Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Hej tjejer! Vart är ni??

Va ute med vovven nyss....möter först en pappa med barnvagn där bebisen skriker som en stucken gris.....sen en till pappa med barnvagn. Och på andra sidan kanalen har ett gäng mammor picnic med barn och barnvagnar...

VILL OCKSÅ!!!!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Thulan:
    Kommer gå bra ska du se! Du kan trösta dig med att jag säkert lär göra bort mig på min första arbetsdag på måndag

Fröken:
    I hear you! Är grymt bebissugen just nu.....den har legat gömd lite den senaste tiden då jag varit helt upp i hela bröllopsgrejen men nu är den tillbaka! Och inte så lite heller! Tjatar om bebisar heeeeela tiden! Vill börja i sept./okt. men det vill inte sambon....blir galen, vet inte vad jag ska göra  

Och så säger sambon saker som "Haha, jag kommer bli en skitbra farsa" när han stolt inser hur man steker bacon (han är absolut inget esse i köket, har lagat mat EN gång sen vi flyttade ihop)....då blir jag änu mer sugen

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-16 18:17:15 följande:
    Jag höll däremot på att ta livet av min stackars mamma Fick dras ut med sugklocka och grejer och så satte dem en sån som kollar hjärtljuden.....då trillar dne av så dem inte längre hör hjärtljuden och då blev det bråttom; det hela slutade med att mamma förlorade enormt mycket blod och fick ligga på IVA efter förlossningen.....

Hihi....katten kanske hintar att han behöver svalka sig?
  • enlitenbitkaka

Nej så jag hoppas verkligen INTE att sånt går i arv Är ni rädda för er förlossning? Eller skulle ni föredra att snittas? Jag VILL föda vaginalt men är dödligt rädd för att spricka. Det är det enda som ska stå i mitt förlossningsbrev, att dem måste göra ALLT för att motverka detta. Och att sambon inte vill klippa av navelsträngen för det har han gjort väldigt klart

Sitter och klurar på när jag ska sluta med pillrena....har kommit fram til att strunta i vad han tycker. Jag slutar när jag vill och vill han nuppa så får han fixa skydd eller köra avbrutet

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-16 21:28:37 följande:
    Nej jag är inte heller rädd för förlossningen, ser fram emot att få uppleva det.... Kommer nog va mer förlossningsrädd EFTER förlossningen Ja bortsett från det om man spricker då....

Hur gör ni med skydd nu då? Kör ni med kondom eller avbrutet? Eller säkra perioder?

Ja vi tänker ju leta efter hus i första hand på landet när det blir dags, så där trivs förhoppningsvis våra blivande kissekatter Skulle inte ha utekatter om man bor nära väg som du beskriver....eller i ett tätt villaområde så man dagligen läser hur irriterade folk är på alla utekatter.
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-16 21:40:21 följande:
    Ja jag har börjat bli skiträdd för första tiden hemma....drömmer mardrömmar om hur jag glömmer amma bebisen osv Helt sjukt!

Ja vi får väl se hur länge han orkar mixtra med kondomer....har bara använt det EN gång sen vi träffades för sju år sedan så...chansen att han orkar hålla på med det i flera månader är inte stor

Ja vi har ju vår odåga lös ibland. Med inkallning och lydnad är det sisådär men vi jobbar på det... har honom aldrig lös under promenader och bara på stora öppna ytor där vi har uppsikt över om någon kommer. och i skogen. Kommer någon så fångar vi in honom. Ska bli spännande att se vad han tycker om att bli storebror...
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-16 22:01:22 följande:
    Ja jag kommer nog inte sova en blund de första dagarna....av rädlsa för att vakna och tro att allt är en dröm Jag vill ju ha en sommarbebis -08 så vi får hoppas att han tröttnar snabbt....

Ja det hände en rolig grej med vovven förut. Vi tog en snabbis in på vår lokala lilla ICA-butik....binder vovven utanför och där la han sig och tuggade på en pinne han burit med sig. När vi kommer ut sitter en kille bredvid honom och pratar och kelar med honom. Då hade vår vovve kommit fram till honom med pinnen och velat leka (den korta biten kopplet räckte.... Han sa att det märktes att vår hund var väldigt trygg då de flesta hundar som blir uppbundna ofta blir osäkra....

Vi får väl ta en egen GBG-fika du och jag eftersom alla andra är så lägligt placerade mot östkusten
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-06-16 22:10:31 följande:
    oh, nice...samtal om mammaledighet, förlossningen och första tiden hemma med bebisen! Nu börjar det likna gamla tider Syltisar!!!Imorgon väntar bebismässan här i Frankfurt!!! *happy*
    Hihi ja......verkar som att bebissjukan har slagit till på allvar här i tråden igen. Det har den hos mig iaf Hur står det till hos fröken Fi då?

Vad roligt med bebismässa...någon som vet när det är någon sån här i vårt avlånga land? Får nog aldrig med sambon på en sån....djurmässor följer han dock med på *ler*
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-16 22:13:31 följande:
    Lusse: vilken gullig hund ni verkar ha.Vi måste absolut ta en Gbg-fika. När kommer du hit? Fi: avungsjuk, vill också gå på bebismässa!
    Ja han e supergo. Men samtidigt vääääldigt ivrig, klumpig och FÖR glad.

Hade planerat i en GBG-tripp redan i sommar men den blir nog aldrig av. Men under hösten blir det nog lite IKEA iaf... Och sen får vi hoppas att det blir bebisshopping till våren...
Svar på tråden SYLTFISK