Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Thulan skrev 2007-06-12 23:07:17 följande:
    lusse: Det tror jag absolut att ni klarar er på! Visserligen beror det ju på hur mycket utgifter ni har, men allt går ju att skära ner på till viss del. Men jag tror inte att det blir några problem alls, bara ni har en bra budget som ni följer och inte köper en massa onödigt hela tiden.
    Är ju just ugifterna som är ett problem, bara hyran ligger på 5900:-
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Skickade innan jag va klar Sen ligger väl räkningarna där dem brukar ligga....inget onormalt högt. Vad som kommer dra iväg är pendlingskostnader 6-700:-/person i månaden för busskort. Sen det mer onödiga är väl gymkorten för ca. 350:-/månad per person. Kommer nog inte ha tid med hgymmet ändå

Har ju pengar att köpa allt vi vill ha för INNAN bebisen är född....

• enlitenbitkaka

Ja jag tjatar på F att OM/NÄR vi plussar ska vi också börja titta efter ett större, billigare boende...han är inte så pigg på det då vi har drömboendet just nu Finns fina lghter uppe vi universitetet där vi kan få en trea för en tusenlapp billigare + att vi slipper dagliga pendlingskostnader. Vi får se hur det blir....

Har ringt till mina nya chef och beställt Postis-kläder till jobbet så svårt när han bara vill ha storlekarna rakt av......utan att ha provat. Körde på 42/44 på byxorna och 38/40 på tröjorna. Märks om dem passar

GRATTIS! Till tenta-framgångarna Sus!

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-06-13 12:05:07 följande:
    sus: Grattis! Skönt att tentan gick bra!lusse: Förstår att du vill ha ett större och billigare boende, hur stort bor ni nu? (har säkert frågat det massor av gånger tidigare, men minnet är inte det bästa) Vad har ni för planer för dagen? Jag är jätte trött och seg idag så jag känner på mig att jag inte kommer få så mycket vettigt gjort idag, och vad gör det, jag har ju sommarlov
    Bor i en tvåa på 65kvm. Med hiss. Är bra för oss och praktisk med öppen planlösning osv....men en trea skulle inte sitta fel

Hmm....är det sol ute idag? Inte varit utanför dörren än
  • enlitenbitkaka

Yes!!! Bilen gick äntligen igenom besiktningen! Så imorgon ska den putsas, städas, tvättas och rubbas....och sen blir det Blocket nästa!

Har beslutat mig för att hitta en Golf som passar vår prisklass.....typ den här: http://www.blocket.se/vi/12283895.htm?ca=7_s

Har precis tagit en låååång promenad med vovven+sambo i blåsten....är rena orkanen här ju! Blev en del prat om pengasparande, bröllop och....bebisar. Han är en mästare på dubbla signaler; säger att han vill NU ena minuten för att nästa säga "jag vill ha barn...någon gång...." Vad sjutton menar han med det?! Och så har vi sagt att vi ska börja vid årsskiftet om allt känns bra, nu säger han att vi kommit överens om att vi ska prata om NÄR vi ska börja då! Och att vi pratat om att börja först -09....öööh....aldrig pratat om -09.

Så förvirrad....är det jag som e trög eller han som velar? Skrikandes

• enlitenbitkaka

Ser att ni pratar vikt/längd...och att ni är kortisar som jag; 163cm över havet! Och Cia, ser du gravid ut ser jag ut som en flodhäst med mina 72kilo. Fast det mesta sitter i kurvorna...

Ja är vansinnig på min sambo just nu....! Jag VILL börja vid nyår, har fått vänta tillräckligt länge nu. Han säger att han är HELT säker på att han vill ha barn med mig. Han VILL ha barn NU. So what is the problem? *morr* Men samtidigt är jag också jättekär i honom just nu....går ju lite i omgångar efter sju år. Eller, ja jag är alltid kär men ibland är man löjligt nykär

Frila:
    När jag testade ögonen inför körkortet låg jag precis över gränsen...är gaaaaanska så närsynt! Borde ha glasögon när jag kör bil/ser på TV men använder dem aldrig....dem lär dock få åka fram när jag börjar plugga, annars kommer huvudvärken!

• enlitenbitkaka

Frila:
    Ja så länge du inte lider av det så. Jga fick glasögonen pga att jag fick just ont i huvudet i skolan...

Thulan:
    Ja, det undrar jag också Jag vill börja nu i sept/okt men han vill TIDIGAST nyår.... Nu blir det rörigt, han vill eg. NU men känner att han inte kan börja förän han ser om han klarar av utbildningen. Han har lite dåligt självförtoende sen han hoppade av Chalmers.

• enlitenbitkaka

Thulan:
    Men trivs du med din vikt då? Skiljer så mycket mellan perosner....någon med din vikt kan ju ha synliga ben och vara i stort sett utmärglad medan en annan kan vara "normal". Så läng du trivs och har regelbunden mens osv. så är det väl inget problem?

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-14 23:35:14 följande:
    Ja han är ju såååå förnuftig och jag vill inte tvinga honom in i barnskaffandet... Så jag får väl snällt vänta. Men dröjer det längre än nyår kommer jag gå upp i atomer
    Thulan skrev 2007-06-14 23:37:48 följande:
    Nej det är ju det där om vart kilona ska sätta sig som är problemet Men om du äter hyffsat mycket och styrketränar samtidigt.....typ mage och lår/rumpa och så borde det väl gå bra? Men då ska man orka släpa sig till gymmet också....
    Tråkigt att mensen krånglar! Har aldrig haft problem med det, förutom de sista månaderna...men det är nog psykiskt pga att jag e skengrav. varje månad
  • enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-06-14 23:41:48 följande:
    Nej. Får väl va glad att han r så förnuftig....jag är å andra sidan impulsiv och lite blåögd ibland Så jag behöver honom som jämnvikt! Vi får peppa varandra du och ja då...studenterna! Hur länge ska du va mammaledig om det blir något? Har tänkt ta ett halvår, sen får F ta ut resten om han vill men jag ska nog försöka plugga efter ett halvår iaf. Men ett år skulle inte va fel
    Frila2 skrev 2007-06-14 23:47:12 följande:
    Hihi ja det får vi göra.....en doft at bränt gummi sprider sig över västra Sverige straxx efter tolvslaget
Svar på tråden SYLTFISK