Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Elessario skrev 2007-07-01 19:42:06 följande:
    hur kommer ni hantera det?jag undrar hur jag skulle reagera.. tony kommer vilja behålla, och jag antar att kärleken till barnet skulle vara så starkt att det inte finns något annat alternativ?
    Vi har kommit överens om att det blir abort isf. Vi pratade fram coh tillbaka - vägde för mot nackdelar osv. och kom fram till det.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Någon här som e haj på fonder?? Vi satte in bebisbudgeten på 15000:- på ett "fondkonto" på Avanza. 9000:- placerade vi i fonder, resterande 6000:- ska in i aktier men har inte rörts ännu.

Sen i April då vi öppnade kontot har de 9000:- ökat så vi har ca. 9600:-....är det en bra ökning på strax över två månader?

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 20:39:54 följande:
    Ja vi ska INTE tjuvstarta....är mer än nöjd med sept. och kunna veta att jag klarat av ett år. Så skönt att vi är på liiiite mer samma sida nu iaf
    Fröken85 skrev 2007-07-01 20:46:24 följande:
    Men fy vad hemskt! Jag förstår verkligen att hon inte vill leva med den mannen. Han verkar ju verkligen ha visat vem han är nu!Lusse: Jag har ingen aning om fonder å sånt... Men jag tycker att det låter bra iallafall. Tänk bara på att ni får skatta på vinsten sen när ni plockar ut pengarna...
    Lite läskigt att dem levt ihop i nio år utan att han visat sitt rätta jag... Ja tycker 600:- låter bra! hur mycket får man skatta?

Sitter och knåpar på en bebisbudget...så man inte står där med utgifter på 32 000:- sen
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 21:19:56 följande:
    Tror det är ca 1/3 av vinsten i skatt, men det dras på deklarationen sen så det är inget man måste betala direkt...Jag å sambon har pratat budget idag oxå. Jag ska iallafall starta en pensionsspar-fond. Sen har vi ett speciellt konto till mat och ett till renovering. Jag ska till banken imorogn och fixa allt. Jag tycker det bästa är att ha ett konto för olika saker. Annars har iallafall jag svårt för att hålla reda på vilka pengar som är till vad!
    Ja jag som varit totalt oekonomisk är nu den som betalar räkningar, håller koll på utgifter osv...är riktigt roligt Något pensionssparande har jag inget...annat än det "orange kuvertet". 

Ja när vi ska köpa bebissaker så kommer vi sätta in dem på ett särskilt konto. Annars finns risken att dem blir uppshoppade Hur mycket kommer ni lägga på bebissaker tror du? Här på FL lägger dem ju allt mellan 3000:- och 30 000:- + .....
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 21:19:56 följande:
    Tror det är ca 1/3 av vinsten i skatt, men det dras på deklarationen sen så det är inget man måste betala direkt...Jag å sambon har pratat budget idag oxå. Jag ska iallafall starta en pensionsspar-fond. Sen har vi ett speciellt konto till mat och ett till renovering. Jag ska till banken imorogn och fixa allt. Jag tycker det bästa är att ha ett konto för olika saker. Annars har iallafall jag svårt för att hålla reda på vilka pengar som är till vad!
    Ok Vi är uppe i ca. 12 000:- men det är minus blöjor, våtservetter och sånt...och kläder.

Ja mys med sambon men akta dig för mysresterna *Asg* dumma FL
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 22:35:24 följande:
    Lusse: Tack.. Jag är helt överlycklig!!! Men han sa att villkoret va att vi skulle skippa allt sex fram till oktober så att killarna fick vila upp sig... *asg* Fat chance... Men han tog tillbaka det sen!!! Så nu kör vi med gummi fram till månadsskiftet sep/okt sen skippar vi det!!!Essa: Okej, men då är det ju ett framsteg ju! Hur gammal är din sambo?
    Gud vad roligt, så glad för din skull!!! Kan vi jaga FUM och plus tillsammans! Och FUM ska det va....bojkottar BIM! Helt ologiskt med BIM.
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 22:36:51 följande:
    Jag tänkte på det där med FUM! Jag är helt på det klaramed det, men vad ska vi kalla det när man förväntar sig mens. Blir det FM då? Förväntad mens? Vad tycker ni?
    Här e det väl aldrig någon som förväntar sig mens?
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 22:59:35 följande:
    Jo jag gör faktiskt det. Fram till oktober, men inte efter det! Shit va bra det känns att säga det! Men vd ska vi använda för uttryck då. Beräknad mens är så jobbigt att skriva och vi kan ju inte använda BM???!
    Efsm FUM står för Förväntad Utebliven Mens så tycker jag FM passar bra när man läääängtar efter "tanten"   Jo jag längtar efter mensen nu....för att se om jag fortsätter regelbundet! Men i sept. får den gärna stanna borta
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-07-01 23:10:24 följande:
    Jo men precis... Då använder vi FM i sisådär 3 månader du å jag! Sen kör vi på FUM!!! Då hoppas jag din mens dyker upp snart oxå! Det är så skönt att veta att kroppen funkar. Denna månade var ju första gången jag tyckte att jag kände av ÄL. Det var exakt 15 dagar för FM, så det msået varit det jag kände. Kändes exakt som mensvärk. Kan det vara det?
    Japp det låter bra! Vad roligt att ha någon att jaga plus med FM och sen FUM....deal!

Kan nog mycket väl vara ÄL....kommer köpa ÄL-tester bara jag får min mens igen. Se så allt funkar! Ändrade flytningar är väl ganska vanligt tecken på ÄL annars?
Svar på tråden SYLTFISK