• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er! Här är det lite pirrigt, ska hämta bilen om några timmar, ska försöka ta mig ut och springa en liten runda först!

Fröken: Tack så mycket! Vad kul att du har mycket bra om den! Vad har Fröken för planer för helgen då?

Frila: Januari är ju verkligen inte långt bort! Det kommer gå supersnabbt! Bra lockbete med filmhylla! hihi

Lusse: Så skoj att du kom in på utbildningen, ett jättegrattis! Låter ju som du kan hoppa den kursen om den ändå inte är så viktig för jobb. Det är ju skönt att slippa lite studielån. Förstår att det känns ite orättvist men det är snart din tur att få gå med magen i vädret! Det är inte långt kvar nu! Hoppas ni får en toppendag!

Elessario: Tur att ni har nära till sjukhuset, vi har också ganska nära. Har dock en känsla av att det blir taxi till sjukhuset så sambon nog kommer vara lite stressad! Eller främst för att han skulle nojja över att jag skulle börja föda i bilen =D

Nu ska jag springa en runda, vi hörs tjejer! Ha en toppendag! Kram

• Cia80

Godmorgon tjejer!
    Huh så dåligt jag har sovit i natt, undrans om det kan bero på den nya bilen vi ska hämta idag

Sambon är iväg och spelar golf med sin bror och jag ska ev. träffa en kompis.

Vi bor i en 4:a, så plats för bebis har vi och vi bor ca 10 minuters gångväg från sjukhuset

• enlitenbitkaka

Skrutt:
    Tack Är jätteglad, trodd ealdrig att jag skulle komma in på den inriktningen i första urvalet....

Japp hoppas på en bra dag, kortlek och Ipren ska läggas ner annars avlider jag. Åka husbil en halv evighet!!! Men ska bli roligt att träffa min svägerska

Ha en bra helg alla Syltisar!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Vad är detta? Står det still i syltfisktråden? Trodde att det skulle vara någon inloggad nu men här var det helt tomt. Men, men ni kanske har bättre saker för er på en lördagkväll. Själv ska jag ju jobba hela helgen. Blev så trött igår, undersköterskan som skulle jobbat natten dök inte upp. Ingen förklaring öht. Kunder inte ringa henne sdå vi inte hade varken telefonnummer eller efternamn så vi fick klara oss ändå, tur att vi var två ssk. Kan säga att vi hade att göra, det ringde hela tiden. Hoppas verkligen att de fått tag i någon usk till inatt.

• Yoyna

Hej tjejer!

Säger som Frila att jag hoppats att nån syltfisk varit inloggad!

Sambon jobbar natt och jag är ensam eftersom A sover...

Försöker just nu inbilla mig att jag är glad för min sambos skull... Han kom in på sin vidarutbildning, halvfart på distans. Och det känns så jävla orättvist! Han har hunnit med två olka jobb och just fått fast anställning på ett tredje, plus att han nu kommit in på sin drömutbildning!!! Och vad gör jag? Offrar karriären för att A ska få vara hemma så mycket som möjligt. Vilken kvinnofälla va?

Det enda jag har att skryta med är att min lön är rätt bra, annars är det ju inte alls mitt frömjobb även om det iofs känns rätt ok just nu. Men när jag ser hur mycket tid och energi min sambo lägger ner på sin egen utveckling så blir jag bara så ledsen å arg! Och hur vi än pratar om det så slutar det ju iaf med att det går ett halvår tilleftersom jag nu inte kom in på min utbildning och jag inte vill att a ska ha för långa dagar på dagis.

Suck och stön, nu fick ni höra mig klaga oxå...

Är iaf jätteglad för er som kommit in på utbildningar, bestämt datum för babyverkstads-start och köpt nya bilar!!! Grattis!

• Elessario

har loggat in då o då idag... men nej inte många här men de senaste timmarna har jag ägnat åt storbak
    gott med eget.. det blev hönökaka (alldelles för många, tyckte jag i slutet 8st), 2 havrebröd och en lingonlimpa. mums.
    så lite nyttig har man vart idag..

imorgon blir det ett besök till morfar och hämta kontrabasen som jag ska få, som han haft när han var ung, ska bli kul o testa spela..

yoyna: tråkigt att känna så, finns det inget du kan göra åt det nu, byta jobb? var jobbr du nu?

• Yoyna

Essa: Va duktig du varit! Heja!

Klart det finns nått jag skulle kunna göra åt det... Men just nu jobbar jag fem miuter hemifrån (på ett äldreboende), närmsta sjukhus ligger en timmes bilfärd hemifrån. Så om jag skulle byta jobb får både jag å sambon långa dagar med mycket pendlande. Jag vill ju sätta A först, men det är bara det att jag blir så deppig när det känns som att jag är ensam om det! Men det är lite orättvist av mig att känna så, det vet jag. J vill oxå A:s bästa, men han är killa och smart jag är tjej, mamma å dum. Offrar mig själv med andra ord. Fast å andra sidan så tycker a bättre om mig!

• Frila2

Yoyna, du är väl inte dum!

Men håller med dig lite grand faktiskt. Det blir lätt en klassisk kvinnofälla, kvinnan tar ett "sämre"jobb, ett jobb hon inte trivs med och hoppas över sin egen lycka för barn och familj medan mannen har det roliga givande jobbet även om det innebär pendling och mer tid från familjen. Mina föräldrar är ett undantag men har fått strida otroligt mycket mot båda vänner, bekanta, arbetskamrater och familj för "så kan ju inte en mamma göra, jobba så mycket medan mannen har sämre betalt och är mer hemma".

Inte konstigt att du är lite avundsjuk, något annat hade ju bara varit konstigt. Han har flera roliga jobb + drömutbildningen medan du sitter på ett jobb du inte vill vara på i all evighet och inte kom in på din utbildning. Lite avundsjuk är en ganska bra reaktion. Men tänk på att mycket kan ändras, fort.

• Elessario

yoyna: håller helt med frila!
    när jag väljer mellan saker och inte vet helt säkert vad jag helst vill så brukar jag tänka att, vad kommer jag ångra mest?

frila fick ni någon uska i natt??

• Elessario

frila, fanns det inte en tråd för ssk? tänkte fråga om ngn gått gbg o vad de tyckte..