-
ja vi får väl se om någon mer vill ansluta sigFrila2 skrev 2007-06-16 22:27:33 följande:IKEA och shopping av bebisgrejer låter väldigt bra tycker jag
Är ju bara du och jag som bor på rätt sida landet
Jaså, vad roligt! Vilka bilar har ni funderat på? Och får du med mannen på mässan?FiL81 skrev 2007-06-16 22:31:14 följande:Lusse: Här står det bara bra till. Har varit hos mannens kusiner över helgen. Mannen och jag har på sistone pratat mycket om ny bil och hur den skulle passa en framtida bebis. Najs! Ser verkligen med spänning framemot bebismässan - men hur ska jag klara det psykiskt?!? Kommer ju vara dödligt många mammor med magar och barn överallt!!!
Ätr nog ett bra psyktest att gå på en barnmässa....men det gör nog inte bebislängtan mindre direkt
-
Ja Fröken får absolut ta och ansluta sigFrila2 skrev 2007-06-16 23:23:00 följande:Lusse: Jönköping är ju inte så långt bort heller så fröken kanske kan komma med hon också. Nu ska jag se lite på tv och leka med katterna. Sambon jobbar natt hela helgen *suck*
Ska nog gå och sussa snart...får se om jag är vaken sen
-
Godmorron Cia och alla andra!Cia80 skrev 2007-06-17 10:33:49 följande:Godmorgon tjejer!Hur har ni det i bebislängtan?Här är det bara bra. Bebislängtan är inte så jättestor just nu, det är fortfarande bröllop som leder.Men nu tror jag faktiskt att jag har kommit fram till vad jag vill, för stunden ialla fall. Det blir Thailand, nån gång i framtiden.Känns som att vi vill satsa på bebis först. Antingen om vi kör igång i höst eller i vår, det återstår att se.
Hade ett lååååångt samtal med sambon när vi gick och la oss igår....än en gång: jag blir inte klok på honom! Då säger han att Nej, han känner inte att han absolut vill ha barn just nu. Varpå jag kontrar med, Nehej, okej, men då väntar vi då. Nej nej, vi SKA skaffa barn nu! säger han då... eeeeh?
Och nu när vi va ute med vovven så säger jag att jag vill börja med verkstaden i sept/okt. och då säger han "Men sluta med pillrena nu så är vi förberedda iaf" Så nu föresår han att jag slutar med pillrena i antingen juli eller aug. Vad vill han????
Cia:
Vad roligt att du drar åt Thailand
Jag vill ju också eg. gifta mig utomlands men vet att ingen skulle ha råd att följa med oss.... Hur ska ni göra med det? Kommer ni bjuda några på resan ned? Eller säge rni till långt i förväg så en del kan spara ihop själva?
-
Cia80 skrev 2007-06-17 12:49:31 följande:Ja han är minst sagt velig
Ja du har ju pratat om Thailand länge nu, så det är väl klart att det är rätt för er. Men ibland måste man nog överväga andra alternativ också bara för att inse vad som är rätt... Blir nog start för er i höst
Thulan skrev 2007-06-17 15:06:44 följande:vad skönt att första natten gick bra! Jag är skitnervös inför imorgon...går igenom rutten i huvudet gång på gång....
Ja det KAN bli start i höst...allt hänger på honom. Men ni hör ju hur velig han är så jag vågar inte ta ut något i förskott.... Eller är han velig? Eller är det bara jag som inte fattar vad han försöker säga?
Jag är iaf hur redo som helst...men skule inte förvåna mig om jag får kalla fötter...
-
Skrutt:
Haha ja....det känns roligt! OM det blir så!
