Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Hej tjejer!

Nu är jag och Kenzo hemma hos vår älskade F igen! Tog och packade in F i bilen direkt när vi kom hem och åkte till stranden och låg där några timmar. Tillräckligt många timmar för att se ut som ett stoppljus i ansiktet Har badat 5ggr sen i fredags! Var en massa små kids på standen som lallade omkring och gravida med magarna i vädret *avis*

Precis käkat en god middag med små revbensspjäll och e god pastasallad! *mums* Bara ett glas iskallt vitt vin som fattades

Gör Syltisarna idag då?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-06-10 20:10:17 följande:
    lusse,Här har vi ägnat oss åt golf, men idag gick det inte alls bra.Nu har vi precis grillat och ätit ute på balkongen, så härligt!
    Vad trist att det inte gick bra...   Mnen övning ger färdighet! Gott med grillat!

Hihi....hur smart e jag på en skala?! Glömde dra upp taket på cabben och nu tittar jag ut....det har REGNAT!!!! *haha* såååå trött på det här...
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-06-10 20:23:36 följande:
    lusse,Ja, än har jag inte gett upp Ujdå, regnade det mycket?
    ...har kollat läget nu och visst va det blött, va lite vatten i facket vid handbromsen osv. men helt OK....hoppas den inte börjat lukta illa bara

När va det du skulle göra teoriprovet?
  • enlitenbitkaka

Cia: Hoppas inspirationen och motivationen kommer nu när solen kommer fram!

Thulan: Ja medn bebislängtan är det sisådär....VILL verkligen men börjar tveka: har vi råd? osv. Pratade med en kompis som pluggat till lärare i två år nu och hon berättade om de i hennes klass med barn och hon kunde i förtså hur dem orkade! Hon vet inte att vi planerar.... Blev lite skrämd Själv då+

• enlitenbitkaka

Hej Syltisarna!

En bränd Evelina som skriver....ser ut som en kräfta på ryggen/axlarna.....svider som bara den! *ajaj* Har tilbringat dagen på beachen och sen eftermiddagen hos papsen som fixade min Svart Pärla!

Fi:
    Vilket fint hus! Uppsala är ju betydligt närmare STHLM än Frakfurt

Ang. tvekan så tycker jag som Frila; Det kan vara bra och sunt att tveka! Det visar ju att man tänker steget längre och överväger alla möjligheter. Jag är dock helt på det säkra med att jag VILL ha barn....gärna igår, nu ch imorgon. Men jag vet inte om vi har förutsättningarna. Vill nog vara mammaledig trots allt och hur ska det gå på lägsta FP, sambons CSN + barnbidrag + bostadsbridrag??? Vill inte leva på gränsen...

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-06-12 16:12:42 följande:
    Åh, så varmt det är idag. Nu börjar längtan efter bröllop i Sverige nästa sommar dyka upp. Verkar vara så kul att planera. Gifter vi oss utomlands så blir det ju inte så mycket planerande, men det blir billigare.Har ni några bra råd att ge mig?
    Varmt, tycker det det e skönt idag ja Va mulet hela fm. men nu har det spruckit upp...iskallt i sjön va det iaf!

Va och besiktigade bilen imorse...gick inte igenom nu heller!!! *morr*

Cia:
    Ja visst blir man sugen nu? Planerar vårt bröllop för fullt nu....även om det är två år kvar. Vet ung. vilken mat jag vill ha serverat osv.
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-06-12 17:40:25 följande:
    lusse,Ja, jag är supersugen. Skickade iväg ett sms till sambon om mitt förslag, men jag har inte fått svar än.
    Ja det går inte att neka till att ett bröllop i den Svenska sommaren inte går av för hackor.....dvs om den Svenska sommaren inte innebär regn  

Skulle jättegärna gifta mig nästa år men pengarna räcker inte då....

Har fått jobb förresten! Blev inget med det förra så nu börjar jag på måndag! Ska köra postbil och tömma alla gula brevlådor två dagar i veckan! Även under hösten *glad*
  • enlitenbitkaka

Pratade nyss med sambon om barn....varpå han säger; hade vi haft möjligheterna så hade han velat skaffa barn nu, direkt *glad*

Cia80 skrev 2007-06-12 17:49:49 följande:
    lusse,Jag hoppas ialla fall att sambon kan överväga det. För det är ju inte ens säkert att det blir utomlands, det beror ju på bebis.Grattis till jobbet!!
    Ja men det vore ju skoj! Jag drömmer lite löst om komb. bröllop/dop....*ler* Den som lever får se!
    Thulan skrev 2007-06-12 18:36:12 följande:
    lusse: Grattis till jobbet! Vad skönt att du även får jobba i höst, alltid bra med några extra kronor när man pluggar. Hur många timmar ska du jobba, alltså hur lång tid tar det att tömma alla postlådorna? Vad hände med det förra jobbet?
    Tack Är två dagar i veckan, 17:30 till 21:00 + OB-tillägg också. Inget man blir rik på men liiiite extra iaf! Det förra jobbet "rann ut i sanden" som min mycket diffuse kontakt på Proffice sa.....
  • enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-06-12 19:05:59 följande:
    lusse: Men det är ju jätte bra med ett jobb iaf, och det jobbet kan du ju ha kvar även när du får barn så blir ekonomin lite bättre
    Ja jag kaaaaanske kan få några mer kronor i FP....redan nu har jag inbokat extrajobb där, innan jag börjat Om inte annat så kan jag ju va föräldraledig och jobba extra
    Cia80 skrev 2007-06-12 19:04:21 följande:
    lusse,Nu har sambon lovat att fundera på ett ev. bröllop nästa sommar. Men jag ska nog inte hoppas för mycket, som vanligt.
    Vad roligt för dig! Men som vanligt ja, hoppas inte för mycket... Ibland önskar man att dem kunde säga nej direkt istället för att plantera ut hopp Men så är ju vi Syltisar ovanligt positiva så det e klart du kommer få allt du vill ha! *ler*
  • enlitenbitkaka

SYltisar....jag behöver er hjälp! Klurar på detta med barn. OM det blir en bebis och jag fixar/vill läsa på distans med en bebis så får vi ut
    ca. 7300x2+1050+400= 16 050:- plus ev. FP för någon av oss. (7300x2= CSN, 1050=barnbidrag och de ca. 400:- är barntillägg från CSN)

OM jag väljer att vara mammaledig så blir det 7300+3500+1050+400= 12 250:-
    (7300=CSN, 3500=min FP, 1050=barnbidrag, ca. 400:- är barntillägg från CSN.

Sen kan vi ju ev. få bostadsbidrag också. TROR ni ärligt att man skulle kunna klara sig tå vuxna+hund+bebis på den sista summan (12 250 ?? Den första VET jag att vi klarar oss på...

Svar på tråden SYLTFISK