• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Nu finns nya bilen i rätt färg i mitt galleri för beskådning! Vad tycks?

Nu ska jag äta, kollar in sen igen! Kram

• enlitenbitkaka

Skrutt:

Skitsnygg bil!! Vi körde runt hela dagen idag och provkörde bilar...ingen Mazda dock då närmaste Mazda-ÅF låg låååångt bort. Stod mellan VW Polo och Ford Fiesta....blev till slut den sistnämnda; femdörrars. http://www.ford.se/ie/Fiesta/fie_overview/fie_bodystyle/-/-/12/-#

I den här färgen: http://www.ford.se/spg/getImage.asp?imageName=SPG_12_26_0_251.jpg&filename=gal1_l.jpg

Inte helt ny...en -06 som gått 700mil bara. 106 000:- bara inkl. vinterdäck.....! *avis*

Nu e jag tröööööött...ont i huvudet! Ska slappa....motivera mig till att inte "synda" med en påse godis?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Lusse: Tack, själv tycker jag den är ganska ful! Haha!! Nä men den är lite cool just för att den är annorlunda och sen var den extremt prisvärd! Interiören är riktigt häftig med digital hastighetsmätare mm. Är riktigt nöjd!

Det var ju en jättefin bil, ett riktigt kap! Inte kul att ha ont i huvudet, din stackare! Känner du för det tycker jag du ska motivera dig med en godispåse! Skrattande Själv äter jag just nu lite naturgodis, försöker intala mig själv att det inte är så farligt Glad

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-07-12 20:43:21 följande:
    Lusse: Tack, själv tycker jag den är ganska ful! Haha!! Nä men den är lite cool just för att den är annorlunda och sen var den extremt prisvärd! Interiören är riktigt häftig med digital hastighetsmätare mm. Är riktigt nöjd!Det var ju en jättefin bil, ett riktigt kap! Inte kul att ha ont i huvudet, din stackare! Känner du för det tycker jag du ska motivera dig med en godispåse! Själv äter jag just nu lite naturgodis, försöker intala mig själv att det inte är så farligt
    Vad fick ni ge för den då? Och när får ni den? Mamsen hämtar sin älskling på torsdag då den är polerad och färdig Och då tar vi över hennes...*glad* Och just det...har den plats för en barnvagn?

Naturgodis e ju såååå gott....blir nog en tripp till ICA för det! Men akta dig för bananskivorna och sånt
  • Skrutt 83

Lusse: Vi fick ge lite mer än vi hade tänkt fast då var det mycket mer för pengarna än i Mazdan. Bla acc, fartkontroll, regnsensorer mm Vi betalade 175 000, det var kampanj de brukar ligga på 183 800 så vi gjorde ett kap! Kollade på Blocket och då låg andrahandsvärdet på en 06 som gått runt 2000 mil på drygt 169 000! Vi får hämta den redan imorgon kl 14! Ska bli så kul!

Vad roligt att ni får ta över bilen så snart! Vad får ni ge för den? Japp jag har kollat och tror att barnvagn utan problem får plats! Det är ju jätteviktigt Skrattande Har även isofix-fästen bak för bilstol. Airbagen fram måste lämnas in för att kopplas ur, men han sa att det är mycket bättre att köra barnen bak för att föraren ej ska distraheras. Och hör och häpna vad sambon sa vid middagen:

"Det verkar ju rimligt det där han sa om att man bör ha bilbarnstolen bak istället" Alltså han tog upp något om bebis, samt att vi pratade om utrymmer för barnvagn. Sedan satt vi och pratade om att hans bror åker utomlands i sep och blir borta till mars eller maj. Då sa jag: "Tänk om vi blir gravida när han åker, vilken chock han får när han kommer hem om vi inte säger något" Då sa sambon: "Du måste nästan sätta in något under tröjan och skämta med honom när han kommer hem" Ja om vi inte är gravida på riktigt då. Mmm sa han då!! Detta måste väl räknas som grymt framsteg? Blev så glad! Glad

Klart du ska köpa lite naturgodis Skrattande Nä äter inte bananerna men chocklad doppade hasselnötter, inte så bra det heller, hihi!!

Ledsen att det blev så långt, blev så ivrig att berätta om sambons framsteg!

