• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er! Vad har ni för planer för dagen då? Själv skulle jag verkligen behöva städa och tvätta, rensa garderober, baka, och göra klart tackkorten mm men har ingen ork.. Ska försöka ta tag i det iallafall.

Lusse: Vad duktig du är som ska träna idag igen! Jag tog en prommis igår men knät krånglar fortfarande så jag får nog avvakta med springningen tills nästa vecka. Bilen verkar ju rymlig och väldigt prisvärd! När åker ni till Oslo?

Fröken: Åhh läste också det där receptet, mums! Ska försöka baka idag tills i morgon, ska baka rimbobullar (bullar med smörcreme i) såå goda!

Frila: Skönt att prata ordentligt, håller med om att sängen är en plats där man pratar bra, som du säger så har det nog betydelse att man inte behöver titta varandra i ögonen samt att man är utelämnade till varandra. Vi pratar nog bäst där men även väldigt bra när vi är ute och promenerar!

Cia: Jobbigt att bilen dröjer.. Vi ska nog åka och kolla på bil på måndag! *Jippi*

• enlitenbitkaka

Hej tjejer! Nyss vaknat av att sambonkomin och pussade mig på pannan och gav mig min dator....han vet vad jag villha Är inte sugen för fem öre att gå  ner och träna *suck* Ösregnar ju ute....

Skrutt:
    Ja har juhunnit med två gymbesök än så länge....får sehur det blir idag som sagt Vad tråkigt att dinknä krånglar! Vi åker till Oslo imorgon....i regnet...

***råkade pajja mellanslagstangenten igår....sånu funkar den knappt....därför en del ord sitter ihop***

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Lusse: Vilken go kille du har! Mysigt sätt att bli väckt på! Vad mysigt att komma iväg i midsommar, ni skulle åka med era vänner och deras lilla bebbe va? Det lär ju inte hjälpa bebissuget =D!

Ja jag blir så irriterad på knät, det får bli bättre snart. Är riktigt deppig och irriterad idag.. Jobbet har missa att betala ut för ett pass, så jag har fått 1000 kr för lite, sen har jag insett att jag nog måste sälja hästen i höst.. Jag har inte råd och tid nu när jag ska läsa dubbelt.. Snyft! Sen lite annat tjafs! En riktig skitdag med andra ord!

Hur känns det att snart vara förlovad då? Pirrigt?

• FiL81

Tjena tjejer!

Tittar in och passar pa att önska er en trevlig midsommar, med förlovningar och allt som ni ska ha för er!

Sitter pa jobbet. Sista dan innan semestern!!!! whoooho!!
    Ikväll tar vi flyget hem till Sverige, sedan direkt ut pa landet. Imorgon bröllop ute i Skärgarden. Hoppas pa bra väder!

Skrutt83: jobbigt med en sadan skitdag. *stor kram till dig* later inte sa kul det att du maste sälja hästen

Har jag förresten berättat om besöket pa bebismässan?!?

Hursomhafver:

-Maaanga bebisvagnar
    -Maaaanga bebisar
    -Maaaanga bebismagar
    -Massa olika vagnutställare. Tittade lite extra pa en ABC (tror jag att den hette) Mycket lik buggan, dock kan man inte välja om man vill köra med stora hjulen bak eller fram.
    -En tjej visade oss hur man bär med bärsjal och försökte samtidigt övertyga min man att bärsjal är bättre än bärsele
    -Har tagit med massa broschyrer om hur det är att föda i Tyskland. 3 UL är tydligen standard.

Verkligen tokmysigt och tokkul var det! Tror även att mannen gillade det

Ha en bra dag nu tjejer!

• FiL81

just det...assa har jag bestämt mig för en sadan där trä-trappstol - ni vet som man kan ändra "stödens" höjd. Kan man ju börja med direkt och använda i flera ar.

• presens konjunktiv

Bebismässa låter superroligt!

