• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2

Hejsan igen.

Kompisen har alltid varit benägen för att få ätstörningar. Har alltid haft lite koll på henne men hon blev sjuk för drygt ett år sedan men då dolde hon det och jag har bara vetat om det i kanske 4 månader. Hennes sambo är inte orsaken, han tyckte lika mycket om när hon var lite större och han skulle aldrig kommentera hennes vikt på det sättet. När hon blev sambo för 1½ år sedan gick hon upp till ca 70 kg (vägde runt 50-55 kg under hela gymnasietiden). Hon mådde jättebra, var lycklig och var väldigt fin men då kommer hennes pappa och förklara hur ful, fet och äcklig hon är och att hon måste banta. Hon har dansat balett tidigare och är väldigt liten i kroppen. Är dessutom invandrare (vill inte erkänna att det påverkar men det gör det) och hennes pappa tror inte att man kan vara framgångsrik om man är fet. Hon lyssnar extremt mycket på sina föräldrar. Nu väger hon runt 47 och hennes drömvikt är 37. Nu ser man revbenen tydligt så hon är verkligen inte stor.

Vi pratade i helgen och jag sa att jag skulle ringa hennes sambo och hon sa att han redan vet så visst, ring du. Har inte gjort det än men, vet inte riktigt. Vill inte förlora henne som vän men samtidigt inte att hon ska bli sjukare än hon är. Känner inte hennes sambo så jättebra men det är inte en kille som kommer lämna henne för att det blir jobbigt.

Det som är så svårt är att hon jobbar som ssk på en avdelning för anorexi/bulimi så hon är ju väldigt insatt. Hon vet att hon är sjuk men samtidigt fattar hon det nog inte riktigt. Själv säger hon att hon har bulimi. Hon kräks ca 6 gånger om dagen men hon måste ha anorexi också eftersom hon knappt äter. Det är ju därför jag känner att hon är väldigt sjuk. Hon äter endast sallad och grönsaker och det hon äter kräks hon upp igen.
    Vi träffas inte så väldigt ofta i perioder men om jag jämför henne nu med för tre månader sedan så har hon nog gått ner 6-7 kg. Om startvikten är 54 så finns det inte så mycket att ta av.

Usch, inte lätt. Dessutom har hon mycket andra demoner som hon också skulle behöva bearbeta. Men istället för terapi och samtal så har hon fått tabletter. Tyvärr funkar inte det på henne för hon är också väldigt benägen för missbruk. Det har hänt så mycket i hennes liv att hon är väldigt utsatt och väldigt mycket mer skör än vad man tror.

Oj, vääääldigt långt inlägg.

Hoppas att nattpasset gick bra Yoyna. Låter jobbigt med en döende och en psykotisk patient.

• enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Nån mer än jag som e löjligt trött på regnet? *suck* Idag var det dags för min halvsysters konfiramtion! Trevligt med tjocka släkten....så roligt när mamma kan följa med också även fast hon eg. inte hör dit! Alla kommer överens Syrran va jättefin och sjöng en duett med en annan tjej i kyrkan....då vatt jag så stolt att jag nästan sprack *ler*

Nyttig plockmat först...men sen....hemmagjorda chokladbiskvier med smörkräm och sen jordgubbstårta med grädde, maräng och sockerkaksbotten! Usch....vill INTE vägamig imorgon.

Frila:
    Usch....lider med dig. Du har hamnat i en knepig sits, vill ju hjälpa henne men inte förlora henne som vän. Svår balansgång men hälsan kommer alltid först.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • presens konjunktiv

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka efter två underbara dagar på Kolmården och Safari camp, samt en kalashelg. Vi hade dubbelt trettioårskalas i går, och grannen hade femtioårskalas i dag. Ingen tårta alls, lyckligtvis.

Allt väl med er alla?

Do something scary; the payoff is awesome!
  • enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-07-08 18:55:04 följande:
    Hej tjejer!Nu är jag tillbaka efter två underbara dagar på Kolmården och Safari camp, samt en kalashelg. Vi hade dubbelt trettioårskalas i går, och grannen hade femtioårskalas i dag. Ingen tårta alls, lyckligtvis. Allt väl med er alla?
    Usch vad avundsjuk jag blir nu! Vill också till Kolmården....största drömmen att få kela med vargarna där

Du som fyllde 30? Grattis isf!!!
  • presens konjunktiv

Vi fick hälsa på vargarna genom stängslet, men är nu jättesugna på att boka en närkontakt. Vår hundtränare var på det för någon vecka sedan och var helt lyrisk.

Jag fyllde trettio i maj, min fru nu i juli. Därav dubbelt.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • Skrutt 83

Hej tjejer!

Har precis kommit hem från jobbet och är helt slut! Har varit så otroligt mycket att göra. Nu ligger jag i soffan framför tv:n med laptopen i knät och har inga andra planer än att bara slappa och vänta på att sambon kommer hem från Lidköping! Vad ska ni göra ikväll tjejer?

Frila: Vad tråkigt med din kompis, förstår att det är svårt. Tycker du gör helt rätt som pratar med henne och hennes sambo om hennes problem. Hon kommer att tacka dig.

Lusse: Tråkigt att inte provkörningen blev av! Vad skönt att ni kan samlas allesammans och att stämningen var på topp på konfirmationen. Vill inte heller väga mig imorgon Skrattande

Yoyna: Skönt att nattpasset gick bra. Ska du jobba fler nätter eller var det bara ett pass?

Fröken: Skönt att kvällen var "lugn". Natt idag igen eller bara kvällspass?

• Thulan

Hej girls! Ska jobba inatt, skönt att tjäna lite extra pengar nu när jag stämplar. Och imorgon är det dags för antagningsbeskedet, jag kommer inte kunna somna när jag kommer hem imorgon bitti. Ska bli riktigt kul att äntligen få veta om jag kommer in eller inte, men jag har nästan räknat med att jag gör det. Har ju till och med köpt böcker, så shit vilken chock om jag inte kommer in. Eller det värsta är om jag inte kommer in på mitt förstahandsval, mitt andrahandsval är nämligen sundsvall och jag har ingen lust att flytta för då blir det garanterat ingen bebis.

• Cia80

Presens,
    Då var du ju nästan i närheten av mig

Usch vad tråkigt det är med regn.
    Men imorgon kommer vi troligtvis ta en tripp till Sthlm. Imorgon börjar min sista semestervecka så det är väl bäst att göra nåt vettigt

Thulan,
    Jag håller också tummarna.

• enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-07-08 19:03:41 följande:
    Ja att kela med vargarna vore en dröm...men är ganska dyrt med vargträff Jättegrattis till er båda!
    Skrutt 83 skrev 2007-07-08 19:07:36 följande:
    Här blir det också soffan, laptopen och TV'n på i bakgrunden!
    Thulan skrev 2007-07-08 19:10:40 följande:
    Ska hålla alla tummar och tår för dig imorgon!!!!!