• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • FiL81
    Cia80 skrev 2007-04-22 21:01:24 följande:
    lusse,Jadå, han vet mycket väl. Han brukar fråga varför jag har så bråttom. Men jag tycker inte att det är så bråttom, eller vad säger ni?
    bråttom?!? näe! varför skulle det va det? det är ju inte det som är grejen... om man älskar varandra och vill leva ihop resten av livet och är säkra på det, så handlar det ju inte om att "ha bråttom" bara för att man vill gifta sig, samma sak med barnaskaffandet Jag känner inte att det är BRÅTTOM med barnaskaffande för vår del. Istället känner jag mig mer än REDO någonsin för att bli mamma inom en snar framtid (typ 080808 kanske hehhe...)
  • FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-22 21:03:58 följande:
    Men det va nu i sommar ni skulle flytta ihop? Då har han ju några månader på sig och kanske inser hur gärna han vill gifta sig med dig
    precis!!!
  • Cia80

Fi och lusse,
    Det beror helt på när han är klar med det han måste bli klar med. Ev. slutet på nästa månad, om vi har tur.

Fast grejen är ju att vi måste veta rätt så snart om vi ska gifta oss nästa sommar. Dels så att vi kan underrätta våra respektive föräldrar så de kan börja spara och dels för att man snart nog måste börja boka.

• Skrutt 83

Fi: Ja jag håller helt med om att det inte handlar om att ha bråttom utan att man är redo. Har försökt få min älskade att förstå att hela min kropp skriker efter bebis. Inte bara huvudet som talar om att man vill ha bebis nu utan det är den biologiska klockan. Killar kan nog inte förstå hur det är.

Cia: Han kommer nog ändra sig sen när ni bor ihop och han inser att han vill gifta sig med dig redan nästa år.

• FiL81
    Cia80 skrev 2007-04-22 21:07:50 följande:
    Fi och lusse,Det beror helt på när han är klar med det han måste bli klar med. Ev. slutet på nästa månad, om vi har tur.
    Det låter ju toppen!
  • FiL81

Skrutt 83 skrev 2007-04-22 21:09:14 följande:

Fi: Ja jag håller helt med om att det inte handlar om att ha bråttom utan att man är redo. Har försökt få min älskade att förstå att hela min kropp skriker efter bebis. Inte bara huvudet som talar om att man vill ha bebis nu utan det är den biologiska klockan. Killar kan nog inte förstå hur det är.
    Oh yes, min klocka ringer som tokig!!! Ständigt ständigt detta ringande!

Åååå tänk om man hade en liten bebis hos sig just just NU! *tokig*
  • Skrutt 83

Fi: Ja eller hur?! Man blir ju knäpp av detta ringande =) Skulle göra allt för en liten, varför går tiden så långsamt?

Vad har ni för planer för kvällen?

• Skrutt 83

Fi: Du som är controller, utbildade du díg på STHLMS universitet? Gick du ekonomiutbildningen?

• Cia80

Usch så grym han kan vara!
    Nu tittade han mig i ögonen och sa: Känner du dig redo? Jag svarade självklart:Ja.
    Då sa han: Men det gör inte jag.
    Sen var det inte mer med den saken.
    Ahhh...nu får vi prata om nåt annat tror jag tjejer. Annars blir jag bara ledsen.

Svar på tråden SYLTFISK