Do something scary; the payoff is awesome!
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-21 11:49:36 följande:
    Lusse: Vilken go kille du har! Mysigt sätt att bli väckt på! Vad mysigt att komma iväg i midsommar, ni skulle åka med era vänner och deras lilla bebbe va? Det lär ju inte hjälpa bebissuget =D! Ja jag blir så irriterad på knät, det får bli bättre snart. Är riktigt deppig och irriterad idag.. Jobbet har missa att betala ut för ett pass, så jag har fått 1000 kr för lite, sen har jag insett att jag nog måste sälja hästen i höst.. Jag har inte råd och tid nu när jag ska läsa dubbelt.. Snyft! Sen lite annat tjafs! En riktig skitdag med andra ord!Hur känns det att snart vara förlovad då? Pirrigt?
    Ja han har sina stunder...har varitute och gått en promenad med han och vovven nyss! Hittade en liten fågel som hade brutit vingen och ett ben. Vi bestämde oss för att lämna den där och om den låg kvar på hemvägen skulle vi ta med den hem och pyssla om den....när vi kom förbi på hemvägen hade någon brutit nacken av den. Låter grymt men det varnogdet bästa

Japp midsommar med bäse blir det ska bli kul att umgås med dem hela helgen! Våra vovvar älskar varandra också... Och äntligen få på ringarna!!!!!

Trist att du har en dålig dag! Finns det inga alt. till att sälja hästen? inget allvarligt som hänt förövrigt hoppas jag?
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-06-21 12:20:39 följande:
    Tjena tjejer!Tittar in och passar pa att önska er en trevlig midsommar, med förlovningar och allt som ni ska ha för er!Sitter pa jobbet. Sista dan innan semestern!!!! whoooho!!Ikväll tar vi flyget hem till Sverige, sedan direkt ut pa landet. Imorgon bröllop ute i Skärgarden. Hoppas pa bra väder!Skrutt83: jobbigt med en sadan skitdag. *stor kram till dig* later inte sa kul det att du maste sälja hästen Har jag förresten berättat om besöket pa bebismässan?!?Hursomhafver:-Maaanga bebisvagnar-Maaaanga bebisar-Maaaanga bebismagar-Massa olika vagnutställare. Tittade lite extra pa en ABC (tror jag att den hette) Mycket lik buggan, dock kan man inte välja om man vill köra med stora hjulen bak eller fram.-En tjej visade oss hur man bär med bärsjal och försökte samtidigt övertyga min man att bärsjal är bättre än bärsele -Har tagit med massa broschyrer om hur det är att föda i Tyskland. 3 UL är tydligen standard.Verkligen tokmysigt och tokkul var det! Tror även att mannen gillade det Ha en bra dag nu tjejer!
    Låter som att ni kommer få en underbar midsommar! Hur länge stannar ni i Sverige? Och vad roligt med bebismässa! Blev han sugen på bärsjal? F är helt såld på dem just nu Efter att hankommer över "det är fjolligt"-stadiet...*haha*
    Ingen bild på ABC-vagnen?? *nyfiken*
  • Fröken85

Fi: Å så roligt med bebismässa.... Hade oxå velat gå på en sån, men jag skulle då aldrig få med mig sambon..*ler*

Lusse: Ja det var nog ädå det bästa för den lilla pippin... Låter ju hemskt, men nu slapp den ju lida iaf...

Skrutt: Hoppas din dag blir bättre... inget kul att ha allmänt negativa dagar...

• Thulan

Skrutt: Tråkigt att du måste sälja hästen. Ska du läsa dubbelt i höst? Vad ska du läsa då? Är också sugen på att läsa dubbelt, ska börja lite lätt med att lägga till en extrakurs på 7,5hp i höst för att se om jag orkar. Har tänkt sen att läsa några valbara, mindre kurser inom ssk-pgrogremmet lite tidigare än alla andra eftersom jag vill hinna med så mycket som möjligt innan bebisen kommer.

Fi: Åh va kul med bebismässa! Men för det första så skulle jag aldrig få med min sambo på en sån mässa tyvärr (iaf inte i nuläget) och för det andra så skulle bebislängtan bli mycket, mycket värre efter det

lusse: Stackars lilla fågel! Usch du får inte berätta sånt, jag blir helt förstörd ju. Är jätte känslig när det gäller djur som dör eller lider. Stackars liten.

Jag ser inte alls fram emot midsommar längre, tycker det har blivit så överskattat. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig för regnet öser ner varje år och kallt är det alltid. Nämen vad negativ jag låter, haha, det blir säkert kul bara jag kommer iväg. Just nu känns det bara jobbigt med en massa måsten och folk som man förväntas träffa. Måste ner på systembolaget och trängas med en massa människor också, jippie! Och vad ska man ha på sig, vädert kan ju bli precis hur som helst. Får packa med mig en hel resväska