• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • presens konjunktiv

Ja, jag har varit lite frånvarande. Jag har missat mycket, antar jag.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • Fröken85

Nämen, här kommer man hem efter en  superstressig em/kväll på jobbet å förväntar sig en massa intressanta diskussioner här, å så är det helt dött! Va? Vad gör ni syltisar? *ler*

Ibland blir man bara så glad. När jag kom hem nu så har sambon städat hela lägenheten (okej, jag får dammsuga imorgon, men allt annat)... *älskar gubben min*

Imorgon är jag ledig å då ska jag göra fint här hemma inför midsommar: städa, tvätta och baka lite hade jag tänkt... Blir en jordgubbspaj (men jag får inte ens tjuvsmaka ju...)

Cia: Ja, snäll har du allt varit!!! Hur mås det idag?

Presens: Tårkigt att du gått upp, emn så blir det ju ibland Det går lite upp å sen går det ner. Precis som hela övriga livet. Vad roligt att renoveringen går framåt. Då närmar sig ju verkstan med stormsteg!!!

• Fröken85

Oj, nu medan jag skrev mitt inlägg så har ni ju kommit hit, va kul!!!

• Thulan

Hello!

Sitter och ugglar framför datorn, sambon sover och jag har astråkigt. Har vänt dygnet helt fel efter helgens nattarbete.

Presens: Jo tack, det är bara bra med mig. Hur är det själv? Du är saknad här i tråden

• presens konjunktiv
    Fröken85 skrev 2007-06-20 23:33:00 följande:
     Vad roligt att renoveringen går framåt. Då närmar sig ju verkstan med stormsteg!!!
    Stormsteg och stormsteg... Vi har kommit fram till att det inte är orealistiskt att ha ett kök till jul, vilket betyder att vi borde kunna vara klara att sätta igång senast i januari. Med fem månaders kö och tre försök håller jag tummarna för en vår-/sommarbebis 2009.
  • presens konjunktiv
    Thulan skrev 2007-06-20 23:34:49 följande:
    Hello!Sitter och ugglar framför datorn, sambon sover och jag har astråkigt. Har vänt dygnet helt fel efter helgens nattarbete. Presens: Jo tack, det är bara bra med mig. Hur är det själv? Du är saknad här i tråden
    Saknad? Tack.

Det har varit lite sisådär, men jag tror att det har vänt nu.

Jag har också vänt dygnet lite. Jobbar längre på nätterna, sover lite längre på dagarna (ända till nio - wow!).
  • Frila2

Presens, du har nog inte missat någonting som du inte kan ta igen

Nu är ni vakna allihop ju. Kul att det är fler nattugglor. Ska ge lite antibiotika och lite morfin, strax tillbaka.

• Fröken85

Presens: Håller tummarna för dig med då!!! Det du har missat nu när du varit borta är väl att det är många som  (troligtvis) kommer tjuvstarta... Vi försöker nu övertala våra sambos att det är perfekt att börja i sept/okt så att om det skulle ta sig direkt så blir det en sommarlovsbebis!!!  Och detta diskuteras ju dagligen i tråden *ler*... Sen så har vi oxå ratat (stavning?) Starta-tråden eftersom det inte känns som vår tråd längre (mest en massa tjuvstartare som hänger där)... Ja, det var väl det väsentliga *ler*....