• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Frila,
    Ska testa på lördag. Sambon vill vara med så jag får snällt vänta. Annars hade jag nog inte kunnat hålla längre än tills imorgon

Så snällt av er att jag får vara kvar om det nu bor en bebis i min mage.
    Jösses, tänk om det gör det!

• Skrutt 83

Cia: Jag ska försöka hålla dig sällskap! Ska bort på kvällen men innan dess och efter jag varit i stallet finns det alltid tid för FL!

Frila: Låter som en härlig dag, själv har jag varit och provkört bilar, känner mig helt rådvill... Lutar nog åt en Golf iallafall, hörde om en som hade 2 barn och klarade sig på golfen med barnvagn och allt så det känns toppen! En annan som skrev att EL citycross med citykorg gick in utan att plocka isär så jag vet att jag får plats med drömvagnen, nice! Gott med Kinamat. Borde börja med maten men är så seg.. Ikväll blir det nog till att se Heroes med sambon och kanske försöka prata lite bebis Flört Längtan är så intensiv nu!

• Cia80

Skrutt,
    Vad snällt!
    Jag kommer troligtvis vara online från det jag vaknar tills det sambon kommer hem Han kommer nog hem runt 18. Så det blir en lång dag.

• Frila2

Min längtan har minskat lite. Vet inte varför men den kommer väl tillbaka om några dagar. Är rätt nervös, har precis anmält mig på bilskola. Usch, ångest. Men de har inga körtider förrän tidigast om 4 veckor så jag kommer inte behöva köra förrän då.

Om det går in en CC med citykorg så låter det ju riktigt bra!!!

Ibland funderar jag på hur vi ska ha råd med bil och barn eftersom vi nu har räkningar på 10 000 varje månad. Samtidigt lägger vi undan 5000 varje månad men det vill jag ju fortsätta med om det går. Eh, massa saker som jag funderar på. 

• Skrutt 83
    Lusse: Ja, det är lättare att motivera sig om man tänker att man kommer kunna det riktigt bra sen. Sen kan man ju alltid få VG nu ist det är ju inte helt fel!  Ja men det var ju ett bra alternativ ni gjorde till tacosen!

Lovade ju dig en uppdatering ang. om han vill vara med och testa eller inte, så här kommer den: Han vet inte vilket han helst vill, han tycker som mig att det är svårt att veta vad som skulle vara roligast! Har kanske på ngt sätt tänkt mig att han ska vara hemma, men inte med när jag gör det. Att jag testar och sen kommer och ger den glada nyheten men vill ju att det ska vara på ngt mer roligt sätt.. Hrmm ja det är svårt! Blev snopen att han ens disskuterade det seriöst, hade inte hänt för ett par månader sedan! FRAMSTEG!

Cia: Vad gulligt av honom att planera en sådan överraskning! Spännande! Har du ngn idé vad det kan vara?
  • Cia80

Skrutt,
    Ja, det är det. Dock var det jag som kom med idén eftersom vi inte sågs på min födelsedag.
    Men jag har ingen aning om vad det kan vara. Har försökt att inte tänka så mycket på det eftersom jag då kan få för höga förväntningar.

• presens konjunktiv

Viktväktarcrèmefraîche?! Usch, säger jag bara! Gillar ni verkligen den? Jag brukar gå upp ett steg till Yoplaîts 8 %-iga fraîche...

Jag har jobbat hela dagen, fast jag sov 1+2,5 timme i natt. Nådigt trött är jag nu, i alla fall, så i kväll blir det ingen kakling. Två avsnitt av Angel, och nu ska jag göra färdigt jobbet så jag kan få sovmorgon i morgon.

För övrigt håller jag med om den andra tråden, även om den inte känns som "vår" längre. Denna är väl inte riktigt min heller, men jag tittar in lite då och då tills ni sparkar ut mig.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • Skrutt 83

Frila: Ja jag har också lite ångest för bilkostnaderna.. Vi kommer ha avbetalning på ca 1800 i månaden men sen bensin, skatt och förs. Funderar på att skriva den på min pappa för de bor på landet. Inte billigt med försäkring när man är under 25 och bor i stan.. Vi klarar oss på 9000-10000 / mån för hyra, mat och räkningar så jag hoppas att vi kommer klara det ganska bra ändå.

Ja längtan kan gå upp och ner, den är nog snart på topp igen ska du se! Skrattande

• Skrutt 83

Presens: Klart denna tråd är din lika mkt som vår. Här sparkas ingen ut! Skrattande Håller med om VV-fraiche. Brukar också använda mig av yoplaits. Men nu förtiden har jag faktiskt bojkottat light produkter överhuvudtaget. Vikten är bättre men framförallt min hud! Alla mina exem försvann! *Glad*