• enlitenbitkaka

Mmm....chokladdoppade hasselnötter är så gott! Som "riktigt"godis...

Vad roligt att han pratar så om bebis!!!  Klart du ska *skryta* om hans framsteg! Grattis till en villig sambo

175k är ju okej om ni får "mycket" bil för det! Mammas hade ju bara gått 700mil och var en 06:a...priset sänkte dem med 30000:- jämfört med en helt ny. Ganska bra Och smidigt med isofix! Är ingen airbag på passagerarsidan i mamma bil som vi ska ha, vilket är smidigt. Jag litar inte på "urkopplade" airbags då själva sprängladdningen kan "detoneras" och så kan det blir kortslutning och airbagen utlöses osv. Tror baksätet är det bästa Men många skaffar en sån spegel till baksätet och glor i den istället för på vägen
    Vad roligt om du e gigantisk när brorsan kommer hem! Chockad kanske

Vi får mamsens bil på torsdag då...hon får de 23000:- vi fick för min bil

• Skrutt 83

Lusse: Tack för att du orkar lyssna på mitt babbel! Ja det känns faktiskt som enorma framsteg nu på sistone. Jag hoppas och vågar nästan tro att vi kör på direkt! Åhh vad jag vill!

Nää man ska nog inte lita på dem alls, vår kommer få åka bak! Sambon föreslog faktiskt en sådan spegel, hihi men det kanske inte är så bra då trots allt! Skrattande

Det var ju ett jättebra pris hon fick! Och ni också! Flört

Hehe ja han skulle nog bli det! Fast det kommer vara svårt att låta bli att berätta när man hörs!

Ska fika med sambon och hans kompis kikar in sen igen! Kram!

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-07-12 21:26:49 följande:
    Lusse: Tack för att du orkar lyssna på mitt babbel! Ja det känns faktiskt som enorma framsteg nu på sistone. Jag hoppas och vågar nästan tro att vi kör på direkt! Åhh vad jag vill!Nää man ska nog inte lita på dem alls, vår kommer få åka bak! Sambon föreslog faktiskt en sådan spegel, hihi men det kanske inte är så bra då trots allt! Det var ju ett jättebra pris hon fick! Och ni också! Hehe ja han skulle nog bli det! Fast det kommer vara svårt att låta bli att berätta när man hörs!Ska fika med sambon och hans kompis kikar in sen igen! Kram!
    Hihi...klart jag gör! Du lyssnar ju på mitt Klart ni kommer köra på direkt! Men han e väl som min F, vill inte prata om det för "det är så långt bort"....synd för honom som har en så förutseende planeringsberoende flickvän som mig! *ler*

Imorgon ska vi till Mora...och hälsa på F's syster! Aldrig träffat henne under våra sju år tillsammans Hon har tre barn, hennes nye man har två och sen har hon en till i maggen som ska "ploppa" ut i augusti!

Ha det bra med fikan och kompisarna!
  • Frila2

Vilka framsteg hos alla respektive här i tråden! Jag är kvar på januari och kan garantera till 99% att det inte blir någon tjuvstart här. Fast det känns rätt bra, tidigare än så blir så himla nära på något sätt.

Lusse: läste i din tråd om antagningsbesked. Har du fått besked du också? Tolkade det som att du kom in på din utbildning. Grattis till dig också!

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-07-12 21:31:51 följande:
    Vilka framsteg hos alla respektive här i tråden! Jag är kvar på januari och kan garantera till 99% att det inte blir någon tjuvstart här. Fast det känns rätt bra, tidigare än så blir så himla nära på något sätt.Lusse: läste i din tråd om antagningsbesked. Har du fått besked du också? Tolkade det som att du kom in på din utbildning. Grattis till dig också!
    Men Januari...inte ens ett halvår kvar ändå! Skulle han säga januari skulle jag kunna vänta tills dess också...men vill inte ha bäsis mitt i terminen OM man nu kan tajma. Men det problemet har ju inte ni Januari är ju så tidigt i -08 som det kan bli!

Japp jag kom in.....på mitt förstahandsval som jag INTE trodde jagskulle komma in på *glad* Men den inriktningen är på 300p....funderar på att byta till en på 210p! Inte lika mycket studielån och de där extra 90p vet jag inte om den inriktningen ärvärt.