• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Cia80

Hej tjejer!
    Hur har ni det?
    Här är det bara bra, försöker att inte tänka på att det är sista semesterdagen.

Igår var vi hemma hos mina föräldrar och visade upp vrålåket
    Jösses, så skön den är att köra!

Längtar fortfarande massor efter bebis, men sambon är envis. Vad ska man göra? Tjata hjälper inte för då blir han bara trött på mig, konstigt nog.
    När vi går på stan så dyker det upp några "åhhh" ibland när jag ser en gravidmage eller en söt bebis.
    Hehe, sambon sa häromdagen att jag har bebisradar

• Elessario

cia: jobbigt dedär.. du får muntra upp dig med en åktur

sambon sa igår kväll att han tyckte att alla var gravida nu hihi han längtar det e skönt.. och det går mer och mer att prata med honom om bebisar, barn o framtid..

• Cia80

elessario,
    Haha, ja jag får nog göra det

Åh, tänk om det gick att prata med min sambo om bebis, men nä, han bara suckar.

Jag tror jag har missat hur läget är för er. Har ni satt nåt datum då ni ska börja?

• Skrutt 83

Hej Syltisar!

Hoppas ni haft en riktigt bra helg, ja det har verkligen varit ovanligt lugnt i tråden!

Yoyna: Förstår att det känns lite orättvist, men du ska se att det snart är din tur att komma in på den utbildning som du vill! Var det ambulansen som din sambo ville jobba med?

Frila: Hoppas ni fick tag i en usk, fy vad dålig stil att bara inte dyka upp!

Elessario: Vad skönt att din sambo längtar så, varför vad det ni valt att vänta? (Förlåt, minnet är kort) Skrattande

Cia: Grattis till bilen! Har du också spenderat mesta dels av helgen med att åka bil? Skrattande Våran är också helt underbar att köra!

Vad ska ni göra idag då?

• Yoyna

Tack för dina kloka ord frila! Jag får hoppas på förändring, med tidens gång!

Skrutt: Ja, han vill jobba på ambulansen. Behöver ju egentligen vidarutb. för det men nu har han fått fast tjänst från hösten plus att han kommit in på vubben. Jävla svin!

Just nu vill jag bara att något ska hända i mitt liv, känns som att jag bara står å stampar och inte utvecklas alls. Klassisk 30-årskris några år för tidigt?

Jag vet iaf att ett av mina problem är att jag behöver uppmuntran och bekräftelse. När jag var yngre var det så lätt, det gick bra i skolan (lärarna tyckte om mig och jag har rätt bra betyg) och när jag gick ut så tyckte jag det var jätteroligt att flörta å få uppmärksamhet. Nu måste jag på nått vis hitta en ny identitet, som inte får beröm för vad jag presterar (eftersom det förväntas av mig) och som tyvärr inte är särskilt söt längre... Jag är sååå patetisk!!! Ser ni vad jag skriver??? Som om allt i livet skulle handla om att vara bra och se bra ut??? Åh, va störigt! Men just nu känns det så...

Grattis till bilarna skrutt å cia!

Nu ska jag städa upp här hos min mamma innan vi flyttar hem till ett kaosartat hem (badrummet är fortfarande inte klart!!!)

• Elessario

vi ska börja i juni dvs när två terminer är avklarade.. blir nog lite jobbigt att ha nästan en hel utbilning kvar om vi skulle börja nu.. så det är väl egentligen bra så... skulle väl dock inte säga nej om han ville börja nu.. och så har vi varit ihop lite längre, så det blir nog alldelles lagom

yoyna: låter som om du behöver få bättre självkänsla.
    jag har varit en sådan som bara söker efter något bättre o vill till framtiden, för då kanske livet kan sse annurlunda och bättre ut.. men jag trivs fruktansvärt bra som jag har det och är glad för hur livet ser ut nu, trots att det finns saker jag önskar så tar inte de tankarna över på samma sätt.
    har börjat läsa mia thörnbloms bok självkänsla nu! kanske kunde vara något, kan ju bara du veta.. jag kanske e helt fel ute...
    fast de flesta skulle nog behva bättre självkänsla, självförtroende har jag alltid haft, men inte vetat vad självkänsla var.
    och ang 30års kris så händer det nog väldigt sällan vid precis 30.

• Frila2
    Elessario skrev 2007-07-15 09:21:47 följande:
    frila, fanns det inte en tråd för ssk? tänkte fråga om ngn gått gbg o vad de tyckte..
    Visst finns det en ssk-tråd http://familjeliv.se/Forum-5-68/m22697284.html 

Själv gick jag ju i Vänersborg så jag kan egentligen ingenting om andra utbildningar MEN jag upplever att studenterna från Borås är mer kunniga än de andra från tex Skövde, Vänersborg etc. men även Göteborgsstudenterna är duktiga. Detta kanske helt och hållet är slump. Borås har även mer praktik än Gbg. Sedan är en kompis mamma lärare på utbildningen i Gbg och hon ska vara jätteduktig och mycket omtyckt. Vilka bra råd jag gav då... 
  • Frila2

Inatt hade vi faktiskt en usk men hon hade fått jobba först 07-15 och sedan natten. Uskan som skulle jobbat sa att natten fre-lör inte stod på hennes schema utan att hon skulle jobba lör, sön och mån. Någonting har blivit fel för det finns redan en usk på måndag. Känner att jag inte riktigt tror på detta för när de pratade med henne så sjukskrev hon sig för passet inatt. Känns lite konstigt att det både blir fel på schamat OCH att hon är sjuk. Men, vi får se hur det blir inatt. Hon ville inte sjukskriva sig båda passen direkt så de får väl i panik ringa in någon inatt också. Suck!

• enlitenbitkaka

Hej på er tjejer!

Ääääääntligen hemma! Blev en helg med massa god mat, familjehistorier, Orsa Björnpark och sen marknaden i Mora. Igår var vi hela elva personer runt matbordet i deras kök Minstingen Moa fastnade för sin morbror (min Fredrik) och busade med honom hela tiden....Han fastnade så mycket för Villa-Volvo-Vovve-livet att han till och mer erkände att han längtade och tyckte att det skulle bli jättekul!! *glad*

Hur har er helg sett ut?

Cia & Skrutt: GRATTIS!!!! till bilarna...

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Yoyna:

Läste ditt inlägg nu och tycker INTE att du är dum. Alla har ju olika prioriteringar och en del är helt nöjda med att offra karriär för familj - oavsett om det är mannen eller kvinnan så är det inte fel. Men av ditt inlägg att dömma är du INTE den personen som vill göra det? Du har spenderat åtskilliga år på universitetet och borde sannerligen få ut något av det. Finns det ingen möjlighet för er att flytta närmare något sjukhus där du kan utveckla en karriär?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.