• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • presens konjunktiv

Just den fraîchen äter jag mängder av. Det var länge sedan jag åt "riktig" crème fraîche, så jag kan inte riktigt jämföra. Jag som är viktväktare håller mig ju gärna till lightprodukter.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • enlitenbitkaka

Skrutt:
    Ja visst är det roligt när man ser framsteg i dem? F vill som sagt bli överraskad men poängterar hela tiden att han ska veta först! Självklart!! Vid midsommar så va kompisarnas lillkille kinkig så F lyfte upphonom och gick en liten promenad ute i ca. 10min....såååå söt *ler* framsteg...

Presens:
    Nej den va ingen höjdare men vad gör man inte?! Vad jobbar du med just nu då? *nyfiken*

Vet inte heller om vi kommer ha råd med bil men vi får prova iaf Har just nu siktet inställt på en Golf Variant...

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • presens konjunktiv

Tja, *fullt* så långt sträcker jag mig inte. Precis som jag inte äter fettfri majonnäs eller lättmargarin heller.

Jag sitter med Robin Hood för TV4.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • Yoyna

Men hallå presens!!! Klart det är din tråd!!! Vad är det frågan om här? Cia tror hon ska bli bojkottad om hon blir gravid å presens känner sig inte hemma... Uppryckning tjejer! Ni är ju en del av mitt liv nu! Våga er inte på att försvinna!

• Cia80

Yoyna,
    Åh så söt du är!!

Jösses, snart vet jag inte vart jag ska ta vägen. Fortfarande ingen mens, men mensvärk. Jag kommer ju bli knäpp innan det blir lördag

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-06-28 21:51:23 följande:
    Har ni många fler trådar som ni hänger i?
    En till men den e mer sporadisk för mig ä Syltfisk....sen lite "strötrådar" med andra studenter som planerar osv

Men INGEN kan mäta sig med Syltfiskarna

Själv?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Säger som lusse: att det inte finns nån tråd som kan mäta sig med Syltfiskarna.

Har ett par trådar där man skriver om vad barn kan haspla ur sig ibland

• Thulan

Syltfisk-tråden är självklart number one, men sen skriver jag en del i en tråd för dem som ska börja plugga till ssk i höst. Sen följer jag en del trådar och skriver ett inlägg ibland i t.ex en barnmorsketråd, nån studenttråd och en traderatråd.

• Frila2

Jag har många trådar i mina favoriter och många som jag följer regelbundet men jag skriver inte i någon så mycket som i syltfisken. Läser regelbundet i bla en tråd för ssk, fristapo - stavningspolisen, sämsta sexet och en tråd om tatueringar. Men den första som jag läser när jag loggat in är ju såklart syltfisken!

Så konstigt hur fort det kan svänga, hur man mår. Just nu har jag ingen (nästan) längtan alls och känner mig totalt överflödig här i tråden (sorry). Jag har inget körkort och ingen bil och jag kan inte hänga med på diskussionerna kring bilköp då jag är totalt puckad när det gäller sånt. Sedan är jag betydligt mer överviktig än ni andra och känner verkligen inte för invägning och gemensam bantning så då hänger jag inte med i den diskussionen heller. Sedan är jag så knäpp att jag inte tänker så jättemycket på vad jag ska köpa senare när det kommer en bebis, jag är inne i en period då jag tycker att det är så långt fram att jag inte behöver fundera på sånt och min skrockfullhet (staving?) gör att jag inte köper några bebisgrejer innan jag är gravid. Nu har jag klagat färdig, tänkte bara förklara varför jag inte har skrivit så mycket de senaste dagarna. Ni behöver absolut inte tycka synd om mig, det är inte därför jag skriver utan bara för en förklaring.