• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Cia:
    Det gäller att hålla huvudet kallt! Du ska se att han kommer påb ättre tankar! Även om ni kanske inte hinner gifta er nästa sommar kanske ni hinner gifta er innan feb. -09?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Cia: Nää fy vad taskigt! Så kan man ju inte göra! Jag hade blivit superarg!! Sålänge han inte sa det med en glimt i ögat?! Hade ändå blivit ledsen iofs.

• Cia80

lusse,
    Njae, det känns tveksamt att han skulle gå med på ett bröllop innan feb-09.
    Men som sagt, nu släpper vi det. Är ingen idé att ta upp det längre. Jag får som sagt drömma för mig själv.

Skrutt,
    Det var ingen glimt där inte.

• Fröken85

Hej igen tjejer!

Ikväll blir det väl en tidig kväll i sängen... Ska upp tidigt och jobba från 8-21.. SÅ det blir en tuff dag (2 olika jobb)... Tänkte ta mig en kopp te och sen en dusch....

Lusse: du skrev att det va krångligt med 2 trådar... Vi tänkte väl mer ha den andra tråden som en lista-tråd och denna som en diskussionstråd för oss "gamla"... Eller, är det jag som fattat fel?

Cia: Hoppas din sambo ändrar sig.. Det tar ju död på en att längta såhär mkt som man gör... Å du längtar efter både bröllop å bebis... Måste vara jättejobbigt... Håller tummarna för dig tjejen...

Ang. Gudföräldrar/faddrar... Förresten, det är väl samma sak eller? Jag skulle absolut ha min syster och min bror som gudföräldrar till min 1a.. Får man ha syskonpar, förresten? Sen kanske sambons syster med man till 2an? Vet inte riktigt.. Eller kanske våra bästa vänner till 1an... Gud, va svårt. Har aldrig tänkt på det innan...

• FiL81

Cia: Ja, fy så taskigt sagt!!!

Skrutt 83 skrev 2007-04-22 21:14:51 följande:

Fi: Ja eller hur?! Man blir ju knäpp av detta ringande =) Skulle göra allt för en liten, varför går tiden så långsamt?Vad har ni för planer för kvällen?
    Kvällen blir lugn. Hade en hektiskt helg med tjejerna från Stockholm här. hehe...

Är faktiskt civilingenjör i Industriell Ekonomi, och inte ekonom Utbildad på KTH i Stockholm... Mannen har gått samma utbildning, men han tog den andra vägen (som i:are kan man i slutändan gå två vägar) och jobbar mer inom teknik.
  • Cia80

Fröken,
    Tack för att du håller tummarna för min skull.
    Känns dock som att vi inte kommer nånstans nu. Så jag ger upp för ett tag nu.
    Ska verkligen försöka att inte prata varken bröllop eller bebis med honom på ett tag.

• FiL81
    Cia80 skrev 2007-04-22 21:26:15 följande:
    Fröken,Tack för att du håller tummarna för min skull.Känns dock som att vi inte kommer nånstans nu. Så jag ger upp för ett tag nu. Ska verkligen försöka att inte prata varken bröllop eller bebis med honom på ett tag.
    men här vill du väl iaf fortf hänga? Don't you leave us girl!
  • Skrutt 83

Hej fröken!! Urcsh viken lång dag du har framför dig imorgon, du får tänka på att det ger mkt pengar så kanske det känns lättare.
    Jo men det var så vi tänkte med trådarna. Hehe den här är redan uppe i 6 sidor och 289 klick. Nog många som undrar vad syltfisk är.. Hihi. Ja det är inte lätt det där med gudföräldrar, men syskonpar kan nog absolut vara det!

Hehe vad tycker ni? Kan vi inte försöka hitta på en bakelse som vi döper till syltfisk som vi kan fika med när vi ses? Typ en kladdkaka eller sockerkaka i form av en fisk? Med hallon eller jordgubbssylt eller nåt? HIHI

• enlitenbitkaka

Ikväll tittar jag på Titanic för femtio elfte gången! Så töntigt men den är en modern klassiker jag inte tröttnar på!

Hihi måste få skratta lite....har berätta för min kompis att vi ska försöka skaffa barn -08 men att jag hellre skulle börja tidigare. Så idag på dopet gick hon helt sonika fram till min sambo och lämpade över sin son i hans famn....där stod min älskling med en 5månader gammal bebis i famnen och visste inte hur han skulle göra. Stackarn såg helt vettskrämd ut och höll helt konstigt Livrädd att han skulle tappa honom....

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

cia: Fy så tråkigt... Hade inte läst inlägget när ja skrev det förra... Men hoppas iaf att han ändrar sig... Det verkar som att de där filurerna av manligt kön behöver lite tid på sig.... Vi får väl snällt vänta helt enkelt...

Svar på tråden SYLTFISK