• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2

Ja, det är bara ett halvår kvar. Det är verkligen inte mycket *känner plötsligt lite ångest över allt ansvar* Fast man vet ju aldrig när man blir gravid eller när bebis behagar komma ut heller. En kompis försökte planera in barnet till sommarlovet men födde två månader för tidigt så hon blev inte klar med terminen ändå. Hela min släkt är födda mellan augusti till december med väldigt många i dec så egentligen är inte start i jan så bra men jag förväntar mig att föda för tidigt. Både sambon och jag är tidigt födda, min syster likaså samt sambons två av fyra syskon.

300 p är riktigt mycket men det är de nya poängen väl. Tidigare var 20 p = en termin men de har ändrat det nu så det är mer poäng per termin. Ssk var 120 p tidigare, den är fortfarande 6 terminer men de har ändrat poängen har jag hört. Vad försvinner om du väljer 210 istället för 300 p?

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-07-12 21:42:04 följande:
    Ja, det är bara ett halvår kvar. Det är verkligen inte mycket *känner plötsligt lite ångest över allt ansvar* Fast man vet ju aldrig när man blir gravid eller när bebis behagar komma ut heller. En kompis försökte planera in barnet till sommarlovet men födde två månader för tidigt så hon blev inte klar med terminen ändå. Hela min släkt är födda mellan augusti till december med väldigt många i dec så egentligen är inte start i jan så bra men jag förväntar mig att föda för tidigt. Både sambon och jag är tidigt födda, min syster likaså samt sambons två av fyra syskon. 300 p är riktigt mycket men det är de nya poängen väl. Tidigare var 20 p = en termin men de har ändrat det nu så det är mer poäng per termin. Ssk var 120 p tidigare, den är fortfarande 6 terminer men de har ändrat poängen har jag hört. Vad försvinner om du väljer 210 istället för 300 p?
    Ja jag börjar också få panik....tänk om det tar sig direk; då har vi en bebis nästa sommar Här e ingen för tidigt född vad jag vet, men mamma hade en sjuhelvetes jobbig förlossningen så jag hoppas inte sånt går i arv!
    Ja även om man blir gravid med BF under sommaren finns inga garantier...men man kan ju alltid hoppas
    Skulle ni byta lght omdu blev gravid eller hur ska ni göra? För ni hade också bara en tvåa väl?

300p är ju fem år.....tio terminer á 30p. Om man väger det mot bara 210p som är 3.5år för samma utbildning i stort sett, samma chans till jobb 300p är "Estetiskt lärande".....inget mer "jobbgivande" än de andra utbildningarna.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-07-12 21:48:08 följande:
    Ja jag börjar också få panik....tänk om det tar sig direk; då har vi en bebis nästa sommar Här e ingen för tidigt född vad jag vet, men mamma hade en sjuhelvetes jobbig förlossningen så jag hoppas inte sånt går i arv! Ja även om man blir gravid med BF under sommaren finns inga garantier...men man kan ju alltid hoppas Skulle ni byta lght omdu blev gravid eller hur ska ni göra? För ni hade också bara en tvåa väl?300p är ju fem år.....tio terminer á 30p. Om man väger det mot bara 210p som är 3.5år för samma utbildning i stort sett, samma chans till jobb 300p är "Estetiskt lärande".....inget mer "jobbgivande" än de andra utbildningarna.
    Vi (läs jag, haha) tittar för fullt på treor och hittar vi en i rätt pris och storlek så flyttar vi men jag har ingen panik för det. I början så funkar en tvåa utan problem. Vill ändå ha bebis i närheten i början. Lite omorganisation av grejerna i sovrummet bara så får det plats med en säng till. Fast klart att en trea är bättre.

Om delen estetiskt lärarande inte ger dig någonting mer än kunskapen så förstår jag att du funderar på att ta bort den. Det är väldigt skillnad på 3,5 år eller 5 år. Om det inte är en fördel när du söker jobb så skulle jag nog hoppat den. Ok, nu är terminen 30 p. Innebär det att jag helt plötsligt har 180 p då? Sedan läste jag en 5p kurs i onkologi - undrar vad den är värd? Svåra funderingar

