har blivit frälst i tv-serier helt plötsligt.

Godnatt, hörs imorgon (håll tummarna för att katterna är lugnare inatt så jag får sova).

• enlitenbitkaka

SYltisar....jag behöver er hjälp! Klurar på detta med barn. OM det blir en bebis och jag fixar/vill läsa på distans med en bebis så får vi ut
    ca. 7300x2+1050+400= 16 050:- plus ev. FP för någon av oss. (7300x2= CSN, 1050=barnbidrag och de ca. 400:- är barntillägg från CSN)

OM jag väljer att vara mammaledig så blir det 7300+3500+1050+400= 12 250:-
    (7300=CSN, 3500=min FP, 1050=barnbidrag, ca. 400:- är barntillägg från CSN.

Sen kan vi ju ev. få bostadsbidrag också. TROR ni ärligt att man skulle kunna klara sig tå vuxna+hund+bebis på den sista summan (12 250 ?? Den första VET jag att vi klarar oss på...

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.