• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Thulan: Åhh vad roligt att se dig här igen! Skönt att inte känna bebisstress, du har ju rätt i det du säger. Ens tid kommer förhoppningsvis ganska snart ändå, och lite mysigt är det ju faktiskt att ha det kvar framför en. Hoppas du lyckas bra med att vända tillbaka dygnet! Har också ett kusin barn som föds om 2 veckor, ska bli så himla kul!

Cia: Skönt att det gick bra att komma tillbaka till jobbet!

Elessario: Skönt att inte känna bebisstress. Jag längtar så mycket men på något sätt är det lite kul att ha det framför en och få längta..

• Cia80

Hej tjejer!
    Idag avslöjade sambon för sina föräldrar och sin bror med familj att vi äger en barnvagn och en babysitter
    Så nu kan jag aldrig mer visa mig för dem De måste ju tro att jag är jättekonstig.
    Dock sa sambon att de inte sa nåt speciellt, förutom att skratta. Undrar om det är bra eller dåligt...

• Frila2

Thulan: vet precis hur det är. Har ju jobbat natt i 1½ år nu nästan och har väldigt svårt att vända tillbaka dygnet. Det första året funkade det bra men inte längre, dessutom blir jag tröttare och tröttare. Måste äta vitaminer för att orka gå upp. Förstår inte hur jag ska kunna jobba dag sedan, jag måste ju gå upp 05:30 i fortsättningen.

Lusse: skönt att ni kan vara tillsammans första dagen iaf eftersom man annars går runt ensam och förvirrad.

Skrutt: Låter som om du/ni har bestämt er för resan och för att vänta ett tag med verkstan då. Men som du sa så kommer ni ju ändå starta tidigare än vad ni sagt från början. Är riktigt avundsjuk, skulle gärna åka till Kenya. En kompis bodde oc pluggade där i ett år när vi gick på gymnasiet och trivdes riktigt bra.

Cia: Oj, varför berättade han det? Hoppas att de inte tog det på fel sätt. Du kommer säkert få lite kommentarer om barn och graviditeter nu men mer än så blir det säkert inte.   

• Cia80

Frila,
    De hade kommit in på att bebisgrejer var så dyrt. Så svärmor hade sagt till sambons bror att de måste spara vagnen till oss. Men då hade sambon sagt att vi redan har vagn. Men som tur var så förklarade han hela situationen, det med att min vän ville bli av med den osv.

Jag hoppas mer att det är sambon som får de där kommentarerna

• enlitenbitkaka
    Går runt här hemma och är alldeles chockad! Fredrik har sagt upp sitt konto på World of Warcraft *wiiiihoo* Han säger att han inser att han inte kommer ha tid nu när vi ska börja plugga och skaffa barn Sen har han gett klartecken så jahg kan börja kika efter ny lght...han har ju varit lite avig där förut
    Sen tog han ut Kenzo på promenad, köpte hem hämtmat och gick till ICA och handlade....OCH hängde tvätt, dammsög och la i en ny maskin. Allt utan tjat.....vad har hänt????

Skrutt
    :
    Vad roligt med resan! Själv har jag inte varit längre än Gran Canaria Mindre roligt att det "krockar".... Du får känna efter helt enkelt! Vad väger tyngst? Kommer du få chansen till resan någon gång igen?
    Själv är jag nu helt 100% säker på att jag vill börja nu ändå! Kommer ha samma nollningsschema som sambon så vi ska välja vilka saker vi vill va med på...behöver inte gå ute på krogen och supa men spela brännboll är kul
    FUM är det nya BIM! Kolla in www.familjeliv.se/Forum-1-5/m22043160.html!
  • Skrutt 83

Hej tjejer! Står på jobbet, här är det jättelugnt! Vad har ni för er ikväll då?

Frila: Nja bestämt oss har vi väl inte.. Men jag känner att OM resan blir av så vill jag absolut inte riskera att ev. bebis skulle ta skada, då väntar jag hellre. Känner att detta är en chans som inte kommer komma åter. Blir den inte av pga att sambon ej får ledigt blir det bebisverkstad för hela slanten Skrattande Kommer dock sluta m p-pillren nu iallafall.

Lusse: Wow, vilken guldklimp till sambo du har! FlörtDet märks verkligen hur redo han är nu! Låter som ni kommit fram till en jättebra lösning! Brännboll är ju toppen och sprit mår man ändå dåligt av Glad Kul att börja kolla på lägenhet nu också! Ja resan vore så kul men vågar inte hoppas ännu, sambon kommer ha mkt svårt att få ledigt eftersom han är nyanställd. Svårt att välja när man vill båda så mycket. Det jag känner är att detta är en chans för livet, kommer ALDRIG få en sån chans igen.. Vi kommer inte ha råd och dessutom så kommer det bli lite knepigt att åka med småbarn, det känns som om det är nu eller aldrig. Dessutom är ju inte dec-jan så lång bort, fortfarande tidigare än maj. Kanske kan bli en liten semesterbebis tillverkad! GladÄr jag dum som slutar med piller redan nu då? Vill ju verkligen låta kroppen komma igång. Men blir resan inte av då ska det satsas på bebistillverkning snarast!

Cia: Hihi, det är nog ingen fara, du kommer nog få lite bebisfrågor dock! 

Vad ska ni göra ikväll? Själv blir det pizza (fy för mig)  och mys med sambon! Måste träna och äta riktigtnyttigt nuframöver, speciellt om det blir av med resan, men det får bli morgondagens problem!

• enlitenbitkaka

Skrutt:
    Ja han börjar bli riktigt sugen *glad* Sa nyss till honom att "jag blev nog inte gravid den här månaden, har börjat få mensvärk" och då säger han "Är du säker? kan det inte va ett graviditetssymptom?" och såg jättebesviken ut

Ang resan så får du bestämma själv! Snällt va? Men ang. p-pillrena kan jag råda....tycker du ska sluta med dem som planerat. Kroppen kan behöva ett tag för att komma igång och det är inte länge tills dess ändå!

• Thulan

lusse: Va kul att din sambo är lika villig som du när det gäller bebis och ny lägenhet *avundsjuk* Så till jul kommer du förhoppningsvis ha en liten i magen Har ni börjat i verkstan redan?

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-07-17 21:56:13 följande:
    lusse: Va kul att din sambo är lika villig som du när det gäller bebis och ny lägenhet *avundsjuk* Så till jul kommer du förhoppningsvis ha en liten i magen Har ni börjat i verkstan redan?
    Ja lika villig är han inte...men han har faktiskt börjat längta och det är enormt roligt Och nej, vi har inte börjat verkstaden än! Men vi kör oskyddat och någon kompromiss av säkra perioder och avbrutet. Ja i jul hoppas jag kunna ge familjen en fin present!

Allt bra med dig ikväll Thulan?
  • Thulan

lusse: Åh vad härligt om du är gravid till jul!

Jo tack allt är bara bra med mig, sitter på jobbet just nu och är jätte seg. Sov till halv fem idag, haha, så jag kommer nog inte bli så trött iaf inatt. Hur är det själv? Ser du fram emot höstens studier? Hur lång är din utbildning?