• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

haha.......inte så mycket FL nä! Gick ju sådär Men vad gör man när man sitter i Säffle en fredag förmiddag?! Väntar på att mamsen ska sluta, sen ska vi hälsa på morbror+moster+kusiner och väl där blir det sol och bad! Bad för Kenzo iaf.....sol åt mig!
    Mamma vet vad jag vill ha hon, har köpt hem färskpotatis och gräddfil! Goa dem är mammor

Besiktningen gick förövrigt åt h-vete. Däcken gick igenom med spindelleden är fotfarande glapp!! Skälla lite på pappa....han har u egen verkstad så man hoppades väl att han skulle ha lyckats fixa det, men nej då! *morr*

Ang. grav. stil så är det ju svårt å säga vad som e mode när jag blir gravid men kommer nog ha vanliga kläder så länge det går. Formerna är ju ganska generösa på modet just nu, linnena lite längre osv. Lovar dyrt och heligt att INTE förfalla och lalla runt i mjukisbyxor och sambons t-shirts i 9månader Och vad gäller prioriteringar efter förlossningen så har jag svårt för att tro att jag skulle sluta bry mig om mode faktiskt...

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Lusse: vi ska äta samma sak idag då Min absoluta favoritmat på sommaren - färskpotatis och gräddfil.

Ang klädstil så finns det ju inte så mycket att välja på med en jättemage, såg iof riktigt fina mammaklänningar (kommer inte ihåg var) så det är perfekt om man är stoor på sommaren. På höst och vinter blir det väl enkelt, mammabyxor (jeans) och tröjor. Mao samma stil som nu. Det är väl svårare om man nu har annan stil är det klassiska jeans och top. Det svåra är nog att inte förfalla till mukisbyxor och stor t-shirt efter förlossningen. Sömnbristen kommer nog ta ut sin rätt tillslut.

Cia: jag har gjort precis samma grej. Kommenterade att en skådi blivit så gammal och så var han ett pat år yngre än min 31-åriga sambo

• Skrutt 83

Hej Syltisar! Värst vad lugnt det varit i tråden, vart har ni tagit vägen? Ni har inte fått solsting va? ;) Själv är jag alldeles solo, ingen sambo hemma och värsta bebissuget... Vad gör man då om inte hänger på FL?! Hoppas allt är bra med er!

Susannapanna: Låter som en riktigt bra idé! Jag hänger med på den pakten!

• Skrutt 83

Lusse: Vad tråkigt att besiktningen inte gick bra, hoppas du snart får ordning på bilen!

• enlitenbitkaka

Haha...rollerna är ombytta! Mamma har suttit hemma och väntat på att jag ska komma hem från fester i ett X antal år. Nu är det jag som gör det med henne! Hon skulle va hemma vid tio

Idag drog jag med kusinen till beachen så kenzo skulle få bada. Efter att min käre kusin gång på gång intygat att det är sååååå varmt i vattnet där han simmade runt tog jag mod till mig och tog årets första dopp Var inte så illa efter fem minuter

susannapanna skrev 2007-06-08 17:46:16 följande:
    Vi sluter en pakt om att peppa varann att inte förfalla utseendemässigt sen, då! Hihi.
    I'm in! kan vi också sluta en pakt om att inte använda hängselbyxor under grav.?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Hej tjejer!
    Idag har jag jobbat och golfat
    Första rundan gick inte så jättebra, men den andra rundan gick riktigt bra, så nu är jag glad
    Den här helgen är jag ledig, ska bli så skönt!

• Skrutt 83

Lusse: Härligt med första doppet! Jag är en badkruka så det dröjer nog lite till innan det blir bad för min del.

Cia: Vad kul att golfen gick så bra, skönt med ledig helg!

• Skrutt 83

Ska ta och hoppa i säng nu, börjar ganska tidigt imorgon! Sovgott tjejer! Kram på er!

• Frila2

Godnatt skrutt!

Är väl vara jag som sitter vaken hela natten som vanligt
    Nu har ju FL funkat hela dagen, undra vad som var fel. Skrev ett mail och frågade igår men inte fått något svar. Då kanske syltfiskarna börja hänga i tråden igen. Långsamt FL + jättevarmt och fint väder var helt enkelt inte en bra kombination