Har nu gett upp försöken att försöka förstå mig på min sambo och istället hoppas på det bästa....vill han så vill han, barn är inget jag kan tvinga honom till. Vi kom överens om att jag skulle sluta efter nästa eller nästnästa karta men vi får väl se...vill sluta NU!!! *ler* Ja vad roligt om vi fick tjuvstarta båda två...får du ngon klarhet i vad din sambo vill! Han verkade va lika velig som min sambo
Ang det du skrev om EDA så instämmer jag! Tänker försöka utan smärtlindring så långt det bara går. Bara lustgas... vi får se hur länge jag orkar
Vad köpte du för söta kläder?
-
Hehe....en beslutsam karl, vilken drömThulan skrev 2007-06-17 16:21:23 följande:Jag vill också tjuvstarta, fast ändå inte. Vissa dagar vill jag, andra dagar känns det bäst att vänta. Blir tokig på mitt eget velande så på ett sätt är jag glad att min karl inte velar alls, för då skulle jag bli galen Jag kom att tänka på en sak, vart har presens och elessario tagit vägen? De har inte skrivit i tråden på flera månader, de har kanske tröttnat på oss och vårat tjat.
Här hemma får jag bestämma allt.....ganska tröttsamt "Gör som du vill älskling, välj du" Och nej, han är inte så mesig som han låter! ja Presens är ju aktiv på FL iaf men ellassario vet jag inte vart hon tagit vägen....
-
Här har vi nu kommit fram till följande:
* Slutar inte jag tjata om barn och bebisar så kommer min sambo få ett psykbryt på mig
* Jag ska sluta med mina piller den här månden, dvs ETT ENDA piller kvar
* Kommer vi in på utbildningarna och sambon får CSN alt. kan jobba bara nätter på Posten så kör vi på i sept./Okt.
Ang. -08 tråden så känner jag mig inte hemma där längre...I belong here with you gals! Det tittar in nya titt som tätt och några veckor senare har dem antingen redan börjat verkstaden eller bestämt sig för att INTE skaffa barn -08. Typ
Och vädret....nej det är skit här i K-stad också....regn och rusk. Men sambon gick nyss till ICA med vovven och köpte godis till mig *älska*
-
Skrutt 83 skrev 2007-06-17 19:41:30 följande:Hihi ja här ska vi tydligen köra på kondomer tills verkstaden sätter igång....me no likey
Men men.....allt är bättre än läbbiga hormoner!!! Ja så roligt när det börjar röra sig...är SÅ glad! *ler* Vilken mysig kväll ni verkar ha! Ska börja banta till veckan på allvar så jag hinner gå ner några kilon + stärka upp mage och rygg.Yoyna skrev 2007-06-17 19:43:14 följande:Väkommen tillbaks Yoyna! Du är saknad
-
Yoyna: ja hoppas kan man ju
Som tur är så är det inte så överdrivet lång tid mellan juli och september!
Skrutt: Ja vi får absolut peppa varandra.....se vad mycket vi gått ner varje veckoslut
Ska va jättenoga med att träna ryggg och mage! Ja...Gud, tänk att nästa sommar kanske man antingen är höggravid eller på tröskeln till förlossningen! *måste sätta mig ner....*
Det här kommer va första gången jag är fri från piller på över sju år...
Cia: Vad bra att ni är överens nu då!
Haha...jaså dags för sken.grav. igen nu då?
-
Ja men då så.....då får du skriva här, i min gästbok eller inboxa mig varje måndagSkrutt 83 skrev 2007-06-17 20:42:41 följande:Lusse: Ja det är verkligen coolt att det är så lite tid kvar. Din kropp kommer nog bli överlycklig över att slippa alla hormoner! =D Man lär ju känna sig lite konstig under "avgiftningen" =) Jepp, låter toppen med avrapportering. Jag väger mig varje måndag morgon så då kan jag uppge viktnedgång *förhoppningsvis*.
Så gör jag det samma till dig! Usch...vågen blir nog aaaaalldeles chockad när jag sa väga mig!
När tar du ditt sista piller? Är sååååå nervös för att kroppen inte ska komma igång direkt...