Sånt som svåra förlossningar hoppas jag verkligen att man inte ärver men jag ärver gärna mammas förlossningar så var snabba och, enligt henne, relativt enkla.
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-07-12 21:56:03 följande:
    Vi (läs jag, haha) tittar för fullt på treor och hittar vi en i rätt pris och storlek så flyttar vi men jag har ingen panik för det. I början så funkar en tvåa utan problem. Vill ändå ha bebis i närheten i början. Lite omorganisation av grejerna i sovrummet bara så får det plats med en säng till. Fast klart att en trea är bättre. Om delen estetiskt lärarande inte ger dig någonting mer än kunskapen så förstår jag att du funderar på att ta bort den. Det är väldigt skillnad på 3,5 år eller 5 år. Om det inte är en fördel när du söker jobb så skulle jag nog hoppat den. Ok, nu är terminen 30 p. Innebär det att jag helt plötsligt har 180 p då? Sedan läste jag en 5p kurs i onkologi - undrar vad den är värd? Svåra funderingar Sånt som svåra förlossningar hoppas jag verkligen att man inte ärver men jag ärver gärna mammas förlossningar så var snabba och, enligt henne, relativt enkla.
    Ja vi letar också treor Försökte länge och väl övetyga honom om att vi behövde en trea vid universitetet...han var jätteanti och vägrade. Men sp kom jag på; snabbare internet vi universitetet Nu läääängtar han tills vi ska flytta
    Jag TROR inte att just estetiskt lärande ska va mer meriterande på arbetsmarknaden....får se när vi börjat! Men frågan e omden ändå e värd 1½år...

Kommer längta livet ur mig imorgon när F's syrra är höggravid
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-07-12 22:25:28 följande:
    Ja vi letar också treor Försökte länge och väl övetyga honom om att vi behövde en trea vid universitetet...han var jätteanti och vägrade. Men sp kom jag på; snabbare internet vi universitetet Nu läääängtar han tills vi ska flytta Jag TROR inte att just estetiskt lärande ska va mer meriterande på arbetsmarknaden....får se när vi börjat! Men frågan e omden ändå e värd 1½år...Kommer längta livet ur mig imorgon när F's syrra är höggravid
    Haha, det är så man ska göra. Snabbare internet. Ska komma ihåg den... Mer plats för Gs filmer kommer annars funka bra här.

Jobbigt att umgås med henne förstår jag. En på jobbet är gravid i vecka 11, känns lite dubbelt. Jättekul för henne men... samtidigt.. nej, inte alls kul. 
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-07-12 22:30:40 följande:
    Haha, det är så man ska göra. Snabbare internet. Ska komma ihåg den... Mer plats för Gs filmer kommer annars funka bra här.Jobbigt att umgås med henne förstår jag. En på jobbet är gravid i vecka 11, känns lite dubbelt. Jättekul för henne men... samtidigt.. nej, inte alls kul. 
    Hihi ja....muta dem och tryck på deras svaga punkter! Är det filmer han gillar kan du väl "muta" med en stoooooor filmhylla Här är det data som gäller. Ett nytt stort databord, en ful snurrdatastol i skinn och snabbt bredband...!

Ja jag blir ju självklart glad....men människa har tre egna kids, hennes gubbe har två och ETT till påväg...jag har inga *mutter*
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-07-12 22:37:21 följande:
    Hihi ja....muta dem och tryck på deras svaga punkter! Är det filmer han gillar kan du väl "muta" med en stoooooor filmhylla Här är det data som gäller. Ett nytt stort databord, en ful snurrdatastol i skinn och snabbt bredband...!Ja jag blir ju självklart glad....men människa har tre egna kids, hennes gubbe har två och ETT till påväg...jag har inga *mutter*
    Väldigt orättvist med såå många barn och du har inga. Men det blir snart bättre. Inte långt kvar nu ju. 

Ja, G samlar på film och har väl kanske 500 st som är överallt. En stor fin, säker filmhylla så går han nog med på allt

Nej, dags att sova faktiskt. Har sovit alldeles för lite senaste veckan och ska ju jobba hela helgen.

kramar, hörs kanske imorgon igen.  
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-07-12 22:43:38 följande:
    Väldigt orättvist med såå många barn och du har inga. Men det blir snart bättre. Inte långt kvar nu ju. Ja, G samlar på film och har väl kanske 500 st som är överallt. En stor fin, säker filmhylla så går han nog med på allt Nej, dags att sova faktiskt. Har sovit alldeles för lite senaste veckan och ska ju jobba hela helgen.kramar, hörs kanske imorgon igen.  
    En filmhylla med dörrar så ingen bebis förstör dem Väl förankrad i väggen så den intevälter också! 500st....myyyyyycket pengar det*ler* Hur hinnerhan se alla?

Jajag ska också sova....hämtas upp 12 imorgon av svärfar.....åka husbil från Karlstad till Mora....ajajajaj min stackars rygg!
    Kram Frila!
  • Fröken85

Skrutt: Grattis till ny bilen... Ni kommer nog trivas mycket bra med den! Jag har hört mycket bra om just den bilen!!!

Hoppas att din sambo är redo att köra på när pillrena tar slut!!!

• Elessario

grattis till nya bilar och framsteg

sista arbetsdagen i veckan och bara tre veckor kvar, det ska bli skönt att ha lite ledigt innan skolan börjar.

vi har redan en trea, så för oss är det redan klart vi bor ganska nära östra sjukhuset, bra för sambon som hatar att köra i stan... och han skulle nog få panik om jag hade värkar i bilen och det var långt bort...